fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דאקאר 2012 – סיכום היום העשירי

דאקאר 2012 – סיכום היום העשירי

אופיר דואק

צילום: יח"צ

את הסיקור של היום העשירי נפתח באופן שונה מהרגיל ונתחיל בצוות הישראלי. רז הימן והלל סגל שומרים על עקביות במהלך הדאקאר עם תוצאות מצוינות אך היום העשירי היה יום שיא עבור ה"צוללת הצהובה" של פוינטר. את היום סיימו השניים במקום ה-25 שהעלה אותם למקום ה-27 הכללי, מעל לכל הציפיות. עכשיו רק נשאר לקוות שיצלחו בשלום א הישורת האחרונה של הדאקאר בדרך להישג הגדול ביותר של הספורט המוטורי הישראלי.
קטע הדרוג של היום כלל 377 ק"מ בגבהים מתונים יחסית של בין 500 ל-1,200 מטרים מעל פני הקרקע. סופו של היום היה בעיר אריקה (Arica) בסמוך לגבול עם פרו.

כוכב היום העשירי היה ספרדי חואן ברדה בוראט שהביא ניצחון יומי ראשון להוסקוורנה. ברדה בוראט סיים את קטע הדרוג כשהוא מקדים את מארק קומה בדקה ו-32 שניות וקיבל את רגעי התהילה שלו בדאקאר הנוכחי.כיוון שבדרוג הכללי נמצא הספרדי במקום ה-13. קומה שהגיע כאמור שני הקדים את דפרה וצמצם את הפער ביניהם בדרוג הכללי ל-21 שניות בלבד כשהמתח בין שני רוכבי הק.ט.מ רק הולך וגובר.  יום פחות מוצלח היה עבור דויד קוסטאו הצרפתי שעד לפני ניצב במקום החמישי בדרוג הכללי.
הלדר רודריגז ממשיך לשמור על יציבות וסיים את היום רביעי ומגדיל את סיכויו לזכות במקום השלישי על הפודיום. רוכב ימאהה אחר שהמזל לא היה לצידו הוא דויד קוסטאו שסבל כבר בתחילת היום מבעיות אלקטרוניקה שהשביתו את אופנועו ובכך סיים את הדאקאר.

הדרמה האמיתית של היום הייתה אצל הנהגים. רובי גורדון שסגר את הפער בימים האחרונים מפטרהאנסל המוביל נצמד אליו בקרב ראש בראש בדיונות ואף הצליח לעקוף אותו במה שנראה כתפנית במרוץ. אבל לדאקאר חוקים משלו וגורדון סבל בהמשך היום משני פנצ'רים שעלו לו בזמן יקר וסיים את היום רביעי כ-14 דקות אחרי פטרהאנסל. אבל פטרהאנסל לא היה המנצח של היום. מי שזכה בכבוד היה חואן רומה במיני הצהובה שהצליח להקדים את פטרהאנסל ב-21 שניות ובזכות הבעיות הטכניות של גורדון עלה למקום השני בדרוג הכללי. קרישטוף הולוצ'יץ' שהיה עד לפני מספר ימים במקום השני בדרוג הכללי נכנע לתקלה בתגבור הכוח של ההגה ונאלץ לפרוש. כעת פטרהאנסל מוביל בפער של כ-19 דקות על פני רומה וגורדון, פער משמעותי אך כפי שראינו היום אף אחד לא מחוסן מפני תקלות בדאקאר.

ביום האחד עשר יחצו המתחרים את הגבול לפרו ויחלו בישורת האחרונה של הדאקאר כשמזל ולעמידות הטכנית יהיה תפקיד מכריע בימים אלו. היעד מחר הוא העיר ארקיפה (Arequipa), העיר השנייה בגדולה בפרו שמוגדרת לאתר מורשת עולמית של אונס"קו ןשןכנת בגובה של 2,380 מטרים. את הדרך יעשו המתמודדים במסלולים נפרדים כשלרוכבים מצפים 538 ק"מ של קטע דרוג ועוד 171 ק"מ מנהלתיים והנהגים יסתפקו ב-478 ק"מ של קטע דרוג ועוד 120 ק"מ מנהלתיים.

תוצאות היום העשירי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 23' חואן ברדה בוראט (ספרד) הוסקוורנה 4:18:43 שעות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 1:32 + דקות
3 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 3:39 + דק'
4 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 5:16 + דק'
5 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 8:48 + דק'

תוצאות היום העשירי – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 305' חואן רומה מיני 3:59:37 שעות
2 302' סטפן פטרהאנסל מיני 0:21 + דקות
3 301' ג'ינל דה וילרס טויוטה 7:44 + דקות
4 303' רובי גורדון האמר 14:14 + דקות
5 314' ברנאר טן ברינק מיצובישי 29:47 + דקות
25 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 2:04:57 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום העשירי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 33:07:39 שעות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 0:21 + דקות
3 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 45:56 + דק'
4 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 1:18:52 + שעות
5 32' סטפן סביטקו (סלובקיה) ק.ט.מ 1:24:38 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום העשירי – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 302' סטפן פטר האנסל מיני 28:41:12 שעות
2 305' חואן רומה מיני 19:05 + דקות
3 303' רובי גורדון האמר 19:51 + דק'
4 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 1:01:33 + שעות
5 312' ליאוניד נוביצקי מיני 2:00:55 +שעות
27 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 14:09:48 + שעות

9 תגובות ל דאקאר 2012 – סיכום היום העשירי

  1. המסלול מרתק ואינו נופל מרמת הקושי בסנגל או מאוריטניה.

  2. בא לי לראות אם אתם חתיכים ולא רק סופרמנים.

  3. בטרקטורים אין צמיג כל כך מאסיבי…

  4. הופנ הופה- ההוסקוורנה מתחיל להשתחל בין הקטומים.

  5. עוד כמה ימים נשארו? האם הם נכנסים עכשיו לפרו וצ'ילה?

  6. כל יום חדש מוכיח כי הנפח המוגבל לא נופל מהמירוצים הקודמים. אני ממש מקווה שלא ייפצע רורכב נוסף.

  7. אחרי מה שהיה אתמול היה מגיע לו עונש אבל כנראה שיש אחוות צרפתיים ו"שכחו" מזה בשביל לא להרוס לו עוד זכיה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל