fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

WSBK ארגנטינה: מסלול חדש, אבל הכל נשאר אותו הדבר

WSBK ארגנטינה: מסלול חדש, אבל הכל נשאר אותו הדבר

תמי גורלי

צילום: WSBK

אליפות הסופרבייק הגיעה לראשונה לדרום אמריקה לסבב ה-12 של האליפות, מסלול חדש הממוקם 20 קילומטרים מסאן חואן וכ-600 ק"מ מערבית לקורדובה, ארגנטינה. האזור שבו מתגוררים כ-450,000 איש, ספג רעידת אדמה קשה ב-1994, שוקם ונבנה מחדש ולכן האזור יחסית מודרני וכך גם המסלול החדש. ויליקום עוצב ע"י לאונרדו סטלה הארגנטינאי ואורכו 4,2.67 מטרים, הוא נגד כיוון השעון ויש בו 19 פניות, שמונה ימינה ו-11 שמאלה, הישורת היא קצת יותר מקילומטר ולכן פנייה מספר 8 היא הדורשנית ביותר מהבלמים כשיורדים מכ-300 ל-130 קמ"ש במרחק של כ-260 מטרים והרוכבים בולמים 24% מזמן ההקפה. בניית המסלול הסתיימה ממש ימים בודדים לפני הגעת הרוכבים והקבוצות. הנוף המרהיב הסובב אותו, הרי אקונקגווה המושלגים ברקע ומספר הצופים הגדול ביותר העונה, מעל ל-80,000 איש.

Copyright: KRT

האתגר במסלול החדש הרתיע רבים מהרוכבים והקבוצות, ויליקום נמצא 650 מטרים מעל פני הים, דבר המקשה על הרוכבים ועל המנועים בשל דלילות האוויר, האספלט חדש ולכן מלוכלך וללא אחיזה, מה גם שרק קטגוריה אחת הרחיקה לארגנטינה ואין הרבה אופנועים שיסייעו בניקוי המסלול (רק סופרספורט מצטרפת לסבבים המרוחקים) והטמפרטורות יכולות להשתנות באופן קיצוני משעות הבוקר הקרות לשעת המירוץ בצהרים. בנוסף רבים מהרוכבים והקבוצות סבלו ממחלות הקשורות במזון והשילוב עם הגובה לא סייע, בינהם גם מי שממשיך להתעלות מעל כל רוכב סופרבייק בהיסטוריה, ג'ונתן ריי.

למירוץ הראשון ריי זינק מהמיקום השני על הגריד מאחר ועשה טעויות במהלך ההקפה המהירה, בפול פוזישן זינק מרקו מלאנדרי, במיקום השלישי יוג'ין לבארטי. צ'אז דייויס סבל מבעיות טכניות במקצה הדירוג ובכלל הצד הזה של המוסך בדוקאטי התקשה עם כיוונון האופנוע לאורך כל הסופ"ש.

ריי פתח חזק, מלאנדרי בעקבותיו ואחרי זינוק לא חזק כל כך, לבארטי השיב לעצמו את המיקום השלישי בהקפה החמישית ונשאר שם עד אמצע ההקפה ה-14 שם עקף אותו הטורקי רזגטליאוגלו, שטיפס מהמיקום ה-7. הקושי הגדול במירוץ התגלה ביציאה מהאזורים הנקיים על המסלול עם התרסקויות של דיוויס למשל בפניה 8 בהקפה ה-13 ברגע שיצא לאזור המלוכלך. גשם החל לטפטף ב-6 הקפות לסיום המירוץ, מה שאילץ את הרוכבים להוריד קצת את הקצב אך זה לא עצר מריי לחצות את קו הסיום בפער גדול כשהוא עוזר לקוואסאקי לקטוף גם את תואר היצרן לעונת 2018, בפעם הרביעית ברציפות. "זו הייתה דרך נהדרת לקחת את תואר היצרן עם נצחון היום ובטח כשזה הנצחון הראשון בהיסטוריה במסלול וילוקום שבארגנטינה, זה מסלול טכני ויש בו את הכל. חששתי להגיע לכאן כי כולם מתחילים מאותה נקודה והקבוצות שמגיבות הכי טוב ומהר ומצליחות לכוון את האופנועים, הן אלו שיגיעו להישגים", הרוכב שמודה שהוא מכור לניצחונות ומבועת מכך שיום אחד עלול להפסיק לנצח סיפר שמזג האוויר שהשתנה במהלך המירוץ השפיע עליו "ניסיתי לשכנע את עצמי שלא יורד גשם".

Copyright: KRT

ריי צבר את הניצחון ה-10 ברציפות שלו העונה, שיא חדש בסופרבייק, כשהוא מתעלה על ניל הדגסון וקולין אדוארדס שצברו תשעה ברציפות בזמנם.

המיקום הזה דחף את הרוכב לשורה השלישית במירוץ השני של סוף השבוע כשבפול פוזישיון נמצא פורז עם הדוקאטי, שני יוג'ין לבארטי שסיים חמישי את המירוץ הראשון וסייקס אחריו.  

תנאי המסלול השתנו מעט מהמירוץ הראשון, גשם שטף את הגומי שהשאירו הרוכבים על האספלט במהלך הלילה והאחיזה הייתה עוד יותר בעייתית. פורז בקבוצת הלווין של דוקאטי פתח מצויין ושמר על ההובלה, ריי בסוף ההקפה הראשונה היה עדיין במיקום החמישי והתקשה למצוא נקודות עקיפה, אך בסוף ההקפה הרביעית הרגיש בטוח במסלול והיה כבר שני, הדרך להובלה ארכה עוד 5 הקפות בלבד כשהוא דוחק את פורז מיקום.

כשריי הגיע לחניית המנצחים הוא נראה תשוש מתמיד וסיפר שלא היה בטוח בתחילה אם יצליח לסיים את המירוץ אחרי שהיה ער שעות רבות בלילה בגלל וירוס שתקף אותו ובילה את היום בשינה במשאית בין מקצה האימון למירוץ.

20 הנקודות הללו שצבר הספרדי העניקו לו את תואר רוכב קבוצת הלווין לעונת 2018 כשהוא משאיר אחריו בניקוד את טופראק רזגטליאוגלו והקוואסאקי בפער של 82 נקודות, פער לא ניתן לסגירה עם שני מרוצים שנותרו בקטאר, בסבב הסוגר של העונה.

יוג'ין לבארטי גם הפעם לא הצליח לזנק היטב עם האפריליה, ישב שני, עד שהתרסק בפניה 6 בהקפה השלישית. מלאנדרי מהמיקום ה-8 הצליח לטפס מעלה ואחרי שבן קבוצתו עקף את רזגטליאוגלו, שקיווה לפודיום נוסף אך גמר את הצמיגים, הצליח גם הוא לעקוף אותו ואף את דיוויס – כשהדוקאטים חוצים שלישי ורביעי את קו הסיום. זו הפעם השנייה העונה שהאיטלקי שעדיין מחפש קבוצה לעונה הבאה מסיים פעמיים על הפודיום, הפעם הקודמת הייתה בסבב הפורטוגלי לפני ארבעה שבועות.

Copyright: WSBK

רוכבי ימאהה ירצו לשכוח את סוף השבוע הזה, ואן דר מארק ולואס סבלו מאחיזה ושחיקה של הצמיג הקדמי בעיקר וסיימו שישי ותשיעי – במירוץ השני, ושישי ושביעי – במירוץ הראשון.

במיקום ה-12 סיים הרוכב הביתי מרקאדו ומקסימיליאן שיב שמחליף את ג'ורדי טורס ב-MV Agusta, צבר 3 נקודות במירוץ הראשון שלו בסופרבייק.

עוד שבועיים הסבב האחרון של האליפות לעונת 2018 שיערך באופן יוצא דופן בימים חמישי עד שבת כשהמרוצים יוזנקו בשעה 7, זמן מקומי וזמן ישראל, כשריי ינסה לסגור עונה עם שיא חדש של 17 ניצחונות. שליטה מפחידה.

גלריה

  • Copyright: KRT

  • Copyright: KRT

  • Copyright: KRT

  • Copyright: KRT

  • Copyright: WSBK

  • Copyright: KRT

  • Copyright: KRT

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל