fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

פורמולה ישראל – סיכום היום הראשון

פורמולה ישראל – סיכום היום הראשון

אופיר דואק

צילום: Zoobri photo team

השקט של מפרץ אילת, רחש הגלים והרוח הקלילה בשעות הבוקר היו מטעים מאד. במתחם הפורמולה ישראל עמלו בפעלתנות על ההכנות האחרונות למה שאמור להיות הסנונית הראשונה של הספורט המוטורי החוקי בארץ. הרבה חששות מקדימים ושמועות נפוצו לגבי אופי התנהלות האירוע כשבועז מאירי, היוזם והמפיק, מתרוצץ כל העת כדי לדאוג שהכל יתרחש כמתוכנן. אף על פי כן נוע תנוע. השערים נפתחו כמתוכנן והקהל החל להיכנס אל היציעים אך אלו לא התמלאו כמצופה, סביר להניח עקב העובדה שמדובר ביום חמישי והתקווה היא שמחר היציעים כבר יהיו מלאים ויוסיפו לאווירה.
אירועי היום  כללו מקצי גברים ונשים במכוניות הפורמולה וכמו גם מקצה מיוחד לסלבריטאים. בין לבין השתלבו מופעי דריפטינג של קבוצת My Way, מקצים תחרותיים של קרטינג וגולת הכותרת עבורנו, מקצי הסופרמוטו.

הראשונים לעלות למסלול היו אופנועי הסופרמוטו בהובלתו של גידי פרדר על הק.ט.מ אדוונצ'ר והייתה לכך סיבה טובה. כמו באירועי ספורט מוטורי בעולם ערכה הקבוצה הקפת הוקרה מיוחדת לזכרו של טל שביט ז"ל, האיש שכל חייו ניסה לייסד כאן תרבות מוטורית, תרם לקידום הספורט המוטורי בישראל על 2 או על 4 גלגלים, אך לא זכה להגיע ליום שבו סוף סוף הספורט המוטורי הפך כאן חוקי. האופנוע המוביל נשא דגל עם סמל אתר דו"גרי כאשר ברקע מלווה קולו של ידידנו בועז קורפל שמספר לקהל במסלול ולצופי ערוץ הספורט על טל ופועלו. אין כמעט אדם ביציעים, בפיטס ובאוהל האירוח שלא הרגש רטט בלב ולחלוחית בעיניים. כל נהמת מנוע וכל אוושת צמיגים גרמה לנו לחשוב איך היית מתמוגג אם יכולת לראות את מה שנעשה כאן היום, אבל עמוק בפנים אנחנו יודעים שאתה משקיף מלמעלה בחיוך.

שהחיינו וקיימנו
אחרי המחווה המרגשת הגיע הזמן לקצת אקשן על המסלול וכך יצא המקצה הראשון של מכוניות הפורמולה 3 כשהכבוד נפל בחלקן של הבנות שיצאו למקצה הראשון. זה המקום לציין שההחלטה על מקצה נפרד לנשים היא מעט תמוהה, כיוון שהספורט המוטורי הוא הספורט היחיד בו נשים וגברים מתחרים יחד ללא הפרדה.
מכוניות הפורמולה 3 שכיבדו את המסלול היו בעלות מנועי רנו עם הספק של למעלה מ-200 כ"ס. עם משקל של 450 ק"ג בלבד, מדובר במכוניות בעלות ביצועים שמזכירים אופנועי סופרספורט והציפיה הייתה רבה אך משום מה היה נראה שהמכוניות נעות בהילוך איטי על המסלול. ואכן כך היה. המסלול שנסלל באילת הוא מושקע ברמה שטרם ראינו כאן בארץ, אך עקב בעיות מקום, שטחי המילוט מצומצמים יחסית ולא כוללים חול או חצץ שיאטו את המכוניות במקרה של בריחה מהמסלול. מגבלות אלה, בנוסף לאורכו הצנוע של המסלול, כ-1.3 ק"מ, לא אפשרו את מיצוי מלא הפוטנציאל של המכוניות. המקצים נערכו במתכונת של מדידת זמנים, בדומה למוכר בהקפות דרוג כשזמני ההקפה נעו סביב ה-45 שניות להקפה. למעט ספין אחד של אחת המכוניות, רמת האקשן במקצים הייתה מאכזבת.

למרבה המזל באו חברי קבוצת הדריפטים של My Way, אדם פרנק ואפרת הופמן ביחד עם עוד שלושה נהגים הונגרים, והלהיבו את הקהל. במספר מקצים העלו חברי הקבוצה ענני עשן מהצמיגים וסיפקו הרבה אקשן כאשר ה"דונאטסים" שביצעו שלהבו את הקהל. מראה מכוניות הב.מ.וו הישנות יכול להטעות שכן מתחת לעור הן קלות ומחוזקות כשהן מצויידות במנועי V8 עוצמתיים ומשופרים כאשר הרכבים עצמם הופשטו מכל מה שיכול להכביד ולא הכרחי. אחר כך מכוניות הקארטינג עלו למסלול כשברובן נהגים בגילאי העשרה שמראים שיש עתיד בספורט המוטורי בארץ, עכשיו כשהספורט הזה חוקי ובתקווה שהוא ימשיך להתפתח.

אקשן על 2
את עיקר העניין עבורנו סיפקו חברי עמותת הסופרמוטו. במקצים הראשונים של הדירוג הובלה הקבוצה על ידי גידי פרדר ולרגע חששנו שלא נראה אקשן אמיתי בדומה למה שקרה עם מכוניות הפורמולה. לבסוף יצאו הרוכבים, מקטגוריות ה-S1 וה-S2 יחד ל-15 הקפות של אקשן אמיתי על המסלול. ראינו כמה עקיפות נאות כשרגע השיא היה כאשר איתמר מרום על האפריליה מספר 17 נכנס להייסייד והתרסק בהקפה הלפני אחרונה. למרבה המזל איתמר יצא ללא פגע  וקם על רגליו לקול תשואות הקהל. גם האופנוע יצא בנזק מינימלי ואיתמר צפוי להתחרות גם מחר.

תוצאות מקצי הסופרמוטו:

קטגורית S1
1. עידו כרמון (27)
2. יוחאי חכם (44)
3. אלי שולגה (11)

קטגורית S2
1. אור רפפורט (267)
2. אור מחרוק (106)
3. יניב סימסולו (45)

עם הפנים קדימה
מחר שוב יתייצבו הנהגים והרוכבים במסלול בתקווה שהיציעים יהיו מלאים יותר לשידור חוזר של האירועים היום. שרת הספורט לימור לבנת צפויה להתייצב מחר, לחנוך את חוק הספורט המוטורי ולהעניק בכך חותמת רשמית. כאמור, לא היה מדובר באירוע מושלם ויש שיגידו שמדובר בשואו בסגנון הריאלטי אבל כאן צריך לזכור דבר אחד חשוב: מדובר בהפקה ברמה שעדין לא נראתה בארץ בהיקפה ולמעשה מאז ימי המרוצים באשקלון בסוף שנות ה-80' לא הייתה כזו השקעה באירוע מוטורי. אנחנו מדינה עם מורשת היסטורית דלה ועתיד מוטורי לוט בערפל, לכן הצלחה של  אירוע כזה יכולה לפתוח פתח לכך שסוף סוף נזכה כאן לתרבות מוטורית וספורט מוטורי כמו במדינות מתוקנות. כל ההתחלות קשות, אבל היום נעשה הצעד הראשון לקראת עתיד מוטורי אמיתי בישראל.

לגלריה המלאה מפורמולה ישראל

11 תגובות ל פורמולה ישראל – סיכום היום הראשון

  1. כל כך הרבה חוויות זה נראה מפה שהייתי צריך לקחת חופשה ולהדרים לאילת. הלוואי ונזכה שזה ימשיך.

  2. חתיכת הייסייד הבחור הביא שם אבל כל הכבוד שרכב ככה על הקצה. שאנשים לא יגידו שזה היה סתם ריאלטי

  3. אני מתכוון למחווה המרגשת. הפורמולה היה לא משהו בכלל

  4. כולנו דוחפים קדימה,עם כל הקשיים. סחטיין ענק!
    תודה לספונסרים שלי: אני רוכב בחסות "אקסטרים מוטוספורט אילת".

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל