fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הארלי דוידסון: מנוע מקורר אוויר עם VVT בקרוב

הארלי דוידסון: מנוע מקורר אוויר עם VVT בקרוב

אסף לביא

המנוע מקורר האוויר של הספורטסטר מיוצר מאז 1957 בווריאציות רבות ונפחים שונים, כשהוא משתדרג לאיטו במהלך השנים, אך בבסיסו נשאר כמעט זהה, מנוע וי-טווין ב-45°, עם שני שסתומים עיליים ומוטות דחיפה שמניעים אותם, המנוע מאז ומתמיד היה מקורר אוויר והיום הוא המנוע היחיד בליין של הארלי שלא מקורר ע"י נוזל. הקדנציה של מנוע הספורטסטר הנוכחי אורכת כבר יותר מעשור, כשבגרסתו המודרנית הוא מוזרק דלק ויושב על גומיות להפחתת הרעידות.

לצערנו, את תקנות אירו5 שיכנסו לתוקף בסוף השנה (אם היצרנים לא יצליחו לקבל את הדחיה שביקשו בגלל התפרצות הקורונה) באירופה המנוע לא יוכל לעבור, אך בהארלי-דוידסון לא מתכוונים לוותר על אחד מהדגמים המצליחים ביותר בכל הזמנים ומסמכי פטנט שהארלי מגישה לרשויות ומפורסמים ע"י Motorcycle.com את מה שנראה כמו הפיתרון לבעיה – המנוע הבא של הספורטסטר.

המנוע שמוצג במסמכים שונה מזה של הספורטסטר והדמיון נמצא בקירור האוויר, בשימוש במוטות דחיפה ובתצורתו, אך מאפיינים ברורים של הספורטסטר, כמו לצורך העניין מיקום מסנן השמן או צורת הדחיפים שונים גורמים לנו – כמו לכל מי שסיקר את הנושא בעולם – להאמין שמדובר במנוע חדש לספורטסטר, גם כשהוא מוצג בשרטוט באופנוע שדומה מאוד לפאט-בוב. המנוע שנראה בשרטוט מחדש בשני מאפיינים עיקריים – האחד, תזמון שסתומים משתנה (VVT), והשני – גלי איזון שמותקנים בשני צידי גל הארכובה.

תזמון השסתומים של המנוע החדש פועל ע"י הטיית גלי הזיזים על צירם, פעולה שמשנה את תזמון פתיחת וסגירת השסתומים ביחס לזווית הבוכנה (כלומר – קידום או איחור, כמו בהצתה), זאת בניגוד למערכות אחרות שמשנות את משך ועומק פתיחת השסתומים או כאלו שמשנות את מספר השסתומים שפועלים. חשוב לציין – המערכת נועדה לצמצום פליטת מזהמים ולא לשיפור הספק או עבודת המנוע.

הבלאנסר החדש מותקן על שני קצוות הקראנק ונועד להפחית רעידות לצורך יצירת מנוע מאוזן יותר, וכפועל יוצא – הפחתת רעשי המנוע בכדי לעמוד בתקנות, שמפרידות בין עוצמה מותרת מאגזוזי האופנוע ועוצמה מותרת מהמנוע.

מאותה הסיבה הגישה אינדיאן – עוד בשנה שעברה – בקשה לפטנט של מערכת תזמון שסתומים משתנה למנוע הת'אנדרסטרוק 111 שלה, מערכת שעוד לא נכנסה לשימוש, אך בלתי נמנע שתצוץ בהידוק התקנות הבא.

אם היצרנים לא יצליחו לקבל את הדחייה שביקשו, יכנסו התקנות כבר בסוף השנה ודגמי 2021 יהיו חייבים לעמוד בתקנות אירו5, אם הארלי דוידסון תרצה להמשיך את יצור משפחת הספורטסטר, דגמי 2021 כבר יקבלו את המנוע החדש.

בתכנון של המותג האמריקאי לשנה הבאה תמצאו דגמים רבים – כמו אופנוע 300 סמ"ק בשיתוף בנלי, אופנוע אדוונצ'ר וגם סטריפייטר, אלא שאלו "נמצאים בסכנה" בעקבות שינוי התוכנית העסקית שהנהיג מנכ"ל החברה החדש ומגיפת הקורונה שמאלצת את כולם להיערך מחדש.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל