fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

F1 סין: מרצדס שוב מנצחים

F1 סין: מרצדס שוב מנצחים

מיקי כהן

צילום: יח"צ

ארבעה מתוך חמישה נהגים שזינקו ראשונים בסין ניצחו, אולם כבר בהקפת החימום ניתן לראות עם מה יאלצו הנהגים להאבק לאורך המרוץ כולו, כאשר גם ורשטפן וגם קוביצה, מסבסבים את המכוניות. צמיגים יהיו הסיפור במרוץ הזה וכאשר כבה האור האדום ברמזור, לפנייה הראשונה מגיע המילטון ראשון לאחר זינוק מהוסס של בוטס ועד פניה שש מצליחים כל הנהגים להימנע ממגע אחד עם השני, עד שקוויאט פוגע בשתי מכוניות המקלארן של נוריס וסיינז, הם משאירים חלקי קרבון על המסלול ומכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת להקפה אחת. אחרי שהמהומה מסתיימת, המילטון מוביל לפני בוטס, להקלר מצליח לעבור את וטל, חמישי ורשטפן כשגאסלי ברדבול השניה, שישי. נוריס מקבל הודעה שרצפת המקלארן נפגעה בתקרית עם קוויאט ועליו לשמר את המכונית. קוויאט מקבל עונש של מעבר ברחבת הטיפולים בעקבות התאונה לה גרם בהקפה הראשונה. בהקפה ה-11 להקלר מאפשר לוטל לעבור לאחר שהפער מבוטס הולך וגדל ובפרארי מנסים לאפשר לוטל לנסות ולצמצם את הפער, אלא לא רק שוטל לא מצליח לצמצם את הפער אלא גם מבצע טעויות ונועל צמיגים בכמה וכמה פניות והפער גדל. ורשטפן מצידו, רק נהנה מהמצב של פרארי ולאט לאט מתקרב לשתי מכוניות הקבוצה.

הקפה 18 והרנו של הולקנברג נקראת לרחבת הטיפולים לסיום מוקדם של המרוץ. ורשטפן מחליף צמיגים ואחריו גם וטל שיוצא ממש לפני הרדבול של ורשטפן ובסוף הישורת האחורית מנסה ורשטפן את מזלו לעקוף אולם וטל מצליח לשמור על מקומו, בקרב מרהיב ולשם שינוי גם נקי, בין שני הנהגים. בוטס הוא הבא בתור מתוך חבורת החוד שנכנס להחלפת צמיגים וחוזר למסלול בפער גדול מהמתחרש מאחוריו. המילטון נכנס הקפה אחרי בוטס ומיד אחריו גם להקלר מחליף צמיגים.

חצי מרוץ עבר וכלל הנהגים עוברים למצב ניהול צמיגים על מנת לשמר אותם לקראת סוף המרוץ. ג'ובנצי שהיה הראשון להחליף צמיגים כבר סובל מבעיות אחיזה.

בחבורת החוד, משנות רדבול ופרארי אסטרטגיה ובמקום להמשיך עד לסוף המרוץ עם אותו סט צמיגים, בוטס, ורשטפן ו-וטל מחליפים שוב צמיגים ומיד מגיבה מרצדס ומכניסה גם את המילטון. להרלר שמוצא את עצמו שני, מצליח במשך כמה וכמה הקפות לשמור את בוטס מאחוריו ומאפשר לוטל להתקרב עד שמכניע מצב הצמיגים הטוב יותר של המרצדס את להקלר שנוהג עם צמיגים גמורים. פרארי קוראים לו להחליף צמיגים ושולחים את להקלר לתקוף את ורשטפן. להקלר אכן מתחיל לסגור את הפער בכשניה להקפה, אולם לאחר כמה הקפות גדל הפער ולהקלר מתלונן על בעיות בתיבת ההילוכים, אבל הקבוצה מדווחת שהכל תקין.
נוריס מחזיק מעמד עד להקפה ה-52 עם מכונית תקולה לאחר שביצע ארבע עצירות ברחבת הטיפולים, אך המגע עם קוויאט גרם לנזק שלא אפשר להשאיר את המכונית עד לסוף המרוץ.

גאסלי נכנס להחליף צמיגים שלוש הקפות לסיום המרוץ, על מנת לנסות ולקבוע את ההקפה המהירה ביותר ולזכות בעוד נקודה. גאסלי היה מספיק רחוק מריקארדו שממוקם שביעי, כך שהמהלך לא עולה לרדבול באיבוד מקום ובהחלט מצליח. ושוב שייך סוף השבוע למרצדס שמסיימים בכל מרוץ מתחילת העונה במקומות הראשון והשני – כאשר הפעם המילטון לפני בוטס.


עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. סבסטיאן וטל
4. מקס ורשטפן
5. שארל להקלר
6. פייר גאסלי
7. דניאל ריקארדו
8. סרחיו פרז
9. קימי רייקונן
10. אלכסנדר אלבון

היה זה ארוע הפורמולה 1 ה-1000 אולם נערכו עד היום 1011 מרוצי פרומולה 1, בשנות ה-50 נערכו 11 מרוצי פורמולה 1 במסגרת האינדיקאר האמריקאי במטרה להעלות את מודעות הפורמולה 1 ביבשת החדשה, מהלך שלא צלח ויקח עוד שנים רבות עד שהפורמולה תשוב לארה"ב אך אין כמו ליברטי מדיה האמריקאית שתוותר על חגיגה.

שלושה מרוצים ושלושה ניצחונות של מרצדס. בקצב הזה, ניתן יהיה לסגור את העונה מוקדם מאוד. נראה כאילו מרצדס בדרך לאליפות יצרנים שישית רצופה ואליפות שישית להמילטון וכרגע לא נראה כי מישהו יכול לעצור אותם.
בפרארי סורר בלבול גדול. להקלר מתוסכל כבר מכך שלא נותנים לו להביע את הכישרון שלו, בעוד שוטל לא מספק את הסחורה ובהנהלת הקבוצה נראה שסוררת פאניקה במקום סדר. מרצדס בורחת ומהר לאין פתרונים.

גאסלי מתחיל להצדיק את המעבר לקבוצה הבכירה, אחרי שני מרוצים בהם אפילו לא נכנס לניקוד, או שהבחור הסתגל או שהוא מרגיש את הכיסא בקבוצה בורח לו מתחת לישבן. רבים תהו מה יעשו נהגים בכדי לקבל את אותה נקודת בונוס על ההקפה המהירה ביותר ומתברר כי נהגים מחבבים את השיטה ורבים בינהם על נקודת הבנוס. ברדבול ראו כי הפער מספיק גדול ובטוח מריקארדו והכניסו את גאסלי לקבל את הצמיגים הרכים ביותר ולנסות לקחת את נקודת הבונוס.

ריקארדו סוף סוף מאפיל על בן קבוצתו, הולקנברג, שנאלץ לפרוש בסופו של דבר ומסיים את המרוץ כטוב מבין היתר.
אחרי שריסק את הטורו רוסו שלו בסוף האימון השלישי והקבוצה נאלצה לבנות את כל המכונית מחדש, הצליח אלבון בעזרת מהנדס המרוצים שלו לייצר טקטיקה מצויינת שהעלתה אותו מהמקום האחרון וזינוק מרחבת הטיפולים, עד למקום העשירי ולאסוף נקודת אליפות ראשונה בקריירה ואולי לשמר לו מקום בעתיד בקבוצת האם.

אחרי מרוץ לא מעניין, בלשון המעטה, בעוד שבועיים מגיעים לעיר באקו בירת אזרביג'אן, שם מעניין תמיד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל