fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הארלי דוידסון: עוד אופנועים חשמליים בדרך

הארלי דוידסון: עוד אופנועים חשמליים בדרך

אביעד רייס

צילום: יצרן

אחרי מעל ל-115 שנים של מסורת וסגנון שהפך להיות מזוהה עם החברה, הארלי דוידסון ממשיכה להשקיע בתחום החשמלי, עובדי החברה שנמצאים במרכז המחקר והעיצוב לרכבים חשמליים בעמק הסיליקון עובדים שעות נוספות, ואחרי שחשפו תמונות ראשונות של קטנוע חשמלי מגיע הדבר הבא – אופנוע חשמלי בינוני, אח קטן ל-LiveWire שכבר משווק ונמכר החל מ-2019 בשווקים נבחרים בעולם. 

הקונספט המקורי – כפי שנחשף בהתחלה

לאופנוע החשמלי החדש אין עדיין שם, אבל הכיוון ברור – כלי במימדים קטנים יותר מהדגם החשמלי הבכיר, מיועד לשימוש עירוני ועם תג מחיר שיהיה כנראה קל יותר לעיכול מ-30,000 הדולרים שעולה ה-LiveWire בארה"ב. בהארלי רוצים לפנות לפלחי שוק חדשים ובעיקר לרוכבים צעירים שכן הגיל הממוצע של רוכבי הארלי עולה משנה לשנה. הקונספט שמוצג כאן נראה בעל מידות זהות לאלו של הנייקדים היפנים הקטנים ויכול להוות פתרון למצוקת הגיל של הארלי. 

בהארלי אומרים כי הכלי החשמלי החדש יהיה מוכן עד 2022, ובהתחשב בקצב שהסגמנט הזה צומח, כדאי להם להזדרז. פרטים טכניים או מידע רשמי אין ממש, אך ניתן לראות מנוע חשמלי גדול שמכיל בתוכו את הסוללה (שכנראה לא נשלפת), קירור נוזל למכלולי ההנעה, זרוע אחורית שמזכירה את העיצוב של זו שב-LiveWire ועיצוב פלאט-טראק בדמותו של ה-XR750 המיתולוגי.

נזכיר שהארלי ניסתה להשקיע כספים בחברת ALTA האמריקאית שייצרה אופנועי אנדורו ומוטוקרוס חשמליים מקצועיים לפני שנתיים, מהלך שלא יצא לפועל בסופו של דבר ונגמר בעצירת הייצור של אופנועי אלטא, אך כעת נראה שהארלי וייתר העולם מבינים שהעתיד חשמלי ואין דרך לחמוק ממנו.

החשמלי החדש לא ממש דומה לשום כלי אחר שהארלי מציעה היום – ומדהים לראות את אחת מיצרניות האופנועים הוותיקות בעולם משתנה לנגד עינינו. ברשת מסתובבות עוד כל מיני תמונות של קונספטים דו-גלגלים חשמליים של הארלי, כמו לדוגמא ספק אופנוע – ספק אופניים – לרכיבת שטח. גם בתחום מנועי הבעירה הפנימית הארלי משנה את יעוד האופנועים שלה ובשנה הבאה תחל בשיווק אופנוע אדוונצ'ר ואופנוע נייקד חדשים.

כלי נוסף שעליו עובדים לפי הדיווחים בהארלי – אופנוע שטח חשמלי וקל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל