מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אופנועי FB מונדיאל מגיעים לישראל
אסף לביא
צילום: אריק רוזנבלום
לא רק המותג חדש – איטלקי וצעיר אך בעל שורשים היסטוריים, גם היבואן – חברת Moto 24. מי שכן אולי מוכר לכם הוא ליאור בנאי, מנכ"ל החברה ודמות חשובה בענף הדו-גלגלי, בנאי היה בעברו מנכ"ל חברות תקשורת וטלוויזיה, סמנכ"ל המכירות של חברת ה.מ ישראל ופעיל חברתי בתחום האופנועים, במטה המאבק בביטוח ובעמותת המוטוקרוס.
FB Mondial – אם תשימו בצד את כל הבדיחות על הכדורגל תגלו מותג אופנועים, איטלקי, שנוסד בשנת 1929, ע"י האחים בוסלי – באיטלקית Fratelli Boselli, ומשם האותיות FB בשם החברה. היצור החל בבולוניה, ונמשך עד פרוץ מלחמת העולם השנייה, במהלכה הופסק היצור. ב-1948 חזרה לייצר אופנועי בוטיק קטני נפח ואף החלה להתחרות במירוצי גרנד פרי – ואף ניצחה בהם שלוש שנים ברציפות, החל מעונת 1949. בשנת 1957 ניצחה באליפות ה-125 וה-250 סמ"ק וצברה במהלך שנותיה 10 אליפויות עולם. כמו חברות רבות, החלה בדעיכה בשנות ה-70' עד לסגירה מוחלטת.
הגלגול הנוכחי של מנדיאל החל ב-2014, עת הרוזן פיירלואיג’י בוסלי, צאצא למשפחת בוסלי המקורית, חבר לחברת Pelpi האיטלקית לשם החייאת המותג. תחילה היו שני דגמים – היפסטר וסקמבלר – בנפחי 125 ו-300 סמ"ק בעלי מנוע פיאג'ו. המכלולים, העיצוב ואיכות הגימור – מהרמה הגבוה ביותר. אחריהם הגיעו דגמי אנדורו וסופרמוטו על מנוע ה-125 סמ"ק ובקרוב רטרו ספורט מדהים, תמונתו בראש הידיעה, ושמו Pagani 48 – ע"ש רוכב המרוצים ניילו פאגאני, שזכה עם היצרן באליפות העולם בשנת 1948. משקלו של הפגאני 135 ק"ג והוא בעל מנוע 300 סמ"ק נמרץ, והכי חשוב – עיצוב מדהים; גם פלאט טרקר מטריף בדרכו לייצור סדרתי. התכנון, העיצוב והמנועים כולם מגיעים מארץ המגף, הייצור בסין – במפעל בבעלות פיאג'ו.
מחירים טרם נקבעו, האופנועים אמורים להגיע במהלך חודש מרץ. אולם התצוגה הראשי יוקם בתל אביב – במיקום שנכון לרגעים אלו, נשאר סודי. נעדכן בהמשך ונאחל הצלחה רבה ליבואן החדש בשוק.