fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

F1 ברזיל: מרצדס אלופה בפעם החמישית ברציפות

F1 ברזיל: מרצדס אלופה בפעם החמישית ברציפות

מיקי כהן

צילום: יח"צ

סבב מספר 20 מתוך 21 מרוצים העונה ואנחנו באחד המסלולים הקצרים. 71 הקפות יעברו הנהגים לפני דגל השחמט במסלול אינטלגוס שבברזיל וכשהרמזור האדום כבה, שני נהגי מרצדס, עם הצמיגים בעלי אורך חיים קצר יותר, מנסים לברוח קדימה ובסוף ההקפה הראשונה זה המילטון שמוביל לפני בוטס, וטל, רייקונן, ורשטפן ולהקלר שסוגר את השישיה הראשונה. ריקארדו שזינק מהמקום ה-11 מצליח לעשות כמה מקומות ושני נהגי הרנו מחליפים מקומות שוב שוב כאשר אוקון לפניהם. ורשטפן מצליח לאסוף מהירות משום מקום ולעבור את רייקונן בסוף הישורת בהקפה השניה ומתיישב על הזנב של וטל והקפה אחר כך, באותו מקום, ורשטפן משאיר גם את וטל מאחוריו ומתחיל את המרדף אחר מכוניות המרצדס. וטל טועה ורייקונן לא מחכה ועובר גם הוא את וטל. ריקארדו גם הוא לא מחכה לאף אחד והוא כבר שישי בסוף ההקפה החמישית.

תשע הקפות לוקח לצמיגי הפרארי להתחמם ולקבל את מרב האחיזה ושני נהגי הסוס הצוהל מתחילים במתקפה על השלישיה המובילה אולם כל אלו לא משנים מאומה לורשטפן שעושה לבוטס את אותו תרגיל שעשה לשני הפרארים ועולה למקום השני. נהגי פרארי אינם מצליחים לעבור את בוטס שמאט את החבורה שאחריו ואפילו להקלר שכבר היה יותר מ-3 שניות מאחורי ריקארדו, מצתרף לרכבת שיוצר בוטס עד להקפה ה-19 בה בוטס נכנס להחליף צמיגים והקפה מאוחר יותר גם המילטון מחליף צמיגים ומותיר את ורשטפן להוביל את המרוץ כאשר שתי מכוניות הפרארי, עם הצמיגים הקשים יותר, נמצאות יותר מ-7 שניות מאחוריו.

לאחר שסאובר של אריקסון התחילה להתפרק אט אט כבר מההקפה הראשונה, בסופה של ההקפה ה-23 מחנה אריקסון סופית את הסאובר ברחבת הטיפולים. וטל נכנס להחליף צמיגים בהקפה ה-28 והמילטון מתלונן כי הצמיגים שהחליף לא טובים לו בעוד שורשטפן, בחזית מודיע בקשר שהצמיגים שלו מצויינים למרות שעדיין לא הוחלפו. רייקונן מחליף צמיגים ויוצא מאחורי וטל, מה שמשאיר את שתי מכוניות הרדבול שלא החליפו צמיגים, מובילים את המרוץ והולקנברג מקבל הוראה להחזיר את הרנו לרחבת הטיפולים ולפרוש וזאת לאחר שחפץ כלשהו חסם את אחד הרדיאטורים וחום המנוע טיפס עד לרמת סכנה לבריאותו.

פרארי, מתחרים עדיין באליפות היצרנים ואריוובנה שרואה כי רייקונן מהיר יותר מוטל, נותן הוראה להחליף בין המקומות של נהגי פרארי, וטל נענה מייד ומפנה את המקום לרייקונן, מי אמר שאין הוראות קבוצתיות בפרארי? ורשטפן נכנס להחליף צמיגים, עצירה ארוכה מהמתוכנן והתרגיל להשאר לפני המילטון בהחלפת הצמיגים לא מצליח, ורשטפן יוצא מאחורי המילטון, אבל לא אחד כמו ורשטפן יתן לעצירה ארוכה להפריע לו ובהקפה ה-40, ורשטפן עובר את המילטון שעוד מנסה להשיב קרב אבל ללא הצלחה. ריקארדו מחליף צמיגים ומשאיר את ההובלה של המרוץ לורשטפן.

וטל נאבק בצמיגים של הפרארי שלו מה שמאפשר לריקארדו לצמצם ולנסות לעקוף. עוד שני אלו נאבקים, רייקונן מצליח סוף סוף לעבור את בוטס אבל ורשטפן מסתבך עם אוקון שמשמש כסמן אחורי, אוקון מנסה לעקוף חזרה את ורשטפן לאחר שהאחרון עובר אותו בהקפה מלאה ובפניה 2, ורשטפן בטוח שהוא כבר חלף על פני אוקון והשניים נוגעים. ורשטפן ואוקון מבצעים פירואט על המסלול בעוד שורשטפן מאבד את הובלת המרוץ לטובת המילטון. בסופו של מאבק, וטל לא מצליח להחזיק את ריקארדו מאחוריו וריקארדו עולה למקום החמישי.
אם ניקח אוויר לדקה, נראה שהמילטון מוביל את המרוץ לפני ורשטפן, רייקונן, בוטס, ריקארדו, וטל, להקלר, גרוז'אן, מגנסון ופרז.

ורשטפן, למרות הנזק בריצפת הרדבול עקב התקרית עם אוקון ולמרות שהפסיד חמש שניות, מתחיל לסגור את הפער מהמילטון. וטל, שלא מסתדר עם הצמיגים, נכנס שוב להחלפת צמיגים בהקפה ה-54 ובהקפה ה-59, ריקארדו סוף סוף מצליח לעבור את בוטס שנאבק בצמיגים הקפות רבות עד שמרצדס קוראים לבוטס להכנס להחלפת צמיגים נוספת מה שגורם לוטל לצמצם את הפער למעט מעל שתי שניות מבוטס. בחזית במשך יותר מ-10 הקפות מנסים ורשטפן להתקרב ולעבור את המילטון וריקארדו את רייקונן אבל שניהם לא צולחים במשימה עד דגל השחמט אותו רואה ראשון המילטון.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. מקס ורשטפן
3. קימי רייקונן
4. דניאל ריקארדו
5. ואלטרי בוטס
6. סבסטיאן וטל
7. שארל להלקר
8. רומן גרוז'אן
9. קווין מגנסון
10. סרחיו פרז

99 מרוצים נערכו בעידן הטורבו היברידי בפורמולה 1. 50 מהם ניצח המילטון. אפשר להגיד הרבה דברים על מרצדס והמילטון אבל עם מספרים קשה להתווכח. רבים אוהבים לשנוא את מרצדס והמילטון בגלל השליטה שלהם בסבב בשנים האחרונות, אבל אי אפשר להתעלם מההצלחה של המילטון והקבוצה שמצליחה משנה לשנה לשפר את החבילה ולעמוד בלחץ בדיוק באותם מקומות שבהם דווקא פרארי נפלה.

חורשי מזימות יעלו תאוריית קונספירציה על כך שאוקון הוא נהג תחת חסות של מרצדס וכי התאונה עם ורשטפן היתה מכוונת. קשה להאמין ולו רק שלאוקון בשלב הזה, מרצדס לא דאגה למושב בפורמולה 1 לעונה הבאה.
הקרב האחרון שנשאר הוא על המקום השלישי באליפות הנהגים המקנה כרטיס כניסה לארוע של ה-FIA בסוף השנה. שלושה נהגים מועמדים, רייקונן השלישי בטבלה, בוטס ו-ורשטפן כשאר נותרו עוד מקסימום 25 נקודות בקופה והפער בין שלושתם עומד על 17 נקודות. מי יהיה זה שיסיים שלישי? את זה נדע אחרי המרוץ באבו דאבי אבל כבר עכשיו דבר אחד בטוח, רייקונן לא יהיה הכי מאושר מכך שהוא צריך ללכת לעוד ארוע.

לפרארי התנפצה האסטרטגיה של מבחני הדרוג, הצמיגים לא נתנו להם שום יתרון ואצל וטל אפילו גרמו לבעיה, שוב ניהול לא נכון של סוף שבוע שהפעם עלה לפרארי המון כסף על הפסד המקופ הראשון באליפות היצרנים.
עוד סיפור אחד שנותר פתוח עד למרוץ האחרון הוא מי תהייה הקבוצה שתסיים במקום הרביעי, כרגע רנו מובילים על האס ב-14 נקודות ולמרות ששתי מכוניות האס נכנסו לניקוד במרוץ הזה ורנו לא אספו ולו נקודה אחת, קשה לראות את האס אוספת יותר מ-14 נקודות במרוץ האחרון לעונה.

עוד פחות משבועיים, אבו דאבי תארח את המרוץ האחרון בעונת 2018, יהיו זיקוקים.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 620 – אלופת עולם
2. פרארי – 553
3. רדבול – 392
4. רנו – 114
5. האס – 90
6. מקלארן – 62
7. פורס אינדיה – 48
8. סאובר – 42
9. טורו רוסו – 33
10. וויליאמס – 7

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 383
2. סבסטיאן וטל – 302
3. קימי רייקונן – 251
4. ואלטרי בוטס – 237
5. מקס ורשטפן – 234
6. דניאל ריקארדו – 158
7. ניקו הולקנברג – 69
8. סרחיו פרז – 58
9. קווין מגנסון – 55
10. פרננדו אלונזו – 50
11. אסטבאן אוקון – 49
12. קארלוס סיינז – 45
13. רומן גרוז'אן 35
14. שארל להקלר – 33
15. פייר גאסלי 29
16. סטופל ואנדורן – 12
17. מרקוס אריקסון – 9
18. לאנס סטרול – 6
19. ברנדון הארטלי – 4
20. סרגיי סירוטקין – 1

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל