fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

החל מ-2019: רישיון לאופניים חשמליים

החל מ-2019: רישיון לאופניים חשמליים

מיקי כהן

צילום: Shutterstock

לאחר שעלה נושא האופנים החשמלים לכותורות ולא בהקשר חיובי, החליטו ראש הממשלה ושר התחבורה על שורה של שינויים, הממשלה אישרה אותם והחל מה-2/12/2018, ניתן לבצע את מבחן התיאוריה הייעודי המותאם לרוכבי אופניים חשמליים לצורך קבלת אישור הכשירות לרכיבה.

התכנית שהוגשה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, מכילה את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא ובכללם משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד החינוך, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות.

הצעת ההחלטה מתייחסת בעיקר לכשירות הרוכב ולהגברת האכיפה והענישה בקרב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים. ההחלטה כוללת בנוסף תיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, המחמירים את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה.

הצעת ההחלטה קובעת עוד כי משרדים נוספים, בהם יקדמו המשרד לביטחון פנים ומשרד הפנים, תיקוני חקיקה בתחום סמכויותיהם, להגברת הבטיחות של רוכבי האופניים, באמצעות מתן סמכות לשוטרים ופקחים עירוניים להחרמה ולגריטה של כלים חשמליים בלתי חוקיים והטלת קנסות כבדים על בתי מסחר המשווקים ומוכרים כלים אלה.

קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים. ההחלטה מטילה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), בשיתוף משרד החינוך ואגף הרישוי במשרד התחבורה, לקבוע תכנים מקצועיים להכשרה לרכיבה על כלים דו גלגליים חשמליים, למי שלא החזיק ברישיון נהיגה או שלא עמד במבחן עיוני לקראת קבלת רישיון הנהיגה.

ההכשרה תבוצע באמצעות קורס ייעודי בסיסי בנושא חוקי התנועה, הכרת הדרך, תמרורים והתנהגות זהירה ברכיבה. על פי ההחלטה, תפעל הרשות לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) באופן מיידי להכשרת מורים, אשר יופקדו על ההוראה, הקורס יתקיים במסגרת לימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר התיכונים. תלמידים שאינם משתתפים בלימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר, יעברו את הקורס במסגרת חלופית שתקבע על ידי הרלב"ד.

על פי תכנית משרד התחבורה, יבחנו התלמידים בסיום הקורס במבחן ייעודי בנושא הרכיבה על האופניים. רשות הרישוי במשרד התחבורה תנפיק אישור כשירות לכל רוכב אופניים שעמד בהצלחה במבחן ייעודי שיקבע על ידה.

לרשות השוטרים ופקחי הרשויות המקומיות יועמד מאגר שבו יופיעו כל הרוכבים שקיבלו אישור כשירות. משרד התחבורה בתיאום עם משטרת ישראל יקים ממשק מקוון בין רשות הרישוי למשטרה באמצעותו יוכל שוטר בזמן אמת לדעת האם לרוכב ניתן אישור כשירות או שעבר מבחן עיוני לקראת קבלת רישיון הנהיגה.

במקביל לתוכנית להסדרת תחום האופניים החשמליים, הנחה השר כ"ץ להוריד את גיל הנבחנים במבחן התיאוריה לרכב ל-15.5, במקום 16 ו-3 חודשים כיום. הורדת גיל לימוד התיאוריה נועדה להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.

לוח הזמנים כבר נקבע וכאמור, החל ב-1 בינואר 2019 ייאסר על רוכב אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, שטרם עבר את מבחן הקורס הייעודי או שלא ניתן לו אישור כשירות, לרכוב על הכלים החשמליים.

חובת חבישת קסדה.
בנוסף, יקדם משרד התחבורה את פרסום הצעת החוק הממשלתית, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה, בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק אושרה לאחרונה בועדת השרים לענייני חקיקה ובקרוב תוגש לאישור הכנסת. הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט ממונע ללא קסדה יועלה מ-250 שקלים ל-1000 שקלים. חובה כזו כבר הייתה בעבר לרוכבי כל האופניים, אך בוטלה עקב לחץ ציבורי, הפעם זה נראה אחרת.

חובת שימוש באפוד זוהר.
החל ב-1 בינואר 2019, יחויבו כל רוכבי האופניים והקורקינט החשמליים ללבוש אפוד זוהר במהלך הרכיבה בשעות החשיכה ובכל זמן אחר בו הראות לקויה, מהלך אשר נועד להגביר את נראות הרוכבים בכבישים. כיום, לא קיימת חובה על רוכבי האופניים ללבוש אפוד זוהר.

דחיית רישיון הנהיגה בשנה.
הצעת ההחלטה קובעת כי משרד התחבורה יקדם בשיתוף משרדי בטחון פנים ומשפטים, תיקון לפקודת התעבורה הדוחה את קבלת רישיון הנהיגה בשנה למי שהורשע בעבירה של רכיבה על אופניים או קורקינט חשמלי מתחת לגיל המותר וכן למי שרכב על כלים חשמליים שאינם עומדים בהגבלת המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).

החרמה וגריטה של כלי רכב דו גלגליים.
הצעת ההחלטה מטילה על המשרד לביטחון פנים, בשיתוף משרד התחבורה, משרד הפנים ומשרד הכלכלה והתעשייה, לקדם תשתית משפטית שתאפשר החרמה וגריטה של כלים דו גלגליים חשמליים, שאינם תקניים, ממי שרכב או שיווק כלים אלה.

החרמה וגריטת הכלים תתבצע במקרים בהם הרוכב הינו מתחת לגיל המותר (גיל 16), רכב בעת שכרות, הרכיב אדם נוסף בניגוד לחוק או לא ציית לרמזור אדום. על פי התכנית, יורחבו סמכויות האכיפה גם לפקחים ברשויות המקומיות, כך שיוכלו גם הם להחרים ולגרוט כלים בהם נעשה שימוש בניגוד לחוק, על ידי הרוכב או המשווק, בשבילי אופניים ומדרכות.

הגדלה משמעותית של הקנסות.
משרד התחבורה יקדם בשיתוף משרד המשפטים תיקון לתקנות התעבורה, המגדיל באופן משמעותי את הקנסות הניתנים לרוכב אופניים או קורקינט חשמליים שייתפס נוהג בניגוד לחוק כגון: קנס לרכיבה מתחת לגיל המותר, רכיבה ללא קסדה או אפוד זוהר, הרכבה של אדם על האופניים בניגוד לחוק ועוד.

הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק.
משרד התחבורה יקדם תיקוני חקיקה בהתאם לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, לפיו יוסמכו פקחי המשרד לצד פקחי הרשויות המקומיות והשוטרים להטיל קנסות בגובה של 10 אלפים שקלים לכל כלי דו גלגלי לא תקני שיתפס בחנויות ובבתי המסחר.

הקמת צוות לרישום אופניים חשמליים.
ההחלטה קובעת עוד כי יוקם צוות מקצועי המשותף למשרדי התחבורה, המשפטים והפנים ונציג מרכז שלטון מקומי שימנה שר הפנים, שיבחן את האפשרויות לרישום וסימון של כלי רכב חשמליים וניהול מאגר הכלים בין היתר באמצעות הרשויות המקומיות.

וכדי להפוך את העניין לרשמי קבע משרד התחבורה דרגה חדשה למבחן התיאוריה של אופניים החשמליים (A3). מבחן התיאוריה הייעודי יכלול 30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים, שימוש בדרך וחוקי התעבורה. מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יקבל היתר נהיגה מיוחד לרכיבה על אופניים חשמליים.

תלמידי התיאוריה ידרשו להנפיק בתחנת הצילום כרטיס תלמיד (טופס ירוק) לצורך ביצוע מבחן התיאוריה עבור מבחן האופניים החשמליים. לאחר צילום הנבחן ומילוי הטופס, ניתן יהיה לגשת לבחינה בכל אחד מ-45 מרכזי בחינות התיאוריה, הפזורים בכל רחבי הארץ, מקרית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום.

תלמידי נהיגה שיעדיפו לבצע מבחן עיוני רגיל, יכולים לגשת למבחן התיאוריה מגיל 15 וחצי, זאת,כאמור, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי השר כ"ץ. "מבחן התיאוריה לרוכבי אופניים נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים והן כהולכי רגל", אמר השר כ"ץ.

 

באנר פרסומי

 

3 תגובות ל החל מ-2019: רישיון לאופניים חשמליים

  1. מדינת ישרעהלללל, אלופה בלחוקק חוקים שאינם נאכפים ובחיפוש מטבעות מתחת לפנס, זה מה שקורה כשאין חינוך ואין תרבות, ישר פונים לאגף החליבה, כאילו נתיני ישרעהללל אינם חלובים מספיק!? זאת ועוד, אין מספיק כוח אדם לאכוף זאת, בקושי יש כאן כא אדם לבצע אכיפה על הנהגים העלובים וחסרי התרבות המווטרית הממלאים את כבישנו ,בנוסף שחלק גדול מהקליינטים הם קטינים שחלקם ינסו לנוס וברגע שיפגע הראשון חסל סדר האכיפה ,בקיצור עורבא פרח נוסח ישרעהללללללל.

  2. נושא הרכיבה על אופניים והשיח סביב לו חייב להילמד בבית הספר, במסגרת הפורמלית והבלתי פורמלית. יש לדבר על ערך האחריות, ערך ראיית האחר והשונה וכמובן את ערך ההתחשבות בזולת וכיבוד החוק.
    אם הנהגים השונים ייקחו בחשבון את התוצאות העתידיות שנסיעה ללא קסדה, בדרך לא אחראית, ללא שמירת חוקי התעבורה השונים וללא התחשבות בזולת, הם מסכנים לא רק את עצמם, אלא הורסים את חיי המעגל הקרוב להם וכמובן את חיי בעל הרכב הפוכג או המתנגש, וכמובן את חייה משפחתו והמעגלים הקרובים לו.
    על כל הרשויות להתגייס ולסייע למימוש חוקים אלה.

  3. עוד חקיקה אומללה שלא תוסיף מאומה מלבד חליבת כסף מרוכבי האופניים וסרבול ובירוקרטיה לכל מי שנזקק לתחבורה בארץ, במקום להשקיע בהדרכה ובחינוך לנהיגה נכונה ולדרך ארץ והתחשבות במשתמשי הדרך
    מדוע לא משלבים במסגרת בית הספר חינוך חובה על מנת לגדל נהגים טובים יותר??

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל