fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

F1 רוסיה: בוטס נשכב על הגדר בשביל המילטון

F1 רוסיה: בוטס נשכב על הגדר בשביל המילטון

מיקי כהן

צילום: יח"צ

מרוץ ה-GP2 שהתקיים בבוקר, הסתיים כשכל הנהגים עם צמיגי גשם מלאים וזה מה שמדאיג את אנשי האסטרטגיה של הקבוצות, אבל כשהרמזור האדום כבה ודווקא פניה 2 היא הבעייתית, כולם עוברים אותה בשלום כשהמילטון מצליח להדוף התקפה של וטל. בוטס מוביל את המילטון, וטל, רייקונן כשלהקלר מצליח לעבור את מגנסון מבחוץ בפניה שלוש. ורשטפן, שזינק כמעט מסוף הטור, כבר כמעט בנקודות, במקום ה-11 כבר בהקפה השניה. עוד הקפה ורשטפן כבר ממוקם תשיעי הוא שלא שומר על הצמיגים ותוקף בכל הכח ובהקפה השישית, ורשטפן כבר שישי בעוד ששתי מכוניות של קבוצת הבת, טורו רוסו, מבצעות פירואטים על המסלול וגם הארטלי וגם גאסלי, מסיימים את המרוץ ושולחים את קבוצת טורו רוסו לארוז לקראת המרוץ הבא.
הקפה שמינית ו-ורשטפן כבר חמישי כ-20 שניות אחרי ארבעת המובילים אבל, בעוד שכל הארבעה עם הצמיגים הרכים ביותר, ורשטפן נוהג עם הצמיגים הקשים ביותר שהביאו פירלי לסוף השבוע.

בוטס מוביל בעוד המילטון ו-וטל שומרים על מרחק קטן ממנו. רייקונן מנהל מרוץ לבדו במקום הרביעי , כאשר כל הנהגים עם צמיגי ה-הייפר רכים, מתחילים בהחלפות צמיגים עד שבהקפה ה-13 גם בוטס נכנס להחלפת צמיגים ויוצא אחרי ורשטפן, למקום החמישי. פרארי מגיבים ומכניסים את וטל להחלפת צמיגים שיוצא אחרי בוטס. מרצדס מחזירים תגובה ומכניסים את המילטון אבל, הפעם האסטרטגיה של פרארי עובדת והמילטון יוצא בדיוק מאחורי וטל אך לא לאורך זמן. המילטון אמנם יוצא אחרי וטל אבל קרוב מספיק על מנת להפעיל את מערכת ה-DRS והקפה מאוחר יותר, המילטון עובר את וטל.

בהקפה ה-18, נכנס רייקונן להחליף צמיגים מה שמשאיר את ורשטפן, שהתחיל במקום ה-19, להוביל את המרוץ.

בהקפה ה-25 קרה כל מה שחשבו שיקרה. הוראה קבוצתית לבוטס "תן להמילטון לעבור בפניה 13". כל זה מתרחש כאשר הלחץ של ורשטפן על הצמיגים בתחילת המרוץ נותן את אותותיו והפער מצטמצם למעט מעל שניה ומרצדס מחליטים לשלוח את המילטון לצבור כמה שיותר נקודות אליפות. וטל עכשיו צריך לנסות ולעבור את בוטס כמה שיותר מהר אבל בפרארי לא מוצאים את המהירות על מנת לעבור את מרצדס. גם בפורס אינדיה מנהלים הוראות קבוצתיות כשאוקון לא מצליח לעבור את מגנסון, פרז מקבל הזדמנות. אבל גם פרז לא מצליח להתקרב למרחק DRS ממגנסון ומקבל הוראה להחזיר את המקום לאוקון.

בהקפה ה-40, נכנס ריקארדו להחליף צמיגים וגם את הכנף הקדמית שנפגעה כבר בזינוק ויוצא למסלול במקום השישי, אותו מקום שהיה לפני שנכנס לרחבת הטיפולים.
10 הקפות לסיום המרוץ, סוף סוף ורשטפן נכנס להחליף צמיגים ויוצא חמישי במטרה לרדוף אחרי רייקונן עד לסוף המרוץ ולקחת את המקום הרביעי. המילטון מוביל את המרוץ לפני בוטס, וטל, רייקונן, ורשטפן שנמצא 13 שניות מאחור, ריקארדו, להקלר שמצליח לשמור על המקום השביעי, מגנסון שאף אחד מנהגי הפורס אינדיה הצליח לעקוף, אוקון ופרז.
שתי הקפות לסוף המרוץ ובוטס שואל בקשר "איך זה יגמר?" עונה לו טוטו וולף, מנהל הקבוצה "נשארים באותו מצב, ננהל שיחה אחרי המרוץ". וכך מסתיים לו עוד מרוץ עם טעם מעט חמוץ לצופים. אפילו המילטון הבין ומייד כשיצא מהמכונית, ניגש לדבר עם בוטס. גם חגיגות ניצחון לא ראינו מצידו של המילטון.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. סבסטיאן וטל
4. קימי רייקונן
5. מקס ורשטפן
6. דניאל ריקארדו
7. שארל להקלר
8. קווין מגנסון
9. אסטבאן אוקון
10. סרחיו פרז

מרצדס שחקו משחק קבוצתי פעמיים במרוץ. בשתי הפעמים זה עבד לטובתה אבל רק פעם אחת זה היה משחק ספורטיבי. עם הזינוק, מרצדס הצליחו לעשות בדיוק מה שפרארי נכשלו במונזה, בוטס מצליח לשמור על ההובלה וגורר את המילטון עד לפניה השניה, מה שמספק להמילטון יותר מהירות ומונע עקיפה של וטל. הפעם השניה כבר היתה פחות ספורטיבית בלשון המעטה. יאמר לזכות הקבוצה כי לא עברו על שום חוק וכי בניגוד לקבוצות אחרות, לא ניסו לכבס את ההוראה ונתנו לבוטס הוראה מפורשת לתת להמילטון לעבור. מרצדס אינה הקבוצה הראשונה שמשתמשת בהוראות קבוצתיות ובכל פעם זה נראה לא טוב ונשמע צורם. יבואו מנהלי מרצדס ויגידו כי עדיף 50 נקודת הפרש ולא 43 כשנותרו עוד חמישה מרוצים ו-125 נקודות בקופה וכי מספיקים 2 מרוצים עם תקלות טכניות או פרישות בשביל לסגור את הפער. הכל נכון אבל הוראות קבוצתיות תמיד משאירות טעם מר.

פרארי עם וטל, ניסו הכל. טקטיקה נכונה, זינוק מצויין, עצירה מהירה להחלפת צמיגים בדיוק בזמן הנכון, אבל כל זה לא מספיק מול מרצדס ובטח ובטח שמרצדס עובדת כקבוצה למען יחיד, דבר שחסר בפרארי. רייקונן, ניהל מרוץ משל עצמו, לא התקרב וסיכן את וטל ולא נסע לאט מידי בכדי להיות מאויים מצד ורשטפן.

במצב הנוכחי לא רק שקשה לראות את וטל לוקח מהמילטון את האליפות, יותר קשה לראות איך פרארי תצליח למנוע ממרצדס אליפות חמישית.

ורשטפן חגג היום יום הולדת 21, לא זו המתנה שההולנדי רצה לקבל אבל גם "נהג היום" זו מתנה לא רעה כלל. אחרי שזינק מהמקום ה-19 ובחלק הראשון לחץ את הצמיגים על מנת להתקדם כמה שיותר ואכן, תוך שבע הקפות כבר היה ממוקם שישי. רדבול כיוונו למקום החמישי בסיום אבל כמו שאמרים, עם האוכל בא התאבון וכשראו בקבוצה שורשטפן שומר על קצב מצויין גם עם צמיגים בלויים, חשבו כבר ברדבול על מקום רביעי ועם מעט אופטימיות וטעות של וטל, אולי גם פודיום. כל זה נזרק לפח לאחר החלפת הצמיגים. שם תלו תקווה בצמיגים הסופר רכים שבסופו של מרוץ, התגלו כלא מתאימים כלל לרדבול של ורשטפן עם כמות הדלק הקטנה יותר. ריקארדו הוכיח כי גם בלי ללחוץ יותר מידי, אפשר להגיע לתוצאות. ריקארדו זינק מהמקום ה-18, אחד לפני ורשטפן וסיים שישי. אמנם הרחק מאחור אבל גם ללא איום מצד להקלר שסיים 18 שניות אחריו.

כל מה שמעניין את רנו, זה לסיים במקום הרביעי באליפות היצרנים. ברנו שמו את המקום הרביעי כמטרה ושכחו שגם צריך להתחרות. אתמול, במקצה הדרוג רנו לא העלו אף מכונית ל-Q2 מתוך מחשבה על המרוץ ועל האופציה לבחור עם איזה צמיג לזנק למרוץ. המחשבה נולדה לאחר ניתוח המרוץ הקודם בסינגפור, בו מי שזינק עם צמיגי ה-היפר רכים, לא צבר נקודות. טקטיקה שנכשלה בסופו של יום ורנו יצאו מסוצי בלי נקודה אחת. הולקנברג, שהיה הכי קרוב לניקוד סיים במקום ה-12 בעוד שסיינז סיים במקום ה-17, לפני האחרון. מישהו צריך להזכיר לרנו שטקטיקה זה דבר נחמד, אבל בשביל להרוויח נקודות, צריך גם להתחרות.

אם להקלר ינהג בפרארי כמו שהוא נהג היום בסאובר אלפא רומאו, מי שרקח את החוזה שלו, יהיה מאוד מרוצה כמו גם קברניטי פרארי. להקלר נהג בסוצי כמו הגדולים והצליח לסיים שביעי, הטוב מכל היתר. מקום שהיה שמור בתחילת העונה לאלונזו ואחר כך לנהגי רנו. ההצלחה של להקלר רק מתעצמת כאשר רואים שבן זוגו לקבוצה, אריקסון, סיים רק במקום ה-13.

רייסינג פוינט פורס אינדיה חוזרים לימים בהם נקראו סהרה פורס אינדיה, לפחות לפי היחסים בקבוצה והתוצאות על המסלול. שתי המכוניות בניקוד, הוראות קבוצתיות הוגנות לשני הנהגים ובסיכומו של מרוץ, כולם יוצאים מרוצים. תקציר הארוע, אוקון מנסה לעבור את מגנסון כמה וכמה הקפות ולא מצליח. פרז, לוחץ מאחורי אוקון וטוען שהוא יכול לעקוף. הוראה מהקבוצה, אוקון מתבקש לפנות את הדרך לפרז. פרז מנסה גם הוא את כוחו מול מגנסון ונכשל. הוראה נוספת מהקבוצה ופרז מחזיר לאוקון את המקום. זו הוראה קבוצתית שאינה פוגעת בספורט ודווקא מכניסה עניין לצופים.

מקלארן סיימו את העונה והקבוצה נמצאת ב"זמן פציעות" אלונזו כבר לא יהיה במקלארן בעונה הבאה, בעצם לא יהיה בפורמולה 1 כלל וגם ולאנדורן אין כיסא במקלארן לעוד עונה. כל מה שנשאר לקבוצה הוא לקוות שעונה טובה יותר ב-2019 ולהתחיל להתכונן אליה. עד אז, חמישה מרוצים לסוף העונה, כבר אין מוטיבציה ורק מחכים שהסיוט יגמר.

אם מקלארן נמצאים ב-Garbage time לוויליאמס כבר מזמן נגמרה העונה שאף אחד בקבוצה לא ירצה לזכור. 7 נקודות ב-16 מרוצים, משהו שגם זקני וויליאמס לא זוכרים.

בעוד שבוע בדיוק, מסלול סוזוקה ביפן מארח את הסבב. הרבה אלופים נקבעו במסלול הזה, נקווה שהשנה זה לא יקרה.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 495
2. פרארי – 442
3. רדבול – 292
4. רנו – 91
5. האס – 80
6. מקלארן – 58
7. פורס אינדיה – 35
8. טורו רוסו – 30
9. סאובר – 27
10. וויליאמס – 7

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 306
2. סבסטיאן וטל – 256
3. ואטרי בוטס – 189
4. קימי רייקונן – 186
5. מקס ורשטפן – 158
6. דניאל ריקארדו – 134
7. קווין מגנסון – 53
8. ניקו הולקנברג – 53
9. פרננדו אלונזו – 50
10. סרחיו פרז – 47
11. אסטבאן אוקון – 47
12. קארלוס סיינז – 38
13. פייר גאסלי – 28
14. רומן גרוז'אן – 27
15. שאלר להקלר – 21
16. סטופל ואנדורן – 8
17. לאנס סטרול – 6
18. מרקוס אריקסון – 6
19. ברנדון הארטלי – 2
20. סרגיי סירוטקין – 1

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל