מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אייפקס
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לארט
HJC
הארלי שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HRP קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון

הונדה PCX היברידי מגיע לשווקים

הונדה PCX היברידי מגיע לשווקים

גיא בן ברק

צלם: יצרן

הונדה PCX היברידי נחשף כאב טיפוס בתערוכת טוקיו רק בתחילת השנה וכבר הוא מגיע לשווקים, כרגיל עם הונדה יש גם היסטוריה, כלי הרכב הדו-גלגלי ההיברידי הסדרתי הראשון. הקטנוע יתחיל להימכר בתאריך 14.9.18 ומחירו באירופה יהיה 3,350 אירו.

היברידי משלב כידוע מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית, שילוב שקל לבצע עם קטנוע שמנועו קטן וחלש וכמעט שאינו מזהם בלאוו הכי. כאן מנוע הבנזין הוא סינגל 125 סמ"ק בשילוב מנוע חשמלי המוזן עלי ידי סוללת ליתיום-איון שאינה דורשת טעינה משקע אלא נטענת תוך כדי תנועת הקטנוע. בתחילת התנועה ובמהירות נמוכה פועל המנוע החשמלי בלבד, ומייצר 2 כוח סוס ב-3,000 סל"ד, עם עליית העומס נכנס לפעולה מנוע הבנזין המייצר ב-8,500 סל"ד שיא הספק של 12 כוח סוס. שני מצבי כוח, ספורט או חיסכון ונוחות, היצרן מצהיר על צריכת דלק שערורייתית של 50 קילומטר לליטר, במיכל 8 ליטר, ומאחר וזה קטנוע עירוני ניתן יהיה להסתובב איתו כול יום כול היום בלי לתדלק. נתונים נוספים של ה-PCX ההיברידי: משקל כולל 135 קילו, גלגלי "14 ספורטיביים, חלל אכסון 23 ליטר תחת המושב.

עם נתונים חסכוניים כאלה מהווה ההונדה PCX היברידי החדש אלטרנטיבה של ממש לקטנועים חשמליים המגיעים נכון להיום בעיקר מסין, חיים בלי צורך לטעון סוללה לשקע בקיר כול כמה שעות, פלוס העובדה שזה הונדה ולא עוד אחד מפאר התעשייה הסינית, צפויים למשוך גם את הירוקים והחסכניים ביותר לכיוון ההיברידי של הכנף האדומה ופורצת הדרך.

בנוסף הצעד של הונדה צפוי להשליך משמעותית על עתיד הפיתוח בכלל של דו-גלגליים ירוקים וחסכוניים, אם הונדה הגדולה ביצרני האופנועים במערב מחליטה לבחור בהיברידי במקום חשמלי טהור זה ישליך על כול היצרנים, יפנים ואחרים; בעיקר יצרני הקטנועים מטאיוואן, הענקים סאן יאנג וקימקו שנולדו כידוע מהונדה לפני כמה עשרות שנים ללא ספק ייקחו בחשבון את הצעד של הונדה כאשר יבחרו את ההנעה העתידית לקטנועים שלהם – חשמלי טהור או היברידי.

תגובות

הונדה מגדל 299