חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
Ad motorsport
אייפקס
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
לארט
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מטרו לבן – קוביה שמאל
HJC
אוגוסטה קוביה הכי עליון

הונדה: 40,000 אופנועים חשמליים מימניים בשוק היפני בתוך שנתיים

הונדה: 40,000 אופנועים חשמליים מימניים בשוק היפני בתוך שנתיים

גיא בן ברק

צלם: יצרן

עד שנת 2020 יפרשו ביפן 160 תחנות תדלוק לדלק מימני, עשרות אלפי אופנועים חדשים המונעים במנוע חשמלי וניזונים בתאי דלק – ולא סוללות – ינועו על כבישי יפן, פלוס מיליוני מכוניות חשמליות חדשות שיצוידו בטכנולוגיה החדישה. זה החזון שפורשות היום ענקיות הרכב היפניות הונדה, טויוטה וניסאן, בשיתוף כמובן ממשלת יפן, חזון התנועה של העתיד בו מאמינים היפנים וזה משמעותי שכן בין טסלה לבין היצרניות הקוריאניות, הודיות, וסיניות, אפשרויות החשמליזציה שתכבוש את העולם בעוד לא הרבה שנים, רבות.

הבחירה של היפנים במימן ותאי דלק כמקור חשמל – ולא בסוללה רגילה הנטענת או מוחלפת בתחנת טעינה – מעידה כי התקוות לשיפור דרמטי בביצועי סוללות הלתיום-איון לא יתגשמו בעתיד הקרוב ומאחר ואין זמן חייבים לספק חשמל ממקור אחר, ואלה תאי דלק בהם ריאקציה בין מימן טהור לבין החמצן באוויר יוצרת חשמל, אמנם מתח חשמלי נמוך של 0.7 וולט לתא בודד, אולם בשרשור של תאי דלק רבים מקבלים מתח מתאים, 12 או 24 וולט. פיתרון זה, שאפשר לחשוב עליו כמו על סוללה רגילה אבל שלעולם לא מתרוקנת, קיים שנים רבות בתעשייה ובכלי רכב כבדים כמו אוטובוסים ומסיבות טובות, קשה מאוד לשנע בבטיחות את המימן הנדרש לתאי הדלק ומנגנון ייצור החשמל מסורבל, אבל עם ההחלטה ללכת על פיתרון זה ולא על סוללות ליתיום-איון, היפנים משפרים את המנגנון עד כדי שניתן לשאת אותו באופנוע כפי שניתן לראות בתרשים הבקשה לפטנט שהונדה הגישה. נזכיר אף כי השנה בתערוכת טוקיו בתחילת 2018 סוזוקי הציגה בורגמן חשמלי עם מקור חשמל מימני – יחד עם סוללת ליתיום-איון לתאוצות.

הונדה מדווחת כי כמתואר בפטנט שלה היא השיגה פריצת דרך המפשטת מאוד ובעיקר מוזילה את מנגנון ייצור החשמל בתאי הדלק המיועדים לאופנוע, אולם אין ספק כי הדאגה העיקרית תהיה הבטיחות, מיכל של 10 ליטר מימן דחוס בלחץ גבוה מאוד או מקורר לטמפרטורה של מינוס 235 מעלות צלזיוס …. על אופנוע, זה צריך להיות בטוח.

התגובות סגורות לפוסט זה.

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל 2