מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר באנר קוביה שמאל
לארט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית עליון
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
רפידו
לרט
פרפקט קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
HRP קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל

הונדה RC30 מודל 1990 למכירה – לא משומש, חדש!

הונדה RC30 מודל 1990 למכירה – לא משומש, חדש!

גיא בן ברק

צלם: יצרן

סוף שנות השמונים של המאה העשרים, אליפות סופרבייק עולמית נוסדה, בניגוד לגרנד-פרי שם מתחרים אבי-טיפוס, כאן החוקים מחייבים התבססות על אופנועים סדרתיים הנמכרים במינימום X כמויות לציבור… ממש… היצרנים נערכים לסופרבייק ב-1988 עם כלים שהקרבה ביניהם לסדרתי היא כמו כדור הארץ לשמש, דוקאטי 851 מוזרק מקורר מים 8 שסתומים מופיע לייצג את בולוניה ולא הפאנטות דזמו דואה מקוררות אוויר, על הבימוטות בכלל אין מה לדבר כסדרתי – וגם הונדה מתנהגת ברומא כרומאית. להונדה יש אופנוע סדרתי ארבע צילינדרי בנפח 750 הנדרש למירוצים, VFR750F, וגרסה שלו אפילו מתחרה ב-1986 באליפות ארצות הברית, אבל הונדה אפילו לא חולמת להתבסס על הדגם הציבורי הזה; לחלופין מפתחת הונדה דגם "כאילו" VFR750, אבל בפועל, ה-VFR750R או RC30 או RVF750 כפי שהוא נקרא בהתאם לקרבת הגרסה לאופנוע המירוץ הטהור, זה אופנוע חדש מהמולקולה הראשונה ועד שמן המזלג.

המנוע בתצורת וי-ארבע בנפח 750 סמ"ק, 90 מעלות בין הצילינדרים, מציג תזמון שסתומים באמצעות גלגלי שיניים במקום שרשרת, 4 שסתומי טיטניום מותקנים בכול צילינדר, בוכנות וגלי זיזים פקטורי, תיבת 6 הילוכים כול חדשה, 115 כוח סוס ב-11,000 סל"ד על משקל יבש של 185 קילו. שלדת אלומיניום, מזלג מטופל נגד נעילה בשקיעה, ברקסים ומיתלים לקוחים מאופנוע הגרנד-פרי NS500 אלוף העולם של פרדי ספנסר, כולל זרוע אחורית בעלת לינק דור חדש. האופנוע מוצג ב-1987 ומייד מכה: אליפות F1 עולמית (לא מכוניות, אליפות אופנועים עולמית מקבילה לגרנד-פרי בשנות השמונים) עם ג'ואי דאנלופ ז"ל האגדי – וב-1988 עם הרוכב האמריקני פרד מרקל אליפות סופרבייק עולמית ראשונה, שנה אחר כך עוד אחת, ניצחונות בסוזוקה ואליפויות אנדורנס. העיצוב של ה-RC30 צנום, קליל, אי אפשר לא להתאהב באופנוע הזה, אספנים נלחמים עליו והוא מפאר כול מוזיאון או תערוכת אופנועים. עד היום הוא נחשק, ומחליפו ב-1994 ה-RC45 לא מצליח להתקרב אליו משום בחינה.

3,500 יחידות בלבד מדגם VFR750R יוצרו על ידי הונדה, ייצור שהופסק לפני יותר מ-25 שנה, כך שמה שנמכר כיום משומש מאוד או בכלל לא נוסע. והנה מודיע סוחר אופנועים בריטי כי הוא מציע למכירה VFR750R חדש עם אפס קילומטר, ולא אחד אלא שלוש יחידות… הדגמים מייצור שנת 1990, המחיר לכול אחד מוערך בלפחות 70,000 אירו.

תגיות:

התגובות סגורות לפוסט זה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל