מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
רוית עליון
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אפריליה
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
Ad motorsport
לארט
פרפקט קוביה שמאל
לרט
תמוז
KTM עליון קוביה
סטפן
אייפקס
רפידו
מטרו לבן – קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
ברקום קוביה שמאל
HJC
מטרו באנר שמאל הכי עליון
כרמיאל קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל

F1 הונגריה: המילטון משייט לניצחון לפני הפגרה

F1 הונגריה: המילטון משייט לניצחון לפני הפגרה

מיקי כהן

צלם: יח"צ

לאחר מקצה דרוג רטוב בו מרצדס הרוויחה את המקומות הראשונים לאחר שבעיות הצמיגים שלהם נעלמו בגלל הגשם, מזג אוויר יבש ללא צפי לגשם מקבל את פני הנהגים לפני הזינוק. ועם כיבוי הרמזור האדום מתחילה שעטה בישורת הארוכה ביותר מהזינוק ועד לפניה הראשונה ומרצדס שומרים על מקומות אחד ושתיים בעוד שוטל עובר את רייקונן למקום השלישי ו-ורשטפן עובר את סיינז ועולה למקום החמישי. להקלר מסיים הקפה אחת ובזו, מסיים את המרוץ, אחריו, חמש הקפות מאוחר יותר, הרדבול של ורשטפן מאבדת כח ונעצרת בצד המסלול ומכונית הבטיחות הוירטואלית מופעלת להקפה אחת. ריקארדו שזינק מהמקום ה-12 והתדרדר לאחור בעקבות מגע עם אריקסון, עושה את דרכו במעלה הטור ובהקפה ה-14, ריקארדו כבר ממוקם שמיני.

רייקונן נכנס כבר בהקפה ה-15 להחלפת צמיגים מהמקום הרביעי ויוצא שישי ומרצדס מגיבים מייד ומכניסים את בוטס להחלפת צמיגים בהקפה הבאה. עשר הקפות מאוחר יותר, בסוף ההקפה ה-25, המילטון נכנס להחלפת צמיגים ומשאיר את הובלת המרוץ לוטל שנמצא על אסטרטגית צמיגים שונה ועדיין לא החליף צמיגים. ריקארדו עולה למקום החמישי.

חצי מרוץ מאחורנו, וטל שעדיין לא עצר להחלפת צמיגים, מוביל לפני המילטון, בוטס, רייקונן, ריקארדו שגם הוא עדיין לא החליף צמיגים, אלונוזו שאחריו כבר עצר, כמו גם ואנדורן שמצליח להתמקם תשיעי לפני סיינז. רייקונן נכנס שוב להחלפת צמיגים ויוצא חמישי אחרי ריקארדו.

וטל נכנס בהקפה ה-40 להחלפת צמיגים ולאחר החלפה איטית בגלל גלגל סורר שמסרב לצאת, יוצא אחרי בוטס למקום השלישי עם הצמיגים הרכים והמהירים ביותר שפירלי הביאו למסלול. בוטס מצליח להדוף את וטל מלעקוף ומאפשר להמילטון לנהל את המרוץ בנוחות מהמקום הראשון.

ואנדורן מחזיק מעמד במקום התשיעי עד להקפה ה-51 בה תיבת ההילוכים של המקלארן מרימה ידיים ונכנעת. מכונית הבטיחות הוירטואלית שוב מופעלת להקפה אחת והיחיד שמנצל אתוה הוא רייקונן שמחליף לצמיגים האולטרה רכים ובחסות המכונית הורטואלית הוא לא מאבד מקום.

25 הקפות לא מצליח וטל לעבור את בוטס עד להקפה 66 בפניה 2, וטל צולל לפני בוטס אבל העקיפה לא עוברת חלק ובוטס פוגע עם הכנף הקדמית בחלקה האחורי של הפרארי. למזלו, לוטל אין נזק. רייקונן מנצל את המצב ועובר גם הוא את בוטס שנכנס להחליף את הכנף הפגועה ויוצא ממש לפני ריקארדו שהקפה אחר כך בפניה הראשונה מנסה לעקוף את בוטס שמחליק לתוך הרדבול של ריקארדו. למרות הנזק, שתי המכוניות ממשיכות. בוטס מקבל הוראה לתת לריקארדו את המקום חזרה בהקפה האחרונה.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. לואיס המילטון
  2. סבסטיאן וטל
  3. קימי רייקונן
  4. דניאל ריקארדו
  5. ואלטרי בוטס
  6. פייר גאסלי
  7. קווין מגנסון
  8. פרננדו אלונזו
  9. קארלוס סיינז
  10. רומן גרוז'אן

אם היו אומרים לאנשי מרצדס ביום שבת בבוקר שהם יובילו כמעט כל המרוץ במקומות הראשון והשני ובסופו של מרוץ המילטון ינצח, כראה שהגרמנים היו מעלים חיוך ושולחים את האומר לבדיקה. אבל זה בדיוק מה שקרה. ניהול נכון של הצמיגים, מה שהיה בעוכרי מרצדס במרוצים האחרונים, הביא להמילטון ניצחון שהיה נראה קל. לבוטס,יותר שיחק המזל עד לעקיפה של וטל. מרצדס יכולה להיות מרוצה מעצמה, גם הגדילה את הפער בטבלת היצרנים וגם המילטון מגדיל את הפער מוטל בטבלת הנהגים, אבל הכי חשוב, יוצאים לפגרה עם מומנטום עצום.

במחנה של פרארי לא היתה שימחה ולא רק בגלל מותו הפתאומי של מי שהיה מנכ"ל פיאת קרייזלר ומנכ"ל פרארי, סרג'יו מרקיונה, ביום רביעי האחרון אלא גם בגלל הטעויות שביצעו המכונאים בהחלפות הצמיגים. אצל רייקונן, זה לא היה כל כך נורא למרות שהוא יכול היה לצאת לפני בוטס אבל, רייקונן היה באסטרטגיה של שתי עצירות. אצל וטל, זה כבר היה הרבה יותר משמעותי. באם לא היה מתעכב את אותם שתי שניות ברחבת הטיפולים, היה יוצא לפני בוטס ומתחיל ללחוץ על המילטון שניהל את הצמיגים שלו בצורה שקולה. אם רק וטל היה מצליח ללחוץ על המילטון, שחיקת הצמיגים המוגברת שלו כנראה היתה גורמת לאובדן אחיזה בדיוק כמו שקרה לבוטס. אבל כל אלו ספקולציות. מכונאי פרארי כשלו ומקומות שתים ושלוש הם התוצאה הטובה ביותר שפרארי יכול להשיג במרוץ.

ברדבול המון זמן לא מרוצים מיחידת הכח של רנו ונראה כי מאז שהודיעה הקבוצה כי שנה הבאה ישתמשו במנועי הונדה, המצב מחמיר. 8 פרישות היו העונה למכוניות רדבול, הפעם היה זה תורו של ורשטפן לסבול. ריקארדו לעומתו, ניצח את התחזית של הקבוצה שציפתה שיסיים חמישי.

רנו לעומת רדבול, לא סובלת מבעיות אמינות ושוב מצליחים שני הנהגים להגיע לניקוד ומבססים את רנו כטובה מהשאר.

גאסלי בניקוד, זו כבר לא תופעה אלא עובדה. הנהג הכשורני מצליח שוב ושוב להתברג גבוה והפעם כמעט גם בן קבוצתו הגיע לניקוד. בתחילת העונה, כתבתי כי לטורו רוסו אין מה להפסיד עם מנוע ההונדה אלא רק להרוויח והנה מעט לאחר מחצית העונה, מתחילים לראות תוצאות.

פורס אינדיה פשטה את הרגל. רק לפני מספר ימים פורסם כי באנגליה, מקום מושבה של הנהלת הקבוצה, הוחרזה פורס אינדיה כחדלת פרעון ולמעשה הופסקו כל בפיתוחים על המכוניות לעונה הזו ולעונה האה. באם לא ימצא לקבוצה קונה עד לסוף חודש אוגוסט, תחדול הקבוצה החביבה על רבים מלהתקיים. חבל.

יש לכול אנשי הקרקס הנודד עוד כמה ימים לבצע שיפורים, לסגור חוזים, לטפל בבעיות. החל מה-1\8 יוצא הסבב לחופשה בה אין נכנס בשערי המפעלים וכולם נשלחים להיות עם משפחותהם.

נתראה שוב בסוף חודש אוגוסט במסלול ספא שבבלגיה.

טבלת אליפות היצרנים:

  1. מרצדס – 345
  2. פרארי – 335
  3. רדבול – 223
  4. רנו – 82
  5. האס – 66
  6. פורס אינדיה – 59
  7. מקלארן – 52
  8. טורו רוסו – 28
  9. סאובר – 18
  10. וויליאמס – 4

טבלת אליפות הנהגים:

  1. לואיס המילטון – 213
  2. סבסטיאן וטל – 189
  3. קימי רייקונן – 146
  4. ואלטרי בוטס – 132
  5. דניאל ריקארדו – 118
  6. מקס ורשטפן – 105
  7. ניקו הולקנברג – 52
  8. קווין מגנסון – 45
  9. פרננדו אלונזו – 44
  10. סרחיו פרז – 30
  11. קרלוס סיינז – 30
  12. אסטבן אוקון – 29
  13. פייר גאסלי – 26
  14. רומן גרוז'אן – 21
  15. שארל להקלר – 13
  16. סטופל ואנדורן – 8
  17. מרקוס אריקסון – 5
  18. לאנס סטרול – 4
  19. ברנדון הארטלי – 2
  20. סרגיי סירוטקין – 0

תגובות

הונדה מגדל 520