fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר

WSBK מאגני קור: קאוואסאקי וריי אלופי עולם בפעם השלישית ברציפות

WSBK מאגני קור: קאוואסאקי וריי אלופי עולם בפעם השלישית ברציפות

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

בעוד עם ישראל מתייסר ביום הכיפורים נעשית היסטוריה שמחה באליפות הסופרבייק העולמית בסבב מאגני קור, השלישי לסיום העונה, כאשר ג'וני ריי וקאוואסאקי זוכים באליפות עונת 2017 חמישה מירוצים לסיום. ריי הצפון אירלנדי בן 30 מתעלה ליכולת מטורפת, על מסלול רטוב מתרסק בסופר פול, ממתין לתיקון האופנוע רוב המקצה וכאשר נותרת הקפה אחת בלבד, ריי עולה מהמקום ה-12 לפול פוזישן מטורף בהקפה אחת בודדת. וזה מתאבן למירוץ הראשון בצהרי היום כאשר ריי נורה מהפול פוזישן כאילו חברו לו רקטות, המסלול עדיין מוצף אבל ריי לא שמע על זה, פותח שתי שניות בהקפה הראשונה, וארבע שניות בהקפה השנייה, את המירוץ הוא מנצח בפער של 16 שניות אחרי שהוריד גז. ניצחון מספר 50 בקריירה לריי באליפות הסופרבייק, הרוכב הראשון בהיסטוריה שלוקח 3 אליפויות סופרבייק רצופות, רק פוגרטי לקח 4 ומפוצלות, גם בייליס לקח 3 מפוצלות.

בחברה כזו, מה לג'וני ריי ולשאר הרוכבים באליפות הזו? כאשר ריי לוקח אליפות עולם שלישית רצופה והפעם חמישה מירוצים לסיום העונה, בפער של כמעט 130 נקודות מהמקום השני הוא יכול לשבת בבית עד סוף העונה, דומיננטיות מוחלטת. וגם מה לקאוואסאקי ZX10R ולאופנועים האחרים באליפות הזו, מיטב אופנועי הסופרבייק לא רק של דוקאטי, אלא של הונדה וימאהה ואפריליה וב.מ.וו? את כולם הנינג'ה 10 מספר 1 אוכל בלי מלח, הצילומים מהקוקפיט של ריי בזמן המירוץ היו בשלווה מוחלטת כאילו הוא יושב בתוך מכונית וכלום לא זז או מחליק, על צמיגי גשם מלאים ומסלול מוצף, נאדה, הקאוואסאקי ברמה אחרת מעל כול אופנוע אחר, יפני או אירופי, הכלי של ריי הוא אופנוע מפעל רשמי, מיוצר ביפן במיוחד למירוצים ובעיקר מטופל על ידי מכונאי המירוצים של קאוואסאקי ביפן, עם התקציבים של המפעל, קבוצה מלאה ועשירה. זאת בניגוד לאופנועים של הונדה וימאהה שמתחילים את דרכם כאופנועים הנמכרים לציבור – ומשופרים על ידי הקבוצה ללא מעורבות המפעל וזה עולם אחר. העניין הוא שהרבה מהידע של אופנועי המפעל זוכי האליפויות של קאוואסאקי מועבר לאופנועי הנינג'ה עשר שנמכרים לציבור במטרו, וזה משהו חסר תקדים במחיר שהידע הזה והחלקים מגיעים לקהל הרחב.

בחזרה לאליפות, בעוד ריי ממריא לאליפות הפרטית שלו, מאחוריו הדרמה של דוקאטי – דייויס עם צמיג אחורי שגוי לא מצליח לרכב ומסיים עשירי לאחר שכבר היה שני, הפיאסקו של דייויס אשר היה בתחילת העונה מועמד לאליפות ורואה את ריי לוקח אליפות בכזו קלילות בעוד הוא מדדה בקושי לקו הסיום הרחק מאחור, היה כבר מעורר רחמים. לפחות מרקו מלנדרי ברכיבה מעולה הציל את הכבוד של הפאניגאלה כאשר ניצח את טום סייקס הפצוע בקרב מותח בהקפה האחרונה למקום השני. סייקס יאבק כעת מול דייויס על המקום השני בחמשת המירוצים שנותרו עד לסיום העונה וצריך לראות האם ג'וני ריי יעזור לבריטי בן קבוצתו כפי שעשה בשנה שעברה.

מירוץ שני במאגני קור ביום ראשון בשעה 14:00 שעון ישראל, שידור ישיר ביורוספורט, מומלץ לראות מ-12:00 את הסופרספורט, שם האליפות עוד פתוחה, בעוד באליפות הסופרבייק העולמית, היום נסגרה אליפות 2017 עם תואר זוהר שלישי רצוף לקאוואסאקי ללא ספק היצרן המצליח ביותר בסופרבייק בעשר השנים האחרונות ובאופן מוחלט בחמש האחרונות. חמישה מירוצים שנותרו לסיום העונה, עם סבבים בחרז ובקטאר (מירוץ ביום שישי) אקדמיים לאליפות ויקבעו רק האם קאוואסאקי תיקח גם מקום שני או דוקאטי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל