מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר באנר קוביה שמאל
שרקו
סטפן
לארט
לרט
רוית עליון
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
רפידו
הארלי שמאל
HRP קוביה שמאל
HJC
כרמיאל קוביה שמאל
מתלה לקסדה

F1 יפן: המילטון עושה עוד צעד גדול בדרך לאליפות חמישית

F1 יפן: המילטון עושה עוד צעד גדול בדרך לאליפות חמישית

בפעם ה-30 האור האדום כבה ומזניק את המרוץ בסוזוקה, יפן והמילטון מזנק בפעם ה-80, יותר מכל נהג אחר, מהעמדה הבכירה, זינוק מצויין והמילטון שומר על המקום הראשון אבל זה וטל שתוקף ומפנה את הדרך לחזית ולפני סוף ההקפה הראשונה הוא כבר חמישי אחרי רייקונן. ורשטפן לוחץ את הרדבול מעט יותר מידי, נועל גלגלים ויוצא מהמסלול, כשהוא חוזר, ורשטפן דוחף את רייקונן מחוץ למסלול וחלקי קרבון עפים מהפרארי של רייקונן. מאוחר, להקלר פוגע במגנסון וגורם לו לתקר בגלגל האחורי שמאלי. בעוד מגנסון עושה את דרכו לרחבת הטיפולים, עפים שאריות הגלגל וחלקי קרבון של מגנסון למסלול ומוציאים אם מכונית הבטיחות החוצה. ורשטפן מקבל עונש של חמש שניות על החזרה המסוכנת שלו למסלול בעוד שריקארדו מצליח לעלות למקום העשירי ולתוך הניקוד ממש לפני שיצאה מכונית הבטיחות.

שש הקפות לוקח למרשלים היפנים לנקות את המסלול בעוד המילטון מנהל מצויין את הזינוק מחדש. וטל לוחץ את ורשטפן ולבסוף כשוטל מנסה לבצע מהלך עקיפה מיותר, וטל לוחץ את הפרארי מעט יותר מידי בפניית ספון והמגע עם הרדבול בלתי נמנע מה ששולח את וטל לסבסוב וישירות למקום האחרון. ריקארדו בנתיים מתקדם ועובר מתחרים ובהקפה ה-12, ריקארדו עולה למקום ה-7 וממשיך את ההתקפה קדימה. הקפה נוספת וגם גאסלי מאחוריו וריקארדו כבר שישי.
הקפה 18 ורייקונן מתחיל את סבב החלפות הצמיגים היחידה הצפויה במרוץ, בעוד שאחריו ריקארדו שעלה כבר למקום החמישי, עובר את רייקונן כשוטל עושה את הדרך הארוכה מעלה וכעת הוא במקום ה-13.

חצי מרוץ מאחורנו והמילטון ממשיך להוביל בביטחה כששומר הראש שלו, בוטס, חמש שניות אחריו, ורשטפן כ-10 שניות מאחרי בוטס, ריקארדו מצליח לבצע עקיפה על רייקונן בהחלפת הצמיגים ונמצא רביעי, רייקונן, כאמור חמישי וטל עובד קשה מאחור ובהקפה ה-35, וטל עולה למקום השישי כ-40 שניות מאחורי רייקונן וכדקה מאחורי המילטון, מוביל המרוץ. גאסלי עובר את להקלר ומכניס את טורו רוסו הונדה, לראשונה בעידן הטורבו, לניקוד.

ורשטפן, מתחיל ללחוץ ומצמצם את הפער מבוטס ובהקפה ה-40 הוא כבר פחות משניה וחצי אחרי בוטס. להקלר מדווח על משהו שבור בסאובר שלו ומקבל הוראה ממנהל המרוץ שלו לעצור את המכונית, מה שגורם למכונית הבטיחות הוירטואלית לצאת ולהוריד את מהירות כל המתחרים להקפה אחת. ורשטפן כבר פחות משניה מאחורי בוטס, מה שמאפשר לורשטפן להפעיל את מערכת ה-DRS ולוחץ את בוטס שמתחיל לבצע טעויות אבל, בוטס מתאושש מהר ומצליח לברוח לורשטפן.

שלוש הקפות לסיום המרוץ והלב של מיליוני יפנים נשבר כשסיינז עובר את גאסלי ומוציא אותו מחוץ לניקוד. ורשטפן עוד מנסה בהקפה האחרונה לעבור את בוטס אך ללא הצלחה.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואטרי בוטס
3. מקס ורשטפן
4. דניאל ריקארדו
5. קימי רייקונן
6. סבסטיאן וטל
7. סרחיו פרז
8. רומן גרוז'אן
9. אסטבאן אוקון
10. קארלוס סיינז

מסלול סוזוקה אהוב על מרבית הנהגים, זהו מסלול לא כל כך סלחן לטעויות ויחסית, גם קשה לעקוף בו אבל השנה, למרות הבעיות הידועות של המכוניות בהצמדות למכונית שלפניה ולמרות המסלול, ראינו במרוץ המון עקיפות גם בגלל שהיו בקצה הטור מכוניות חזקות יחסית אולם לא רק וגם במרכז השדה התבצעו הרבה עקיפות. אם רק כך היתה נראה כל העונה, או העונות האחרונות.

מרצדס עושות את המוטל עליהם ואם לא היה ברור עד עכשיו מי הוא המוביל בקבוצה, לאחר המרוץ הקודם כולם מבינים את מקומם ומריצים את המילטון לאליפות חמישית כמו גם את הקבוצה לאליפות חמישית רצופה. לאחר שיובטחו שני אלו, נראה את בוטס מנצח מרוצים. מישהו אמר פרארי בשנת 2003?

בעונה שעברה היה זה צרוף של ניהול לא נכון של פרארי ושבירה תחת לחץ של וטל שעלתה להם באליפות, העונה, עד למרוץ הזה, וטל החזיק מעמד בלחץ אבל הפעם, החלטות לא נכונות גם שלו, עולים לפרארי ולוטל באליפות. ניסיון העקיפה של וטל על ורשטפן היה מיותר לחלוטין לאור עונש 5 השניות שקיבל ורשטפן. הלחץ מהמרדף של וטל אחרי ניקוד וניסיון נואש להשאר במרוץ האליפות, כנראה שבר את וטל סופית. נראה כי בפרארי ויתרו על האליפות העונה, אפילו הוראות קבוצתיות לא ניתנו להחלפת מיקום בין רייקונן לוטל על מנת שזה האחרון יצבור כמה שיותר ניקוד ויחכה לנס בדמות פרישות של מרצדס.

רדבול למעשה הבטיחו לעצמם את המקום השלישי באליפות היצרנים ועד לסוף העונה אין לקבוצה מה להפסיד. ריקארדו שגם ככה יהיה ברנו בעונה הבאה, מעבר לרצון להוכיח שרנו ביצעה מהלך נכון בכך שהחתימה אותו, אין שאיפות. ורשטפן לעומתו, גם בהיותו צעיר וחם מזג וגם בהיותו בעל אופי לוחמני יותר, הולך על הכל או כלום וכך יהיה עד לסוף העונה מתוך רצון אולי להגיע למקום השלישי בטבלת האליפות.

הקרב על המקום הרביעי בטבלת אליפות היצרנים עדיין פתוח ותומן בחובו המון כסף שכל קבוצה תשמח לשים את ידיה עליו. רנו כרגע רביעית אבל לאור הביצועים בתקופה האחרונה, לא נראה שרנו תצליח להחזיק במקום הרביעי עד לסוף העונה. האס דווקא נהנהת מפריחה במרוצים האחרונים ואט אט סוגרת את הפער מרנו, גרוז'אן אינו יציב אולם במרוצים בהם הוא לא מבצע טעויות, הוא מצליח להביא ניקוד די גבוה לקבוצה. מקלארן שאמנם ממוקמת שישית, נראת כמו הצל של עצמה ומה גם שלאלונזו, זה שהביא את רוב הנקודות לקבוצה, כבר אין חשק להתחרות בפורמולה 1 ורק מחכה לדגל השחמט באבו דאבי וצריך נס שידרבן את אלונזו להמשיך ולהיות תחרותי.

גאסלי כמעט והצליח להביא נקודה במרוץ הביתי של הונדה, ספקית המנועים של טורו רוסו, אבל ניהול לא מוצלח של שימור הצמיגים השאיר אותו לקראת סוף המרוץ עם צמיגים גמורים וללא יכולת מענה להתקפה של סיינז מרנו עליו.

עוד שבועיים מגיעים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ובארה"ב, המילטון צריך רק 10 נקודות יותר מוטל על מנת לסגור את סיפור האליפות. יהיה מעניין.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 538
2. פרארי – 460
3. רדבול – 319
4. רנו – 92
5. האס – 84
6. מקלארן – 58
7. פורס אינדיה – 43
8. טורו רוסו – 30
9. סאובר – 27
10. וויליאמס – 7

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 331
2. סבסטיאן וטל – 264
3. ואלטרי בוטס – 207
4. קימי רייקונן – 196
5. מקס ורשטפן – 173
6. דניאל ריקארדו – 146
7. סרחיו פרז – 53
8. קווין מגנסון – 53
9. ניקו הולקנברג – 53
10. פרננדו אלונזו – 50
11. אסטבאן אוקון – 49
12. קארלוס סיינז – 39
13. רומן גרוז'אן – 31
14. פייר גאסלי – 28
15. שארל להקלר – 21
16. סטופל ואנדורן – 8
17. לאנס סטרול – 6
18. מרקוס אריקסון – 6
19. ברנדון הארטלי – 2
20. סרגיי סירוטקין – 1

התגובות סגורות לפוסט זה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל