חדש! מוטו מדריך בשיתוף יד2. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מטרו עליון מתחת ל- MENU – מקום 2 – אחד על אחד
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לארט
סטפן
תמוז
Ad motorsport
לרט
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
אייפקס
כרמיאל קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HJC

F1 סין: רדבול מתאוששים בעזרת המון מזל

F1 סין: רדבול מתאוששים בעזרת המון מזל

מיקי כהן

צלם: יח"צ

עם כיבוי הרמזור, מתחילה דהרה לכיוון פניות אחת ושתיים שבמסלול הזה הן 360 מעלות ימינה ומייד 180 מעלות שמאלה, בסופם, וטל מוביל את החבורה כאשר בוטס מצליח להתמקם שני לפני ורשטפן שעובר גם את המילטון וגם את רייקונן וריקארדו שומר על המקום השישי לפני שתי מכוניות הרנו ושתי מכוניות ה-האס.

הקפה 12 מתחיל סבב החלפות הצמיגים לחבורת אמצע הטור, חלקם יוצאים עם הצמיגים המסומנים בלבן, צמיגי המדיום, מתוך כוונה להשאר איתם עד לסוף המרוץ. ששת הראשונים נשארים על המסלול ובעוד שפרארי ומרצדס עם הצמיגים הרכים, רדבול, מחזיקים מעמד על הצמיגים הסופר רכים.

הקפה 18 ושתי מכוניות הרדבול, נכנסות יחד להחלפת צמיגים בתזמון מצויין בו ריקארדו מגיע למכונאים, שניה לאחרי שורשטפן יוצא. שני נהגי רדבול יוצאים עם הצמיגי המדיום. מרצדס מגיבים ובשתי ההקפות הבאות המילטון ובוטס נקראים הלחלפת צמיגים גם כן לצמיגי המדיום. פרארי מגיבה מעט באיחור להחלפה של וטל ובסיום החלפת הצמיגים ההא יוצא אחרי בוטס. פרארי מחליטים להשאיר את רייקונן בחוץ על מנת לנסות והשהות את בוטס מספיק בכדי שוטל יגיע לבוטס וינסה לעקוף ולחזור למקום השני אחרי רייקונן.

המהלך כמעט ומצליח, בוטס מגיע עד לרייקונן ועובר אותו, רייקונן מפנה מקום לוטל, אך זה האחרון, לא מצליח לעבור את בוטס. רייקונן נקרא להחלפת צמיגים מה שמשאיר את המקום השלישי לורשטפן.

חצי מרוץ מאחורנו ובוטס מוביל לפני וטל, ורשטפן, המילטון, ריקאקדו, רייקונן, הולקנברג וסיינז.

שני נהגי הטורו רוסו בודקים איזה טורו רוסו חזקה יותר ולמרות ששתי המכוניות ממשיכות בנסיעה, שברים רבים נשארים על קו המרוץ, מה שמחייב הוצאת מכונית הבטיחות. רדבול מנצלים את המצב ונכנסים מהר להחלפת צמיגים לרכים והמהירים יותר וכל החבורה מצמצת פערים.

הקפה 35 והמרוץ מוזנק בתנועה מחדש, חבורת החוד שומרת על מיקומה בעוד שמאחור, עקיפות לרוב.

בוטס עדיין מוביל לפני וטל, המילטון, ורשטפן, רייקונן וריקארדו. 2 הקפות אחר כך וריקארדו עובר את רייקונן ומתחיל לסגור על ורשטפן מה שמעיר את האחרון שמנסה לעבור את המילטון במקום לא כל כך אפשרי, מה ששולח את ורשטפן לטייל מעט מחוץ למסלול ולפנות את המקום לריקארדו שמייד עובר את המילטון ומתקדם לכיוון וטל. גם ורשטפן מתאושש ושני מכוניות הרדבול על הצמיגים הרכים והמהירים יותר, רצים קדימה ובהקפה ה-42 גם וטל נשאר מאחרי ריקארדו. הקפה מאוחר יותר, ורשטפן, בצעד פזיז ומיותר, שוב מנסה לעקוף במקום בלתי אפשרי רק שהפעם הוא פוגע בוטל. אמנם שתי המכוניות ממשיכות להתחרות אך וטל יורד למקום השביעי בעוד שורשטפן לחמישי. בחוד, ריקארדו סוגר על בוטס ומצליח לעבור אותו ולעלות ולהוביל את המרוץ. שופטי המרוץ מענישים את ורשטפן ב-10 שניות תוספת זמן על ניסיון העקיפה הפזיז, אשר יתווספו לזמן של ורשטפן בסוף המרוץ.

הקפות אחרונות ורייקונן מנסה לעבור את בוטס על מנת לעלות למדרגה השניה בפודיום בעוד שמאחוריהם, מנסה ורשטפן לצבור כמה שיותר מרחק מהמכוניות שאחריו. הקפה לסוף, אלונזו עובר את הפרארי הפגועה של וטל ומוריד אותו למקום השמיני.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. דניאל ריקארדו
  2. ואלטרי בוטס
  3. קימי רייקונן
  4. לואיס המילטון
  5. מקס ורשטפן
  6. ניקו הולקנברג
  7. פרננדו אולונזו
  8. סבאסטיאן וטל
  9. קארלוס סיינז
  10. קווין מגנסון

אין ספק שללוא מכונית הבטיחות שיצאה בדיוק כשמכוניות הרדבול היו לפני הכניסה לרחבת הטיפולים, המרוץ היה מסתיים אחרת אבל מזל הוא חלק מהספורט. בשבוע שעבר זה עבד לפרארי והשבוע לרדבול. מעניין לאיזו קבוצה ישחק המזל במרוץ הבא?

מקס ורשטפן נראה כי הוא מהחומר שממנו עשויים אלופים וכמו אלופים אחרים בעבר, גם ורשטפן חוטא בחוסר בגרות ושיקול דעת. גדולים ממנו עשו דברים דומים בתחילת הקריירה שלהם, לא שאותם ניסיות עקיפה במקומות שלא ניתן לעקוף הם מעשים מוצדקים, אבל זהו חלק משכר הלימוד. האם ורשטפן יתבגר מהר?

אם תהיינו מי נהג המוביל בפרארי ומי הנהג השני, הגיע היום ניסיון ההקרבה של רייקונן בהוראת הקבוצה, על מנת לאפשר לוטל לנסות ולחזור להוביל את המרוץ, מה שבסופו של דבר, המזל בעזרתו האדיבה של ורשטפן, החזירה את רייקונן לפודיום. האם רייקונן הוא באמת הנהג השני בקבוצה?

רנו שוב מוכיחה שיש לה חבילה לא רעה בכלל ומצליחה לצבור ניקוד עם שתי המכוניות בתוך העשירה הראשונה. האם זו הקבוצה הרביעית בטיבה?

פורס אינדיה סיימו את המרוץ הזה מעט מעודדים עם שתי מכוניות ממש מחוץ לניקוד מה שמראה על שיפור מסויים ביכולת. האם במרוץ הבא פורס אינדיה תצליח לצבור ניקוד?

בעוד שבועיים, באיזרבז'אן, אולי נקבל חלק מהתשובות. בשנה שעברה, זה היה אחד המרוצים עם הכי הרבה ארועים, נקווה שגם השנה.

טבלת אליפות הקבוצות:

  1. מרצדס – 85
  2. פרארי – 84
  3. רדבול – 55
  4. מקלארן – 28
  5. רנו – 25
  6. טורו רוסו – 12
  7. האס – 11
  8. סאובר – 2
  9. פורס אינדיה -1
  10. וויליאמס – 0

טבלת אליפות הנהגים:

  1. סבאסטיאן וטל – 54
  2. לואיס המילטון – 45
  3. ואלטרי בוטס – 40
  4. דניאל ריקארדו – 37
  5. קימי רייקונן – 30
  6. פרננדו אלונזו – 22
  7. ניקו הולקנברג – 22
  8. מקס ורשטפן – 18
  9. פייר גאסלי – 12
  10. קווין מגנסון – 11
  11. סטופל ואנדורן – 6
  12. קארלוס סיינז – 3
  13. מרקוס אריקסון – 2
  14. אסטבאן אוקון – 1

 

תגיות:

התגובות סגורות לפוסט זה.

תגובות

מגדל אבניר
הונדה מגדל 2