מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
סטפן
KTM עליון קוביה
תמוז
רוית דדוש עליון
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC

דאקאר 2012 – סיכום היום התשיעי

דאקאר 2012 – סיכום היום התשיעי

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום התשיעי של הדאקאר היה כמעט כולו קטע דירוג אחד גדול בדרך לעיר איקואיקואה (Iquique). 557 הק"מ שעברו המתחרים היום סיפקו מתח ודרמות שרק ילכו ויגברו בחמשת הימים שנותרו לדאקאר.

אצל האופנועים הושפעו תוצאות היום מהחלטת הצוות של ק.ט.מ להחליף את מנועי הרוכבים הרשמיים של המפעל דפרה, קומה ופאריה. לפי תקנון המרוץ החלפת מנוע גוררת איתה תוספת של 15 דקות עונשין מה ששינה את תוצאות היום אך לא את ההתנהלות. אחרי הנפילה של דפרה אתמול ואיבוד ההובלה לקומה ניצב בפני הצרפתי אתגר פסיכולוגי. דפרה, שועל קרבות ותיק, לא מצמץ והסתער קדימה במלוא המרץ ביום התשיעי כשהוא מקדים את קומה בכמעט 4 דקות. דפרה וקומה כרגיל היו המהירים ביותר גם ביום זה אך דקות העונשין שינו את סדר הדרוג היומי כשלמקום הראשון הגיע  הלדר רודריגז כשהוא מקסים את דפרה ב-3:16 דקות. סטפן סביטקו סיים בזמן של 50 שניות יותר מדפרה כשאחריו מגיעים בפערים קטנים ג'ורדי וילדומס, ופרנס ורהובן.
מארק קומה סיים את היום השישי ובדרוג הכללי נמצא כעת שתי דקות ו-28 שניות אחרי דספרה שנדמה שהקרב ביניהם לא יכול להיות צמוד יותר.

גם אצל הנהגים ממשיך להיות קרב צמוד שאת הדרמה הגדולה של היום מספק נאסר אל עטיה. אל עטיה שניצח את היום השביעי נתקל ביום השמיני בבעיות אלטרנטור שהאטו אותו. ביום התשיעי הבעיות לא נפתרו ואל עטיה נתקע 3 פעמים כשבפעם השלישית נקרעה רצועת האלטרנטור וסיימה עבורו את הדאקאר סופית.
לעומתו רובי גורדון בהאמר הכתום המשיך ללחוץ ולצמצם את הפער מפטרהאנסל. גורדון ניצח את קטע הדרוג היומי כשהוא מקדים את פטרהאנסל בדקה ו-38 שניות וכעת עומד הפער בין השנים בדרוג הכללי על כ-6 דקות בלבד. בהתחשב בעובדה שההאמר מהיר בקטעים הפתוחים משמעותית מהמיני פטרהאנסל יצטרך לעבוד קשה בשביל לשמור על מקומו. פטרהאנסל עצמו היה מעורב באירוע שנוי במחלוקת כבמהלך חציית אחד הנחלים בדרך פגע ברוכב תקוע והפיל את אופנועו. באופן מעניין לא נרשמה לחובתו עד כה עבירה שיכולה לגרור מהפך בטבלת הדרוג המצטבר. מכיוון שהאירוע תועד במצלמות (כפי שניתן לראות בוידאו המצורף) יתכן שמארגני המרוץ יענישו את פטרהאנסל שכן אם לא זוהי בהחלט שערוריה.
יתר נהגי המיני ממשיכים להפגין דומיננטיות כאשר 7 דקות אחרי פטרהאנסל הגיע חואן רומה במיני מספר 305 ואחריו קרישטוף הולוצ'יץ' במיני מספר 304.

צוות פוינטר נגב ,רז הימן והלל סגל, ב.מ.וו הצהובה ממשיכים להתעלות על עצמם כשאת היום סיימו במקום ה-29, מיקום שיא בדאקאר הנוכחי. כעת מדורגים השניים 32 במקום הכללי שכולנו תקווה שיצלחו את חמשת הימים הקרובים ללא תקלות.
ביום העשירי יצאו המתמודדים אלה העיר אריקה (Arica) ביום האחרון על אדמת צ'ילה כשמצפים להם 317 ק"מ של קטעי קישור וקטע דרוג בן 377 ק"מ.

תוצאות היום התשיעי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 5:16:17 שעות
2 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 3:26 + דקות
3 32' סטפן סביטקו (סלובקיה) ק.ט.מ 4:35 + דק'
4 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 5:58 + דק'
5 15' פרנס ורהובן (הולנד) שרקו 7:02 + דק'

תוצאות היום התשיעי – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 303' רובי גורדון האמר 4:35:21 + שעות
2 302' סטפן פטרהאנסל מיני 1:38 + דקות
3 305' חואן רומה מיני 8:37 + דק'
4 304' קרישטוף הולוצ'יץ' מיני 10:39 + דק'
5 309' ריקארדו דוס סנטוס מיני 15:23 + דק'
29 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 1:44:55 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום התשיעי – אופנועים

מיקום מספר רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דפרה (צרפת) ק.ט.מ 28:45:17 שעות
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 2:28 + דקות
3 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה 44:19 + דק'
4 10' ג'ורדי וילדומס (ספרד) ק.ט.מ 1:13:43 + שעות
5 20' ג'רארד פראס גואל (ספרד) ק.ט.מ  1:18:05 + שעות

דרוג מצטבר בתום היום התשיעי – מכוניות

מיקום מספר נהג יצרן זמן
1 302' סטפן פטרהאנסל מיני 24:41:14 שעות
2 303' רובי גורדון האמר 5:58 + דקות
3 304' קרישטוף הולוצ'יץ' מיני 16:49 + דק'
4 305' חואן רומה מיני 19:26 + דק'
5 301' ג'ינל דה וילירס טויוטה 54:10 + דק'
32 376' רז הימן והלל סגל ב.מ.וו 12:05:12 + שעות

16 תגובות ל דאקאר 2012 – סיכום היום התשיעי

  1. רואים בוידאו הוא פגע בגב הרוכב תוך כדי מעבר מסוכן ולא אחראי.
    האופנוע נפל למים עקב איבוד שיווי המשקל של הרוכב שעמד בכלל, ורואים בבירור את הרוכב מחזיק את גבו התחתון בכאב

    אם לא ייענש זה יהיה בזיון

  2. האיש עילוי, יכולת נדירה – ממשיך להתעדכן בשידור ובסיקור פה

  3. איזה מסלול, איזה יופי, איזה נופים. אהבתי. אני קורא את הכתבות המעניינות ומרותק להסברים וגם לנופים.

  4. אתה מנמיך לנחיתה כמו ג'מבו… הגלגלים פתוחים- מורשה לנחות.

  5. כפרה נשמה, לא נורא. בביתך בקאטאר מחכות לך תשע הנשים, אחת עבור כל יום שנעדרת מהארמון.

  6. 32. רז והלל, אנחנו איתכם. תכננתם לסיים בשלושים המקומות הראשונים. ואכן כך יהיה. ד"ש מהבית.

  7. מה זה כבר לסחוב איתך בבגאז' עוד רצועת אלטרנטור חלופית. זה מאסט כמו פאסט…

  8. צילומי הרוכבים וההסברים משובחים. תודה. הסרטון הזה מדיי בוקר מכניס אותנו לבוקר טוב טוב, עם הקפה בסבבה. תודה.

  9. לדעתי הם בדיוק באמצע הדרך, לא? עוד כמה ימים נשארו?

  10. נו בטח, עם ריחופים כאלו, איך לא תהיה לו מצלמה.

  11. יודעים לסקר מירוץ. כאילו אין תקציב. והכיס פתוח טוטאלית.

  12. רצועה את בטוח הייתה לו הבעיה שנקרעו לו 3 רצועות תוך יום

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2