מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
ברקום שמאל
סטומפ
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
KTM שמאל
לרט
לרט
1 על 1
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

הטייגר 900 של טריומף נחשף

הטייגר 900 של טריומף נחשף

מערכת מוטו

צילום: יצרן

הטייגר החדש יהיה זמין ב-6 גרסאות: טייגר 900, טייגר 900 GT, טייגר GT LOW ו-GT PRO, טייגר 900 ראלי ו-ראלי PRO. מנוע הטריפל חדש ובעוד שההספק נותר זהה אספקת המומנט שופרה וכעת מייצר הטייגר 8.7 קג"מ אל מול ה-7.9 קג"מ של הטייגר 800 היוצא. לדברי טריומף המנוע החדש מתנהג טוב יותר ובכך מהנה הרבה יותר לרכיבה וגם נשמע יותר טוב עם סאונד טריפלי בשרני ומענג – הודות לסדר הצתה ייחודי 1,3,2. כמובן שאנחנו ממתינים להרגיש את זה בעצמנו, לכשיגיעו דגמי טריומף השונים ארצה. 

טייגר 900

הטייגר החדש הוא צר ואתלטי יותר, והוא מקבל עיצוב חדש שמקנה לו מראה יותר אדוונצ'רי קרבי מדגם ה-800 שלעיתים היה נראה מעט "שמנמן". קירור המנוע מתבצע בצורה טובה יותר הודות למבנה מצננים חדש – לטייגר 900 יש שניים מהם והם אלו שגם אמורים להפיג את החום שנפלט מהמנוע אל פלג הגוף התחתון של הרוכב. מנוע הטריפל של הטייגר החדש פונה קדימה יותר מה שתורם למסה ממורכזת יותר, חלוקת משקל טובה יותר ובכך גם חווית רכיבה משודרגת. 

טייגר 900 GT

הטייגר החדש הוא אופנוע קל יותר מקודמו – גרסת הטייגר 900 הרגילה קלה יותר ב-7 ק"ג ממקבילתה עם מנוע ה-800, וגרסת הראלי PRO של הטייגר 900 שוקלת 7 ק"ג פחות מגרסת ה-XCa של הטייגר 800 לדוגמא. החסכון במשקל התקבל בין השאר הודות לשלדה קלה יותר, עדיין פלדה אך עם זנב שלדה שמחובר עם ברגים ולא מרותך – מגמה שאנחנו רואים ביותר ויותר אופנועי אדוונצ'ר חדשים. 

טייגר 900 ראלי

הבדלים נוספים בין הגרסאות השונות של הטייגר החדש מצויים בבולמים ובעוד שבגרסת ה-900 הרגילה ובגרסאות ה-GT נעשה שימוש בבולמים מתוצרת מרזוקי עם מהלך מתלה של 180 מ"מ מקדימה וכ-170 מ"מ מאחורה כאשר ההבדלים הם באפשרויות הכיוון המוצעות. בצמד גרסאות הראלי הבולמים הם מתוצרת שוואה עם מהלך מתלה ארוך משמעותית של כ-241 מ"מ מקדימה ומהלך של 231 מ"מ מאחורה. 

כל גרסאות הטייגר 900 החדשות מקבלות קליפרים של ברמבו מדגם Stylema® ומיכל דלק מוגדל לקיבולת של כ-19.5 ליטר. הארגונומיה שופרה ובתוך כך מציע הטייגר 900 מושב צר יותר וכידון קרוב יותר כאשר בכל אחת מהגרסאות ישנם שינויים קלים בסביבת הרוכב כדי להתאים את האופנוע לייעודו. המושב מתכוונן לשני מצבי גובה וזה מתבצע בצורה ידנית וקלה. כמו בשאר דגמי האדוונצ'ר הגדולים שהוצגו לאחרונה גם הטייגר 900 מקבל שדרוג טכנולוגי ניכר: מסך תצוגה TFT בקוטר "7  לעומת "5 בדגם הרגיל המציג את כל המידע החשוב לרוכב וכולל 4 צבעים שונים לתצוגה. חיבור לבלוטוס ותצוגת הפונקציות השונות של הסמארטפון על המסך על ידי שימוש באפליקצייה הייעודית של טריומף מגיע כסטנדרט בדגמי ה-PRO בלבד, וזמין כאופציה בדגמי הראלי וה-GT הרגילים. 

הטייגר 900 מצויד בחיישן IMU של קונטיננטל שמנטר ומווסת את פעולתן של מערכות ה-ABS להטייה ובקרת האחיזה – פיצ'ר זה זמין בגרסאות ה-GT והראלי בלבד. הגרסאות השונות של הטייגר 900 מציעות עד 6 מצבי רכיבה וכך לדוגמא ניתן למצוא בראלי PRO מצב גשם, כביש, ספורט, Off Road, Off Road Pro וגרסה להתאמה אישית של הרוכב. בכל מצב רכיבה יורגש שינוי בתגובת המצערת, בהתערבות ה-ABS ובקרת האחיזה. הגרסה הרגילה היא הפשוטה ביותר מבחינת טכנולוגיה ואבזור כאמור, והגרסאות הבכירות יותר מצוידות בקוויק שיפטר, מושב וידיות מחוממות, בקרת שיוט, חיישן לחץ אוויר ועוד. 

דגם ה-Low מיועד לרוכבים נמוכים יותר. זוהי למעשה הגרסה המונמכת של הטריומף 900 הרגיל – עם הבדל של חמישה ס"מ. ההנמכה הושגה הודות לכיוון שונה של המתלים והודות למושב נמוך יותר. משפחת הטייגר 900 החדשה מגיעה עם ליין אביזרים מקורי וענק – טריומף מציעה לא פחות מ-65 פריטים יעודיים לשימושים שונים ובתוך כך גם קיטים שלמים לרוכבי אדוונצ'ר-טורינג ולרוכבי אדוונצ'ר-שטח. 

משקלים (יבשים) וגובה מושב: גרסת הטייגר הרגילה שוקלת 192 ק"ג וגובה המושב עומד על בין 810 ל-830 מ"מ. גרסת ה-GT שוקלת 194 ק"ג עם גבהי מושב זהים לגרסה הראשונה, גרסת ה-GT LOW שוקלת 193 ק"ג ומציעה גבהי מושב בין 760 ל-780 מ"מ, גרסת ה-GT PRO שוקלת 198 ק"ג ומציעה גובה מושב של בין 810 ל-830 מ"מ, גרסת הראלי שוקלת 196 ק"ג ומציעה גובה מושב של בין 850 ל-870 מ"מ וגרסת הראלי PRO שוקלת 201 ק"ג ומציעה גבהי מושב זהים לגרסת הראלי הרגילה. 

בטריומף מספרים כי הטייגר החדש יהיה זמין לרכישה החל מחודש מרץ 2020 – אז יגיעו לשווקים הגרסאות הרגילות, ובחודשים שלאחר מכן יצטרפו גם הגרסאות הבכירות יותר. מחירו של הטייגר 900 מתחיל בארה"ב מ-12,500 דולר כאשר מחירו של ה-F 850 GS של ב.מ.וו מתחיל מ-13,345 דולר. מעניין יהיה לראות את השניים האלו מתייצבים אחד אל מול השני. אופנועי טריומף אמורים להגיע לישראל בחודשים הקרובים וכמובן גם הטייגר 900, שיעשה עלייה לכשזה יקרה. 

 

עוד באותו הנושא:
מבחן מהעבר: טריומף טייגר 800XCx
טיזר לטייגר 900 החדש

תגובה אחת ל הטייגר 900 של טריומף נחשף

  1. רק לי הוא מזכיר את הויסטרום 1000 מהצד? במקום שיזכיר את המולטיסטראדה 950…. היפיוף!
    לא קונה. 🙂

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2