fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה

F1 מונקו: המילטון יוצא כשידו על העליונה

F1 מונקו: המילטון יוצא כשידו על העליונה

עוד לפני המרוץ, נהגי הפורמולה 1 בהווה ובעבר, חולקים כבוד לזכרו של ניקי לאודה בדקת דומיה.
כצפוי, גאסלי מקבל עונש של שלוש מקומות בזינוק ויורד לזנק מהמקום השמיני. מי שעוד מקבל עונש של שלוש מקומות, על חסימה בזמן מבחני הדירוג, הוא ג'ובנצי שחסם את הולקנברג, מה שמאפשר ללהקלר לזנק מהמקום ה-15. עם הזינוק המילטון שומר על המקום הראשון, עם זינוק טוב מאוד. ורשטפן עוד מנסה לגנוב את המקום השני של בוטס ולא צולח. אולם מי שמצליח להוכיח לכל אלו שטוענים שלא ניתן לעקוף במונקו, בא להקלר ועוקף את גרוז'אן באחת הפניות הקשות ביותר והקפה מאוחר יותר מנסה להקלר לבצע את אותה עקיפה באותה פניה על הולקנברג ושם נגמרת השמחה, אחרי שההולק סוגר את הדלת וסבסב את להקלר.

תקר בגלגל האחורי הימני, שולח את להקלר לבצע הקפה שלמה על שלושה גלגלים, בעוד הוא מפזר את שאריות הגלגל התקור וחלקי קרבון בכל רחבי המסלול. למנהלי המרוץ לא נותרת ברירה אלא לשלוח את מכונית הבטיחות על מנת לאפשר למרשלים לנקות את השאריות של להקלר. כל הנהגים מנצלים את מכונית הבטיחות ונכנסים להחלפת צמיגים. המילטון, כמוביל, נכנס ראשון בעוד בוטס, בחוכמה, מנהל את שאר החבורה אחריו באיטיות, על מנת להיכנס בדיוק כאשר המילטון יוצא בכדי לא להפסיד מקום. אולם הצוות של רדבול עובד חצי שניה מהר יותר מהצוות של מרצדס ו-ורשטפן משוחרר ממש לפני בוטס. מאית השניה מהסס ורשטפן והוא כבר יוצא במקביל לבוטס ומצליח להרוויח את המקום השני לא לפני שהרדבול נוגעת במרצדס ומייצרת נזק אצל בוטס שנאלץ להיכנס שוב לרחבת הטיפולים.

סוף ההקפה ה-14 והמילטון מנהל את הזינוק המחודש בעוד שבוטס מפסיד מכל הסיפור שני מקומות והוא כרגע רביעי אחרי וטל. להקלר בינתיים, התדרדר עד למקום האחרון, עם מכונית בעלת התנהגות בעייתית, מנסה עוד להחליף לצמיגים הרכים, אולם דבר לא עוזר ולהקלר מחנה את הפרארי חזרה במוסך.
שופטי המסלול קובעים לורשטפן עונש של חמש שניות על המגע שלו עם בוטס ברחבת הטיפולים.
חצי מרוץ מאחורינו והמילטון, עם צמיגי הביניים, מוביל את המרוץ אשר אחריו ורשטפן, הנושא עונש של חמש שניות וצמיגים קשים. שלישי וטל, גם הוא עם צמיגים קשים, בוטס רביעי וגרוז'אן שעדיין לא עצר להחליף צמיגים מתחילת המירוץ, חמישי.

מעל ל-20 הקפות מתלונן המילטון על צמיגים גמורים. אולם מונקו, כמו מונקו, אפשרויות העקיפה מוגבלות עד מאוד. ורשטפן תקוע מאחורי המילטון מעל לחצי מרוץ ללא אפשרות עקיפה המילטון מנצח את המרוץ.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. סבסטיאן וטל
3. ואלטרי בוטס
4. מקס ורשטפן
5. פייר גאסלי
6. קארלוס סיינז
7. דינאל קוויאט
8. אלכסנדר אלבון
9. דניאל ריקארדו
10. רומן גרוז'אן

שישים ושש הקפות ישב ורשטפן על הזנב של המילטון. הרדבול בנויה בדיוק למסלולים קטנים וצרים כאלו ולכן במשך כל אותן 66 הקפות, לא עלה המרחק בין ורשטפן להמילטון על שניה. אבל, מנוע המרדצס הרבה יותר חזק ממנוע ההונדה ובמקום היחיד בו אפשר לעקוף במונקו, בקצה המנהרה, המילטון הגדיל את הפער, הקפה אחרי הקפה. בפעם היחידה בה ניסה ורשטפן לעקוף בקצה המנהרה, זה הסתיים בניסיון בלימה הרבה אחרי נקודת הבלימה ובחוסר יכולת של ורשטפן לבצע פניה. למזלו של המילטון, הוא דווקא כן מביט במראות וניסיון העקיפה העקר של ורשטפן הסתיים בטיול של שניהם מחוץ למסלול ונגיעות קלות. המילטון ביצע 25 הקפות עם צמיגים גמורים ומה שאפשר לו לנצח הוא ללא ספק המסלול הצר של מונקו, אנחנו זכינו במותחן במשך הקפות רבות. המילטון גם הודה בסוף המרוץ כי זה היה אחד הקשים בחיו.

כתבתי בעבר כי ורשטפן מראה סימני בגרות, השחרור מרחבת הטיפולים לאחר החלפת הצמיגים הוא של הקבוצה ולא של הנהג. בשנים הקודמות כנראה שההולנדי לא היה ממתין כל כך הרבה הקפות מבלי לנסות לעקוף וכנראה היה מסיים את המרוץ הרבה יותר מוקדם. ורשטפן זכה כנהג המרוץ ובצדק.

וטל המתין בסבלנות להתרחשות בקדמת הטור שלא הגיעה. מרוץ פושר מבחינתו וללא אירועים. לא נדרש ממנו לעשות דבר בכדי להגיע למדרגה השניה בפודיום. מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים?

בוטס יצא בשן ועין – שלא באשמתו. שחרור לא בטוח של ורשטפן גרר את בוטס להחלפת צמיגים נוספת והתמקמות במקום הרביעי. למזלו הגיעה החלטת שופטי המסלול לתת לורשטפן חמש שניות נוספות וכל שנותר לבוטס הוא לשמור על פער קטן מזה מורשטפן. דבר שעם מכונית המרצדס והצמיגים הקשים, לא היה קשה לבצע.

המכונאים של רדבול ידועים בהחלפות הצמיגים המהירות שלהם ומכונית הבטיחות שהוציא להקלר היתה הזדמנות טובה לנסות לגנוב מקום. הקבוצה שחררה את ורשטפן במה שקבעו השופטים כשחרור לא בטוח ולמעשה ביטלו את העבודה המהירה שביצעו המכונאים בהחלפת הגלגלים כך שבסופו של יום לא רק שלא הצליחו לגנוב מקום אלא אפילו איבדו מקום אחד.

גאסלי המשתפר ניהל מרוץ עצמאי, ללא כל איום על רביעיית החוד או איום מאחוריו. 10 הקפות לסוף המרוץ, כל מה שנותר לו הוא לנסות ולקחת את נקודת הבונוס הניתנת על ההקפה המהירה ביותר. גאסלי צלל לרחבת הטיפולים, לקח סט של צמיגים רכים והתחיל לקצץ שניה וחצי מהזמנים של ארבעת המובילים עד שלבסוף גם קבע את ההקפה המהירה ביותר.

מקצה דירוג טוב מאוד של סיינז, זינוק מצויין ותזמון נכון של החלפת הצמיגים הביאו את מקלראן למקום החמישי. אמנם נוריס סיים רק במקום ה-11 והמאכזב, מבחינתו, אבל סוף שבוע לא רע עבר על הקבוצה.
קוויאט כמו נולד מחדש מאז חזרתו לפורמולה 1. סוף שבוע מצויין לטורו רוסו, עם מקומות שבע ושמונה. גם אלבון נראה שמסתגל טוב מאוד לפורמולה 1 בכלל ולקבוצה בפרט.

מלבד הרביעיה הראשונה, כל שאר מקבלי הניקוד לא נכנסו להחליף צמיגים תחת מכונית הבטיחות. אחרי זינוק נפלא של ריקארדו, קריאה מאוחרת להחליף צמיגים דווקא תחת מכונית הבטיחות, גרמה לריקארדו לאבד מיקום במסלול בו המיקום הוא הדבר החשוב ביותר. המטרה שהייתה הטוב מהשאר, לא הושגה במרוץ הזה.

עוד קורבן למכונית הבטיחות הוא מגנסון שסיים 12. גרוז'אן שנכנס מאוחר יותר ולפי התכנון המקורי, סיים עשירי למרות עונש הזמן שהוא קיבל.

מונקו לא מתאימה לרייסינג פויינט כמו גם לפורס אינדיה שעליה מבוססת הקבוצה. שוב זה פרז שמצליח להקדים את סטרול. האימונים החופשיים כבר הראו כי אין לקבוצה סיכוי ובחלק מהאימונים הם היו אפילו יותר איטיים מוויליאמס הצולעת.

מקום 15 לראסל. וויליאמס עצמם מופתעים מהמיקום. לפני סטרול ולפני שני נהגי האלפא רומאו. לראסל עוד הודיעו כי בשלב מסויים במרוץ הוא נוהג בקצב של המובילים. מייד שאל ראסל "איזו תקלה יש להם" – עד כדי כך מופתעים בוויליאמס.

באלפא רומאו לא מבינים מה קרה. אחרי שלושת מקצי האימון המכוניות נראו חזקות מאוד ואז במקצה הדירוג משהו קרה ונראה ששתי האלפא רומאו איבדו את הקצב. תאונות מיותרות ועונשים הביאו לתוצאה הנמוכה בסיום המרוץ.

מה שאמור היה להיות סוף שבוע משמח מול הקהל הביתי, הסתיים במפח נפש גדול. אחרי הפארסה של קבוצת פרארי, אמר להקלר שהוא צריך להילחם במרוץ על מנת להשיג תוצאה טובה. מול גרוז'אן זה עוד עבד. להקלר המתין שתי הקפות לראות כיצד מתנהג גרוז'אן בפניית הראסקס ואז ביצע עקיפה יפה מאוד. אבל אולי שיכור מהצלחת העקיפה על גרוז'אן, הגיע להקלר להולקנברג וניסה מייד לבצע את אותו המהלך, הפעם זה לא עבד ולמעשה סיים עבור להקלר את המרוץ הביתי.

עוד שבועיים עוברים לצפון אמריקה ולמרוץ בקנדה.

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל