מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אבניר באנר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
רוית עליון
באמבלבי 140 – 70
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
אייפקס
HRP קוביה שמאל
ברקום שמאל
כרמיאל קוביה שמאל

Time Attack ליגת קאדילק – מבט מכסא הנהג ‎

Time Attack ליגת קאדילק – מבט מכסא הנהג ‎

כתב: עופר פלג   צילום: פז בר, שחר אלגזי

בשבת (20/1/18) יצאה לדרך ליגת קאדילק Time Attack‎, במסלול החדש בפצאל, הליגה‎ הראשונה לנהגים חובבים – במסלול מרוצים מורשה, לרכבים ממותגים שונים המורשים גם לנהיגה באופן חוקי בכבישים. בקצרה אספר שהליגה הוקמה על ידי נהג ומדריך המרוצים לאון טאובס, חברת ״ספארקו ישראל״ ובשיתוף מותג היוקרה קאדילק.
באישורה ועידודה של הרשות לנהיגה ספורטיבית של משרד הספורט והעומד בראשה מר יוסי ניסן, ושבמרוץ הראשון התחרו 60 נהגים, ב-5 קטגוריות שונות (רשימת המנצחים בסוף הכתבה).

ועכשיו, כמובטח, המבט מופנה רחוק, אצבעות מתהדקות על ההגה ו… מתחילים; יש בארץ קבוצה לא קטנה של אנשים שאוהבים מכוניות, בתוך הקבוצה הזאת יש קבוצה די מצומצמת של אנשים שיותר מאהבה למכונית שלהם הם אוהבים לנהוג; לנהוג מהר, מדוייק, לעיתים על גבול היכולת של המכונה והאדם היושב בתוכה.

מכיוון שמדובר בישראל, מגוון האופציות לממש את הצורך בנהיגה ספורטיבית מסתכמות בטיולי נהיגה בכבישים רחוקים ומפותלים או יום אימון בחניון/מנחת עם כמה קונוסים המציירים מסלול דמיוני. בעלי הממון והיכולת אף עולים לטיסה וממשים את עצמם במסלול אמיתי בחו"ל.
לאחרונה המצב השתנה קצת, בנייתו של מסלול קטן בבקעת הירדן והתחלת הפעילות בו אפשרו למשוגעים לדבר לנהוג במסלול ובעזרת מגוון אפליקציות ועזרים חיצוניים אף למדוד את זמני ההקפה ולבחון את נתוני הטלמטריה כדי לשפר ולהשתפר.
מאז פתיחתו של מסלול פצאל דאגתי לפקוד אותו לפחות פעם בחודש, אימון מסלול, אימון דריפטים, כל הזדמנות לנהוג שם התקבלה בברכה. כשהתחילו השמועות על ליגת Time Attack, ברור היה לי שאשתתף. המארגים, לאון טאובס ויובל מלמד, הזמינו את כל חולי ההגה לערב השקה, נרשמתי לכל העונה באותו הערב ויצאנו לדרך .

התחלתי להכין את עצמי ואת הרכב (Nissan 350Z) לארוע, ככל שהתקרב היום, גברה ההתרגשות. לילה לפני לא נרדמתי.

רכב מטופל ומכוייל – יש.

סט צמיגי סמי סליקס 888R חדשים – יש.

חליפה, קסדה, כפפות, נעלים – יש.

מתעורר לפנות בוקר ומתחיל במסע למסלול; בכניסה לשער המסלול כבר ממתינה שיירה פוטוגנית של רכבי ספורט מכל הסוגים והמינים, זה באמת קורה? מרוץ מכוניות רשמי על מסלול בישראל? כנראה שכן. כל כך כייף לראות את כולם, מקבץ מצומצם של חברים עם אהבה גדולה לנהיגה ורכבים! מתקמים ופותחים עמדת פיטס מאולתרת על רחבת החצץ, תדריך נהגים, בדיקות טכניות ומייד נעלה לנהוג .
כמה סיבובי היכרות עם התוואי, חלוקה לקבוצות ע"פ קטגוריה וכל נהג עולה ל 4 הקפות מדודות (Flying Lap), כעבור זמן קצר מגיע תורי לעלות לסשן מדידות זמנים, מתגלגל מהפיטס לעמדת הזינוק והלחץ בשיאו, אני מכיר את עצמי, לחץ של תחרות אף פעם לא עושה לי טוב. לחץ שגורם לי לשכוח את כל מה שלמדתי והתאמנתי עליו במסלול או בסימולטור, כמה נשימות עמוקות בניסיון להרגיע את עצמי, אומר לעצמי "מבט רחוק" "בלימה בקו ישר" "סחיטה של דוושת הגז"… ואני רק מקווה שעד שאגיע לפניה הראשונה – לא אשכח הכל. מבטל את מערכת בקרת האחיזה, כיוון אחרון של המושב הידוק של החגורה, קלאץ, ראשון, האוטו משתגר קדימה.

מייד אחר הפניה השלישית אני מבין שמשהו לא בסדר, מערכת הבקרה מסרבת להתבטל לגמרי ומתעקשת להפריע לי כל הזמן, עם בלימות לא רציונאליות בכל פניה … באסה. למרות התקלה אני מצליח להגיע לזמן של 51.773 שניות להקפה.

לסשן השני אני מגיע מוכן יותר, אחרי שהוצאתי את הפיוז של מערכת הבקרה, עכשיו אין בקרה בכלל וגם לא ABS! האוטו מרגיש טוב יותר ואני מנסה לדחוף אותו לקצה ועושה את הטעות הקלאסית של נהיגה אגרסיבית עם הרבה החלקות וקובע זמן של 49.067 בהקפה המהירה ביותר.

לסשן השלישי אני מחליט להוריד לחץ אוויר כדי לנסות לשפר את אחיזת הצמיגים, זה המאני טיים, נותרו 4 הקפות אחרונות, אני חייב להוריד לפחות שניה כדי להיות תחרותי… האחיזה טובה יותר אבל הראש שלי לא מאופס ואני מצליח לשפר רק במעט וקובע זמן הקפה של 48.990 – זמן בינוני מאוד, לא מביך אבל לא מספיק טוב. מתנחם בזה שאפשר להוריד את רמת המתח, נתתי הכל, עשיתי את הכי טוב שלי, עכשיו אפשר להרגע ולפרגן לחברים שעולים זה אחר זה לקבל את הגביע שלהם בעמדת הפודיום.

עד למרוץ הבא, ב 3.3, יש לי זמן לחשוב, להתכונן, להתאמן ולהתפקס כדי שאצליח להגיע לתוצאות תחרותיות יותר.
תאחלו לי בהצלחה, אצטרך את זה.

תוצאות הסבב הראשון:
• קטגוריהA מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 220 כ"ס או 1.8 ליטר מוגדשים, ללא הגבלת רוחב צמיגים

1. גידי קרונין פיזו 208 gti
2. מור מושקוביץ במוו 328
3. פיליפ רוזין פולקסווגן קוראדו

• קטגוריה Bמכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 355 כ"ס (ללא הגבלת רוחב צמיגים), עד 3.0 ליטר מוגדש (הגבלת רוחב צמיגים ל-245) או עד 2.0 ליטר מוגדשים עם הנעה כפולה ודיפרנציאל פתוח

1. גנאדי סרוצאן אלפא 4c
2. דקל נער פיזו 308 gti
3. יגאל שריג אינפיניטי g37

• קטגוריה C מכוניות עם מנועים מקוריים והנעה כפולה עם דיפרנציאל נעול-ממוחשב

1. גיא אמודי במוו m2
2. אדיר שי ניסאן סילביה
3. יגאל שריג אינפיניטי G37s

• קטגוריה D רכבי על

1. שלומי שביב פורשה gt3
2. און יעקובסון סובארו sti
3. גון ציקו סובארו sti

• צמיגי סליקס

1. מוטי נתן ניסאן 370
2. ערן גומר מיצובישי איוו 8
3. עופר קאשי

לתוצאות זמנים  – מרוץ 1 עונת 2018 – פצאל – 20-1-2018

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל