מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM שמאל
סטומפ
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
1 על 1
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטפן
הארלי שמאל
ברקום שמאל
HJC
אייפקס
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

F1 אזרבייג'ן: מרצדס שולטים הפעם עם בוטס

F1 אזרבייג'ן: מרצדס שולטים הפעם עם בוטס

רק 17 מכוניות עומדות על קו הזינוק, לאחר שהתגלה כי האלפא רומאו של רייקונן לא עומדת בתקנות – בגלל כנף קדמית גמישה מידי ותוצאות מקצה הדירוג שלו בוטלו. גאסלי, קוביצה ורייקונן, יזנקו מרחבת הטיפולים.

המילטון בזינוק מצוין, מגיע בקו אחד עם בוטס לפניה הראשונה ולרגע נדמה היה ששתי המרצדס יגעו אחת בשניה, אולם בוטס מצליח לשמור על הקו הנקי יותר ולאחר הפניה השניה, מצליח לפתוח פער על המילטון. פרז בזינוק מצויין, עובר את ורשטפן ועולה למקום השלישי, עד להקפה השישית – כאשר בסוף הישורת הארוכה הוא מצליח לעבור את הרייסינג פוינט של פרז. בינתיים, מטפס להקלר עד למקום החמישי ובהקפה העשירית הוא כבר אחרי בן קבוצתו, וטל, בפרארי השניה.

הקפה 15 וכמעט כל הנהגים החליפו צמיגים לתרכובת הבינונית, מלבד להקלר שזינק עם תרכובת זו ועכשיו מוביל את המרוץ.

כל זה נכון עד ההקפה ה-32, בה צמיגי הביניים של להקלר כבר לא עומדים בעומס ובוטס עולה שוב להוביל את המרוץ. הקפה מאוחר יותר וגם המילטון עוקף את להקלר. עוד הקפה עוברת וגם וטל עובר את להקלר, בעוד האחרון מקבל בהודעה את דעת המהנדסים שהצמיגים הרכים לא יחזיקו מעמד עד לסוף המרוץ ולכן עדיין לא נקרא להחלפת צמיגים.

סוף סוף בהקפה ה-35 להקלר מחליף צמיגים ויוצא שישי אחרי גאסלי שנותר היחיד שלא החליף צמיגים. הקפה עוברת ולהקלר מצליח לעבור את גאסלי, הקפה אחת מאוחר יותר ממה שתוכנן ע"י פרארי.

תקרית מוזרה בין קוויאט וריקארדו שמפספסים פניה ובורחים לשטח המילוט. ריקארדו נוסע לאחור, ישירות לתוך הטורו רוסו של קוויאט. שניהם מנסים לחזור להתחרות, אולם הנזק גדול מידי ושניהם פורשים.
גאסלי מאבד כח ברדבול שלו ונאלץ לפרוש – מה שמוציא את מכונית הבטיחות הוירטואלית לשלוש הקפות בהן חוזר גם גרוז'אן אל רחבת הטיפולים ומסיים את המרוץ מוקדם, בגלל בעיות בלמים.

שלוש הקפות לסוף המרוץ, בפרארי מכניסים את להקלר לסט צמיגים חדש, על מנת לנסות ולהרוויח עוד נקודה ע"י ביצוע ההקפה המהירה ביותר במרוץ. בינתיים במסלול עצמו, המילטון קובע את ההקפה המהירה ביותר והוא נמצא פחות משניה מאחורי בוטס, מה שמאפשר לו לפתוח את ה-DRS שלא כמו המילטון שמבצע טעות ומאבד את האפשרות לפתוח את ה-DRS. להקלר מצליח לקחת מהמילטון נקודה על ביצוע ההקפה המהירה ובוטס חוצה ראשון את דגל השחמט.

עשרת המקומות הראשונים:
1. ואלטרי בוטס
2. לואיס המילטון
3. סבסטיאן וטל
4. מקס ורשטפן
5. שארל להקלר
6. סרחיו פרז
7. קארלוס סיננז
8. לאנס נוריס
9. קימי רייקונן

בשנים האחרונות, סיפקו רחובות באקו, בירת אזרבייג'ן, שלל רב של אירועים במהלך מרוצי הפורמולה 1, אולם הפעם אפילו לא מכונית בטיחות אחת, בעצם אחת וירטואלית שלא השפיעה על מהלך המרוץ. פרארי בנו על מכונית בטיחות, אחרי שלהקלר טעה בפניה 8 במקצה הדירוג ו"נאלץ" לזנק עם הצמיגים בתרכות המדיום, בעוד ששאר נהגי חבורת החוד זינקו על התרכובת הרכה. כשהגיעה סוף סוף מכונית הבטיחות, היא בכלל היתה וירטואלית ויצאה כאשר כבר לא ניתן היה לעשות דבר מלבד להחליף שוב צמיגים ולקחת את נקודת הבונוס.

בטוס עשה בדיוק מה שהיה צריך. נלחם בהמילטון בשתי הפניות הראשונות בתחילת המרוץ ולמרות הזינוק המצויין של המילטון, הצליח בוטס להדוף את ניסיון העקיפה ולשמור על המקום הראשון, ניהל, למעשה, את המרוץ והצליח להדוף שוב את התקפות המילטון לפני סיום המרוץ. ככה לא מתנהג נהג מספר 2. לבוטס זו נחמה אחרי שהפסיד את הניצחון בשנה שעברה, בגלל תקר שלוש הקפות לסיום.
מרצדס נמצאת בליגה משל עצמה ולמרות שנראה בכל סוף שבוע שהמכוניות לא מספיק מהירות, מגיעים מקצה הדירוג והמרוץ עצמו ומראים אחרת.

וטל נשאל בסוף המרוץ עד כמה הוא מאוכזב מכך שמרצדס מנצחים כבר ארבעה מרוצים? וטל חייך ואמר: " רק ארבעה מרוצים? הם מנצחים כבר ארבע שנים". זה אולי מסכם את מה שפרארי מרגישים. עובדים קשה, שופכים הררי דולרים ועדיין לא מצליחים לפצח את הנוסחה שתוביל אותם לניצחון. לטענתם, כל החלקים נמצאים בפרארי, הם רק לא מוצאים היכן להניח את כולם במקום הנכון.

בניגוד למרוצים הקודמים, ברדבול יכולים להתנחם בכך שלמרות שורשטפן ניהל מרוץ די בודד, הוא היה בטווח ראיה של פרארי ומרצדס, בניגוד למרוצים הקודמים – כלומר ברדבול מתקדמים. הבעיה אולי שגם השאר אינם נשארים מאחור.

פרז, במקצה דירוג מצוין, מצליח לשמר את מה שעבד עליו קשה בשבת גם ביום ראשון. ניהול מצויין של פרז והקבוצה שעדיין מתחרה על המכונית של פורס אינדיה עם שדרוגים, עד למרוץ בברצלונה. שם כבר אפשר יהיה לקרוא למכונית סוף סוף רייסינג פוינט.
הדבר שאולי הכי טוב שקרה למקלארן זה שאלונזו כבר לא שם. הקבוצה, משוחררת מלחץ עצום לספק תוצאות מיידיות לנהג ברמה הגבוהה ביותר, מביאה תוצאות. שתי המכוניות בתוך הניקוד ותוצאה מצויינת לסיינז ונוריס, נותן למקלארן אפשרות להילחם על מקום בחבורת הטוב מהשאר, מי היה מאמין?

ריקארדו מתחיל אולי להתחרט על המעבר לרנו שבינתיים לא מצליחה לספק תוצאות, משהו שם לא ממש עובד וריקארדו נראה מתוסכל. ניסיון עקיפה על קוויאט כמו שרק ריקארדו יודע לעשות, לא מוצלח ושולח את שניהם לנתיב המילוט. עד כאן הכל רגיל אולם ריקארדו, בהחלטה לא כל כך חכמה, נוסע לאחור מבלי להביט במראות – ישר לתוך הטורו רוסו של קוויאט. על כך הוא משלם בשלוש מקומות בזינוק למרוץ הבא.
בעוד שבועיים, המרוץ הראשון במה שנקרא היבשת הישנה ובה כולם מביאים את חבילות השיפורים המעניינות ביותר למכוניות.
ברצלונה, אנחנו מחכים.

תגובה אחת ל F1 אזרבייג'ן: מרצדס שולטים הפעם עם בוטס

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2