fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70

F1 איטליה: המילטון עושה בית ספר לאדומים

F1 איטליה: המילטון עושה בית ספר לאדומים

מיקי כהן

צילום: יח"צ

כמעט 700 מטרים עד לשיקן הראשון שלא מאפשר יותר ממכונית אחת בתוכה וכאשר האור האדום ברמזור כבה, והיחיד שמשפר מקום הוא דווקא ורשטפן שמצליח לעבור את בוטס בזינוק אבל אז מגיע השיקן השני והמילטון מנסה לעבור את וטל, נגיעה בין שניהם שולחת את וטל לסיבסוב ומעיפה חלקים מהכנף הקדמית של הפרארי. מה שמציל מעט את וטל הוא נגיע בין ואנדורן להארטלי שמשביתה את הטורו רוסו ומוציאה את מכונית הבטיחות לשלוש הקפות כאשר בזמן הזה נכנסים לרחבת הטיפולים, וטל להחלפת כנף וצמיגים כמו גם ריקארדו שמחליף צמיגים. שנייהם מקווים שהצמיגים יחזיקו מעמד עד לסוף המרוץ. כשיורדת מכונית הבטיחות רייקונן לא מתכנן נכון את הזינוק מחדש והמילטון מצליח לעבור את רייקונן בסוף הישורת אבל לא לאורך זמן כי רייקונן עובר את המילטון שוב לקראת השיקן השני. וטל שנזרק אחרון, כרגע מטפס למקום ה-15. הקפה עשירית ומנוע הרנו של אלונזו מפסיק לעבוד, אלונזו מצליח לדדות לרחבת הטיפולים ולפרוש.

הקפה 15, וטל נכנס לניקוד כאשר רייקונן עדיין מצליח לשמור את המילטון מאחוריו, שש שניות מאחור, ורשטפן שומר על למעלה שניה מבוטס ולא מאפשר לפיני להפעיל את מערכת ה-DRS. חמש הקפות נוספות ו-וטל עולה למקום השביעי, ריקארדו נתקע במקום ה-12 מאחורי סירוטקין ולא מצליח לעקוף.

הקפה מאוחר יותר ורייקונן נכנס להחלפת הצמיגים היחידה שלו במרוץ ויוצא למקום הרביעי, מרצדס משאירים את הנהגים שלהם בחוץ והמילטון מנסה לעשות הקפות מהירות אחת אחרי השניה על מנת לעבור את רייקונן ברחבת הטיפולים אולם רייקונן קובע את ההקפה המהירה ביותר. וטל עובר את אוקון ועולה למקום החמישי בזמן שעוד מנוע רנו, הפעם החדש של ריקארדו, מרים ידיים ולא נותר לריקארדו מה לעשות מעבר להחנות את הרדבול בצד המסלול בפרישה השישית שלו בשמונת המרוצים האחרונים.

ורשטפן נכנס בהקפה ה-27 להחלפת הצמיגים שלו ויוצא אחרי וטל למקום החמישי, הקפה מאוחר יותר וגם המילטון נכנס סוף סוף להחליף צמיגים ויוצא אחרי רייקונן. עוברות שלוש הקפות והצוות של וטל מגיע למסקנה כי הצמיגים לא יחזיקו מעמד עד לסוף המרוץ, פירלי חישבו כ-40 הקפות על הצמיגים הרכים ומכניסים את וטל להחלפת צמיגים נוספת.

בוטס, שעדיין לא נכנס להחליף צמיגים ומשמש כמכונית מאיטה על מנת לאפשר להמילטון לסגור את הפער מרייקונן, מוביל את המרוץ לפני רייקונן, המילטון, ורשטפן, אוקון, פרז, סיינז, סטרול, וטל וסירוטקין שסוגר את העשיריה הראשונה.

עשר הקפות מחזיק בוטס את רייקונן מאחוריו ונאפשר להמילטון לצמצם את הפער, עד שנכנס בוטס להחלפת הצמיגים שלו ויוצא רביעי אחרי ורשטפן. וטל עולה למקום החמישי אבל הוא נמצא כמעט 14 שניות מאחרי בוטס כשנותרו 13 הקפות לסיום המרוץ. בחוד, המילטון לוחץ על רייקונן ששוחק את הצמיגים בקצב מדאיג מבחינת פרארי בעוד שבוטס מתקרב לורשטפן אבל ההולנדי מחזיק את הפיני מאחוריו עד להקפה ה-43 בה מנסה בוטס לעבור את ורשטפן בפניה הראשונה אבל ההולנדי סוגר את הדלת ונותן "קטנה" לבוטס ששולחת את הפיני לבצע קיצור דרך ונשאר רביעי. על ה"קטנה" הזו קובעים מנהלי המסלול כי ורשטפן לא השאיר מקום לבוטס וההולנדי מקבל חמש שניות עונש. באותו מקום, שתי הקפות מאוחר יותר, המילטון מסצע את אותו מהלך אך הוא כן מצליח לדחוק את רייקונן ועולה להוביל את המרוץ ולפתוח פער על רייקונן שמתלונן על רעידות במכונית בגלל מצב הצמיגים, מה שגורם לרייקונן להאט את הקצב ונותן להמילטון להגדיל את הפער. וטל ששמע כי ורשטפן קיבל עונש של 5 שניות, לחוץ ומצמצם את הפער לפחות מ-5 שניות מורשטפן ואוסף עוד כמה נקודות לאליפות העולם.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. קימי רייקונן
3. ואלטרי בוטס
4. סבסטיאן וטל
5. מקס ורשטפן
6. אסטבאן אוקון
7. סרחיו פרז
8. קארלוס סיינז
9. לאנס סטרול
10. סרגיי סירוטקין

וטל יכול להאשים רק את עצמו, אבל בניגול לפעמים קודמות, הפעם הגרמני שינס מותניים ויצא להתקפה עם כל הכלים שעמדו לרשותו ובמסלול כל כך מהיר, מקום רביעי, עם עזרה קטנה מורשטפן, וטל מזער נזקים ומנע פער גדול יותר בטבלת האליפות.

צריך לראות את הצמיגים של רייקונן בסוף המרוץ בשביל להבין עד כמה נלחם הפיני בניסיון להגן על ההובלה. אולי אם היה מושך עוד כמה הקפות לפני החלפת הצמיגים, היה מצליח להדוף את ההתקפות של המילטון עד לדגל השחמט.

ניקו רוזברג היה אתמול חלק מצוות השידור של המרוץ וממש לפני הזינוק הוא שאל את טוטו וולף האם נראה שהמילטון חדור מטרה? התשובה היתה פשוטה מאוד "אתה מכיר את לואיס יותר טוב מכולם, מה נראה לך?" "לואיס בא לנצח היום" ענה רוזברג וזה למעשה סיכום של כל המרוץ מבחינתו של המילטון. כל דבר אחר מלבד ניצחון היה נחשב לכישלון. טקטיקה מצויינת של מרצדס בעזרת נהג מספר 2 קלאסי העניקו להמילטון ניצחון מתוק במגרש הביתי של פרארי.

ורשטפן אולי נהג גדול אבל עדיין עליו להתבגר, נכון, לא כיף שעוברים אותך וגוזלים ממך מקום בפודיום אבל אין צורך לנסות ולדחוק את היריב לדשא וכך גם חשבו שופטי המסלול שהעניקו לורשטפן 5 שניות עונש.

על ריקארדו והתנהלות המהנדסים כבר אין מה לאמור, מעבר לחוסר המזל, שש פרישות בשמונה מרוצים ומעבר לכך שכבר הוצהר כי ריקארדו לא יקבל את הפיתוחים האחרונים למכוניתו, אולי דווקא בגלל שהאוסטרלי ינהג בשנה הבאה בקבוצת רנו, החולט לצייד את הרדבול שלו במנוע החדש ביותר של רנו, מה שאלץ את ריקארדו לזנק מהשורה האחרונה במסלול שלא מטיב עם מכוניות הרדבול, בתקווה כי במרוץ הבא, במסלול מתאים יותר, יוכל ריקארדו להשיג תוצאה טובה. זה כבר לא יקרה.

האס, לרגע, עברו את רנו באליפות היצרנים ולמרות שלשתי הקבוצות מספר נקודות זהה, להאס תוצאות טובות יותר וגרוז'אן מצליח לסיים את המרוץ במקום החמישי. אבל זה היה רק להרגע. בבדיקה טכנית שלאחר המרוץ, התגלה כי רדיוס הקצה המוביל בריצפה של מכונית ה-האס, אינו עומד בתקנות וכי הקבוצה עברה על סעיף 3.7.1D והמקום השישי של גרוז'אן נפסל והנקודות שנצברו במרוץ נמחקו. האס החליטו לערער על ההחלטה. את התלונה אגב, הגישו אנשי קבוצת רנו שבעקבות ההחלטה, נשארו במקום הרביעי בטבלת אליפות היצרנים.

רייסינג פוניט פורס אינדיה בעוד מרוץ טוב שמכניס את שני נהגיה לניקוד. כנראה שנדרש היה זעזוע עמוק בקבוצה על מנת שיתעוררו ולאחר רק שני מרוצים, הקבוצה כבר במקום השמיני בטבלת האליפות עם 29 נקודות.

וויליאמס בניקוד ועוד עם שני הנהגים, אמנם תודות לאנשי רנו עם התלונה שהגישו אבל היי, מה זה משנה? הקבוצה אוספת עוד שלוש נקודות חשובות לתקציב אותו יקבלו בסוף העונה וסירוטקין סוף סוף עולה על לוח האליפות עם נקודה בודדת.

זה היה המרוץ אחרון ביבשת הישנה הקלאסית ומעתה ועד לסוף העונה הקבוצות ינדדו ליבשות אסיה ואמריקה. בעוד שבועיים ינחת הקרקס בסינגפור, שם כבר יהיה סיפור אחר לחלוטין.

טבלת אליפות היצרנים:

1. מרצדס – 415
2. פרארי – 390
3. רדבול – 248
4. רנו – 85
5. האס – 76
6. מקלארן – 52
7. טורו רוסו – 30
8. פורס אינדיה – 29
9. סאובר – 19
10. וויליאמס – 8

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 256
2. סבסטיאן וטל – 226
3. קימי רייקונן – 164
4. ואלטרי בוטס – 159
5. מקס ורשטפן – 130
6. דניאל ריקארדו – 118
7. ניקו הולקנברג – 52
8. קווין מגנסון – 49
9. סרחיו פרז – 46
10. אסטבאן אוקון – 45
11. פרננדו אולונזו – 44
12. קארלוס סיננז – 34
13. פייר גאסלי – 28
14. רומן גרוז'אן – 27
15. שארל להקלר – 13
16. סטופל ואנדורן – 8
17. לאנס סטרול – 6
18. מרקוס אריקסון – 6
19. ברנדון הארטלי – 2
20. סרגיי סירוטקין – 1

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל