מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
לרט
לרט
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל

WSBK ארה"ב: ריי וקאוואסאקי וכל השאר

WSBK ארה"ב: ריי וקאוואסאקי וכל השאר

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הסופרבייק העולמי נמצא בנקודה רגישה, אחת מהבעייתיות ב-30 שנות הסדרה, ירידה מתמשכת באקשן על המסלול מביאה לירידה בכמות הצופים והעניין, והסבב בסופ"ש האחרון הדגים זאת היטב. מסלול לגונה סקה במונטה ריי קליפורניה מדהים באינטנסיביות שלו, לא רק הקורק סקרו הבלתי אפשרי אלא עוד ועוד סיבובים נפלאים לאופנועים, ומאז הגיעה אליו הסופרבייק העולמית ב-1995 סיפק אקשן מטורף וצפוף כמתבקש ממסלול כה דחוס ומפותל. אולם ב-2018 לא היה שום אקשן בלגונה סקה, בשני המירוצים לא היו כמעט עקיפות, התחרות היחידה הייתה כרגיל בין ג'וני ריי לבין צ'אז דייויס, כאשר ריי כבר לא רואה אף אחד ממטר ולראשונה משיג שני ניצחונות רצופים בלגונה סקה, עוד וי שהאירלנדי יכול לסמן בקריירה שלו שכבר מכתירה אותו לרוכב הסופרבייק המצליח בכול הזמנים. וכך אתמול ראינו פערים של שניות ארוכות בין אופנועים בודדים המקיפים את המסלול הלוהט שוב ושוב ואתה פתאום מרגיש איך הראש שלך נשמט ואתה נרדם כי זה כבר 12:30 בלילה.

מפה לשם חלף סבב 8 מתוך 13 בעונה, לג'וני ריי יתרון של 75 נקודות על דייויס, וברור שרק אסון ימנע מריי תואר רביעי רצוף, הבעיה שזה הולך ומאבד את המשמעות. ריי החליט לאחרונה לחתום עם קאוואסאקי לשנתיים נוספות כלומר עד סוף הקריירה שלו, מוותר ככול הנראה אפילו על הצעות מהמוטוGP הרשמי מצד סוזוקי ובכך מעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות, זו זכותו אבל אלה חדשות רעות לסופרבייק העולמית מאחר וריי וקאוואסאקי נמצאים ברמה גבוהה פי אינסוף בהשוואה לרוכבים והקבוצות האחרים. גם דוקאטי שעוד איכשהו עמדה מול ריי לא תוכל להמשיך לעשות זאת, הפאניגאלה וי-טווין פורש בתום העונה הנוכחית בבושה כדגם הסופרבייק הראשון של דוקאטי שלא זוכה בשום אליפות סופרבייק עולמית ולוי-ארבע יקח לפחות שנה כדי להתחיל להיות תחרותי. לכן ריי וקאוואסאקי יתחרו פחות או יותר נגד עצמם גם במה שנשאר מהעונה הזאת וגם בעונות הבאות.

סיבה נוספת לשיעמום אליו הגענו בלגונה סקה היא היעדרות הרוכבים האמריקנים שבעבר שלטו במסלול זה גם בסבבים של הסדרה העולמית ובשנים האחרונות לא קיימים, עדות נוספת קשה לירידה העצומה בעניין באופנועי כביש ספורטיביים בארה"ב ובאירופה. פעם היו בלגונה רוכבי AMA מטרוי קורסר ואנתוני גוברט אמנם אוסטרלים אבל ניצחו בלגונה בסופרבייק העולמי כשהם רוכבים באליפות ארה"ב, נזכיר כמובן גם את בן בוסטרום ששלט בלגונה, וגם אם האמריקנים לא ניצחו שם הרי הם היו חזקים באליפות הכללית כמו ג'ון קוסינסקי אלוף 1997. היום ראינו שלושה רוכבים אמריקניים עלובים אין מילה אחרת, שמחים ועולזים לסיים בעשירייה הראשונה… קשה לראות מהיכן יגיעו הווין רייני או הקווין שוואנץ הבאים, רוכבי סופרבייק אמריקניים שגדלו לאליפויות עולם בגרנד-פרי.

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2