מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
קריפטונייט
סטפן
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
מוטוליין עפולה
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל
סטומפ

ב.מ.וו חושפת רשמית את ה-R18

ב.מ.וו חושפת רשמית את ה-R18

אסף לביא

צילום: יצרן

אחרי הרבה טיזרים, תמונות ריגול, דגמי קונספט ואפילו חשיפה של מספר דגמים שעתידים להגיע לייצור על הפלטפורמה החדשה, BMW חושפת רשמית היום את ה-R18, הקרוזר הגדול החדש שלה.

ב.מ.וו קוראת ל-R18 "קרוזר-על עם שורשים היסטוריים", מציינת שהוא שואב השראה מהדגמים ההיסטוריים, ביניהם ה-R5, ומתמקדת באופנוע נקי על בסיס של מנוע בוקסר גדול עם מה שהם מכנים "good vibrations", ויברציות טובות בתרגום מילולי, אבל הכוונה היא לחווית רכיבה אחרת מכל דגם ב.מ.וו אחר.

המנוע של ה-R18 הוא בוקסר מקורר אוויר בנפח 1802 סמ"ק, עם 91 כ"ס ב-4,750 סל"ד ו-16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד. ב.מ.וו קוראת למנוע הזה "הבוקסר הגדול" ואומרת שהוא החזק ביותר אי פעם, היא כמובן לא מתכוונת לנתון ההספק, אלא לתחושת הכוח, שמגיעה כבר בסל"ד נמוך ומלווה במומנט רב.

שלדת האופנוע מחכה בצורתה ועיצובה את דגמי ב.מ.וו המסורתיים עם זרוע אחורית בעלת בולם נסתר שנראית כחלק מהשלדה (בדומה לשלדת הסופטייל של הארלי דוידסון) ודרכה עובד גל ההינע החשוף. מקדימה אין טללבר או מזלג הפוך וחצי אקטיבי, במקום זאת מציידת ב.מ.וו את ה-R18 במזלג קונבנציונלי בקוטר 49 מ"מ, מכוסה בחלקו העליון, עם מהלך של 120 מ"מ (מאחור 90 מ"מ). תנוחת הרכיבה, כמו שנדרשת בקטגוריה, עם כידון רחב ומשוך מעט לאחור, מושב נמוך ורגליות שממוקמות באמצע האופנוע, ללא אפשרות להסיטם קדימה יותר בגלל הצילינדרים.

למרות מראה קלאסי ונקי ה-R18 מאובזר בטכנולוגיה רבה, בין היתר שלושה מצבי רכיבה –  Rain – מצב גשם כמובן, Roll – מצב שיוט נעים ו-Rock – למי שרוצה לבחון את ההצהרה של ב.מ.וו בנוגע לבוקסר החזק בעולם – מערכות ASC ו-MSR אחריות לרסן את האופנוע ולשמור אותו על גלגליו, כמובן גם מערכת למניעת נעילת גלגלים, ואופציות נוספות הכוללות מערכת למניעת דרגור בעליה ומערכת עזר לנסיעה לאחור. לכל זה מצטרפת תאורת LED מאחור, במאותתים וכמובן מקדימה, שם היא גם עוקבת פניה ומערכת הנעה ללא מפתח.

ועכשיו לקצת נתונים טכניים: הצמיגים במידות 120/70-19 מקדימה ו-180/65-16 מאחור, בסיס הגלגלים עומד על 1,731 מ"מ – יותר ארוך מהגולדווינג של הונדה, אורכו הכללי של האופנוע עומד על 2,440 מ"מ – כמעט שני מטר וחצי (!), המשקל הרטוב של האופנוע מסתכם ב-345 ק"ג כולל 16 ליטרים של דלק, המושב בגובה 690 מ"מ מהקרקע, מקדימה שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ כשמאחור דיסק בודד באותו הקוטר. האופנוע מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ומהירותו הסופית עומדת על 180 קמ"ש.

ה-R18 יוצע ב-"מהדורה ראשונה" במשלוחים הראשונים בכל העולם, מהדורה שתכלול צביעה שחורה עם פסים לבנים, חלקי כרום, כיתוב 'מהדורה ראשונה' על האופנוע ועוד כמה פינוקים ללקוחות הראשונים, כמו בתמונות שבגלריה. ואם כבר אנחנו בנושא אז נתעכב עוד טיפה בסעיף העיצוב, הנשק החזק ביותר של ה-R18 שלדעתנו הוא אחד האופנועים יפים ביותר של היצרן. הכידון כמעט חף מכבלים, למעט צינור בלם שעובר תחתיו, מיכל הדלק רחב ובולט, מתחתיו מנוע ענק עם צינורות פליטה מבריקים שנמתחים לדוד פליטה ייחודי, מעליו כנף חשופה ונקייה, ללא כיסא מורכב, גלגלי שפיצים משלימים את הקלאסיקה שהאופנוע רוצה – ומצליח – לשדר. מי שכל זה לא יספיק לו ישמח לשמוע שב.מ.וו שיתפו פעולה עם סדנת RSD, כיסאות מוסטנג ואגזוזי וואנס&היינס כדי שיציעו חלקי קסטום לאופנוע ביחד עם השקתו, תמונות של האופנועים במאובזרים גם כן תוכלו למצוא בסוף הגלריה.

האופנוע צפוי להגיע לישראל לקראת סוף 2020, מחירו בארה"ב נע בין 17,500$ ל-19,500$, בנוסף אנחנו כבר יודעים מצילומי הריגול שב.מ.וו מתכננת עוד דגמים על בסיס ה-R18, אלו כנראה יגיעו לייצור רק בשנה הבאה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל