fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

האינדיאנים כאן: השקת אופנועי אינדיאן ואולם התצוגה המרכזי בשורק

האינדיאנים כאן: השקת אופנועי אינדיאן ואולם התצוגה המרכזי בשורק

מערכת מוטו דוגרי

צילום: רונן טופלברג

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל באופן רשמי את מותג האופנועים האמריקני 'אינדיאן', את אולם התצוגה המרכזי וחנות האביזרים במתחם החברה שבשורק. מותג האופנועים ההיסטורי שהחל את דרכו עוד בשנת 1897 כחברה לייצור אופניים וב-1901 עם ייצור האופנוע הראשון, נרכש על ידי פולריס האמריקנית בשנת 2011. ד.ל.ב מוטוספורט המייצגת את פולריס בישראל, קיבלה את זיכיון הייבוא בשנת 2015 והיבוא הרשמי מתחיל כעת בשנת 2017.

מותג הפרימיום האמריקני הוותיק ביותר וחלוץ מנועי ה-V טווין, ייהנה בישראל מיד עם תחילת דרכו משני אולמות תצוגה גדולים – הראשון והמרכזי שבהם מושק במתחם קבוצת לובינסקי שבמעוין שורק (מרק מושביץ 3, ראשון לציון) והשני, ברחוב שוקן, בסמוך לסוכנות המרכזית של KTM. הנקודה בתל אביב תעבור בקרוב שדרוג מקיף כדי שתעמוד בסטנדרטים הקפדניים של המותגים המיובאים על ידי ד.ל.ב מוטוספורט. אופנועי אינדיאן אשר מפורסמים בזכות עיצובם האייקוני, איכות הייצור הגבוהה, ההקפדה על מרכיב ההנאה מהרכיבה והביצועים, ההשקעה בחומרים הרכיבים והטכנולוגיה שמחמיאה למסורת היוקרתית, ישווקו בישראל בהרכב מלא – כל ארבע משפחות הדגמים והגרסאות אותן מציעה היצרנית בארה"ב. סקאוט, צ'יף, צ'יפטיין והרואדמאסטר.

ההיסטוריה של אינדיאן

ב-1897 ג'ורג' מ. הנדי ייסד חברה לייצור אופניים בשם Hendee Manufacturing Company. האופניים שיוצאו על ידו נשאו את השמות 'סילבר קינג', סילבר קווין' ו'אמריקן אינדיאן', אשר שמם קוצר פשוט ל'אינדיאן'.

ב-1901, ארבע שנים אחר כך, ג'ורג' הנדי, שהיה בעצמו אלוף מירוצי אופניים ותומך פעיל במירוצי אופניים צרף לחברה את אוסקר הדסטרום כדי שזה יבנה עבורו מנוע בנזין להתקנה על האופניים מתוצרתו. בפברואר החל אוסקר את התכנון וכבר בחודש מאי המנוע היה מוכן. עד מהרה הוא התגלה כחזק, יעיל ואמין ובהמשך השנה הוקם המפעל הראשון של החברה בספרינגפילד.

בשנת 1902 נמכר אופנוע האינדיאן הראשון ללקוח. הוא הונע על ידי מנוע בנזין סינגל ושרשרת שהעבירה את הכוח אל הגלגל האחורי. במסגרת החשיפה הציבורית הראשונה במירוצים, אופנוע אינדיאן ניצח את מירוץ הסיבולת הראשון בו השתתף אשר לקח את המתחרים מבוסטון לניו יורק.

בשנת 1903, מלבד ניצחון במירוץ סיבולת נוסף, שנערך בין ספרינגפילד לניו יורק ובחזרה, אוסקר הדסטרום אשר פיתח את מנוע הבנזין של אופנוע האינדיאן, קבע שיא חדש למהירות יבשתית לאופנוע באותם שנים, 90.16 קמ"ש. האופנועים הראשונים של שנת 1904 נצבעו בצבע כחול רויאל או שחור, אך הצבע המפורסם ביותר היה האדום שזכה לכינוי 'Indian Red'.

בשנת 1906 שני סוכני מכירות של אינדיאן, ג'ורג' הולדן ולואיס מיולר רכבו על אופנוע אינדיאן מסאן-פרנסיסקו לניו-יורק בזמן שיא של 31 וחצי ימים וללא בעיות מכאניות. באותה שנה, הציגה אינדיאן את מנוע ה-V טווין האמריקני הראשון, אשר יועד בתחילה לאופנוע מירוצים ושנה אחר כך גם לאופנועי כביש סדרתיים. למנוע V-טווין 42 מעלות זה היה נפח של 633 סמ"ק.

בשנת 1907 אופנוע אינדיאן ניצח בתחרות האמינות למשך 1,600 קילומטרים באנגליה, בשנת 1909 חשפה היצרנית שלדה חדשה לאופנועיה (LOOP) ובשנת 1910 רשמה היצרנית שורה ארוכה של פיתוחים טכנולוגיים שכללו קפיץ עלים במזלג הקדמי לשיכוך מהמורות, משאבת שמן אוטומטית במנוע, תיבת שני הילוכים, התנעה ידנית ואת הלוגו הרשמי של אינדיאן.

השנים הבאות היו מוצלחות מאוד עבור יצרנית האופנועים האמריקנית. שלל ניצחונות במירוצי סיבולת שחצו את היבשת לאורכה ולרוחבה וסדרה של פיתוחים טכנולוגיים כמו מתלה זרוע אחורית, התנעה חשמלית, פנס קדמי חשמלי גרמו לכך שהמכירות נסקו לעשרות אלפי יחידות בשנה. באוקטובר 1919 חשפה החברה את ה'אינדיאן סקאוט' עם מנוע V-טווין 606 סמ"ק ובשנת 1920 את ה'אינדיאן צ'יף' והם הפכו ללהיטי מכירות מיד עם השקתם. בשנת 1923 שינתה החברה את שמה לשם שמלווה אותה עד היום, 'אינדיאן מוטורסייקל'. המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב בשנות השלושים פגע במכירות האופנועים וגם באינדיאן, אך החברה השתקמה במהירות ובמהלך מלחמת העולם שניה ייצרה אלפי אופנועים לשימושים צבאיים. הכסף שהרוויחה שמש אותה להמשך הצגת פיתוחים טכנולוגיים כמו לוחות מחוונים, הגנה לשרשרת, מזלגות טלסקופיים ואף להרחבת היצע הדגמים.

אולם למרות ההצלחה והפופולאריות, בשנת 1952 נסגרה חברת אינדיאן וייצור האופנועים פסק לחלוטין. במשך עשרות שנים, מותג אינדיאן החליף בעלויות וסמל החברה הוצמד למגוון רחב של אופנועים קטנים ושונים, חלקם אף הגיעו מטאיוואן. ציון דרך חשוב עבור אינדיאן נרשם בשנת 1967, אז כשהוא רכוב על אופנוע אינדיאן סקאוט משופר ביותר, קבע ברט מונרו את שיא המהירות היבשתי במישורי המלח של בונוביל – שיא של 184.087 מייל לשעה. על בסיס סיפר זה צולם הסרט "The World's Fastest Indian" (החלום המהיר בעולם) בכיכובו של אנטוני הופקינס. עד לשנת 2011, בה נרכשה אינדיאן על ידי פולריס שבבעלותה גם היה מותג האופנועים ויקטורי.

שנת הפריצה של אינדיאן חזרה לשוק האמריקני הייתה 2013. קודם על ידי חשיפת מנוע הת'אנדר סטרוק 111 ואחר כך, ב-3 באוגוסט של אותה השנה במסגרת אירוע הרוכבים בסטרג'יס. אינדיאן החדשה חשפה במפתיע את האינדיאן צ'יף קלאסיק, אינדיאן צ'יף וינטג' ואת אינדיאן צ'יפטיין. לאחר החשיפה, מספר רב של אופנועים נפרקו ממשאיות והועמדו לרשות האורחים לביצוע רכיבות הדגמה. מרגע זה, אינדיאן השיקה מגוון רחב מאוד של דגמי אופנועים וגרסאות ייחודיות, אשר הספיקו לזכות במגוון פרסים ותארים, כולל חזרה פעילה למסלולי המירוצים עם גרסאות פלט-טראק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל