מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
קריפטונייט
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
סטומפ
HJC
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה

F-1 הונגריה: לפני הפגרה, המומנטום בצד של פרארי

F-1 הונגריה: לפני הפגרה, המומנטום בצד של פרארי

מיקי כהן

צילום: יח"צ

זינוק מצויין של פרארי והם מובילים בפניה הראשונה, כאשר וטל לפני רייקונון. פניה 2 ו-2 הרדבול נוגעים אחד בשני וריקארדו נפגע מהמכונית של ורשטפן ופורש. מכונית הבטיחות מוזנקת למסלול. הקפה 5, מכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמליטון ממקום חמישי, מנסה לתקוף את ורשפטן ללא הצלחה. הקפה עוברת ו-ורשטפן מקבל עונש של 10 שניות על התאונה שלו עם ריקארדו, עונש שהוא ירצה כשיכנס להחליף צמיגים.

לאחר רבע מרוץ, 2 הפרארי עם וטל ורייקונן, מובילים בבטחה על בוטס, ורשטפן, המילטון, סיינז, אלונזו (כן, כן, אלונזו), פרז, ואנדורן (כן, גם הוא בעשיריה הראשונה) ואוקון.

הצרות של מרצדס ממשיכות במהלך המרוץ והצוות מודיע לנהגים על תקלות רדיו. התשדורת חד כיוונית מהמוסכים לנהגים ללא יכולת מענה של הנהגים למהנדסי המרוץ שלהם.

הקפה 22 וגרוז'אן נכנס להחלפת צמיגים, שחרור מוקדם מידי של גורז'אן לפני שאחד המכונאים מספיק לסגור את אום הגלגל, שולח את הגלגל האחורי שמאלי לטייל אחרי חצי הקפה ואת גרוז'אן להמשיך לראות את המרוץ מהמוסך.
הקפה 30 מתחיל סבב החלפות צמיגים כאשר מתוך חמשת הראשונים כולם מחליפים צמיגים מלבד ורשטפן שבנתיים מוביל את המרוץ כאשר וטל, רייקונן, בוטס והמילטון צמודים אחד לשני מאחור.
הקפה 43 ורשטפן נכנס להחליף צמיגים ולרצות את העונש של 10 שניות שקיבל ויוצא למקום החמישי.

הקפה 45 וסוף סוף תקלות הרדיו של מרצדס נעלמות ואנחנו מצליחים לשמוע את התסכול של המילטון שמרגיש שהוא יכול לתקוף את מכוניות הפרארי ומייד הקפה מאוחר יותר, בוטס, בעקבות הוראות קבוצתיות, מפנה את מקומו להמילטון. מכוניות הפרארי בצרות ו-2 הנהגים מקבלים הוראה לא להשתמש בקרב אשר בקצות המסלול, מה שמאפשר להמילטון לסגור על מכוניות הפרארי בקצב של כשניה להקפה אך לא מצליח להעקוף את רייקונן. הוראות קבוצת מרצדס להמילטון כי אם עד הקפה 56 המילטון לא עוקף את רייקונן, הוא יאלץ להחזיר את מקומו חזרה לבוטס, מה שלא קורה משום שבוטס לא מצליח לשמור על קצב של שלושת הראשונים אשר בורחים קדימה.

פול דירסטה, לאחר 62 הקפות כאשר הוא במקום האחרון, נקרא לרחבת הטיפולים לפרוש את המכונית. למרות זאת, כאחד שנקרא ברגע האחרון לנהוג את המכונית ממש לפני מבחני הדרוג, אין ספק כי החוויה היתה חיובית לשני הצדדים.
לאחר שהמילטון הבין כי לא יצליח לעקוף את מכוניות הפרארי, הוא מוריד קצב. פרארי, בפעם השניה העונה מסיימים במקומות 1 ו-2, המילטון, כפי שהבטיח, נותן לבוטס חזרה את המקום השלישי בפניה האחרונה ומסיים לפני ורשטפן. אלונזו, לא רק שמסיים במקום השישי, אלא גם מצליח לקבוע את ההקפה המהירה של המרוץ ואפילו ואנדורן מצליח להביא עוד נקודה למקלארן מהמקום העשירי.

עשרת המקומות הראשונים:
1. סבסטיאן וטל
2. קימי רייקונן
3. ואלטרי בוטס
4. לואיס המילטון
5. מקס ורשטפן
6. פרננדו אלונזו
7. קארלוס סיינז
8. סרחיו פרז
9. אסטבאן אוקון
10. סטופל ואנדורן

אין ספק כי המהלך של המרוץ היה של המילטון אשר החזיר לבוטס את מקומו בפודיום למרות שכל נקודה נחשבת במאבק האליפות. על כך, לא נותר אלא להוריד את הכובע בפני המילטון על המחווה.

אנו מגיעים לאמצע העונה והקרקס יוצא לחופשה בת חודש בה אסור לעובדים לשהות במפעלים ואין פיתוחים חדשים, מלבד כמה בחינות של נהגים צעירים ואחד רוברט קוביצה שיבחן את מכונית הרנו, במהלך השבוע הקרוב, כל המכוניות יאופסנו וכל המפעלים ישארו סגורים עד למרוץ הבא.

פרארי, וביוחד וטל, לאחר שאיבדו מומנטום במרוצים האחרונים, יוצאים לחופשה כשידם על העליונה ואין ספק כי מקומות 1,2 במרוץ, ימתיקו לכולם את החופש.

מרצדס לעומתם, יכולים לצאת מעודדים רק מכך שבסוף שבוע בו סבלו מהרבה תקלות, עדיין סיימו מייד לאחר מכוניות הפרארי.

רדבול, צריכים לעשות בדק בית מה עושים עם השור הזועם הצעיר שלרוב פוגע במכוניות אחרות, אך הפעם פגע בזו מבית. אין ספק שלולא הפגיעה בריקארדו ועונש 10 השניות שקיבל ורשטפן, רדבול היו מתמודדים חזקים מאוד על מקום בפודיום.

פורס אינדיה מסתמנת כקבוצה מספר 4 ומצליחה גם במרוץ הזה להכניס את 2 המכוניות לניקוד, אין ספק שתהייה להם חופשה רגועה.

ואיך אפשר בלי כמה מילים על מקלארן, בפעם הראשונה העונה, 2 המכוניות בניקוד, אלונזו מסיים שישי לאחר כל נהגי הקבוצות הגדולות ועוד קובע את ההקפה המהירה של המרוץ. שאפו. כנראה שמהנדסי הונדה לא יבצעו חראקירי עד לסוף החופש.

האם פרארי יחזרו מהחופש שיכורים ויאבדו מומנטום?

האם מרצדס תוכיח כי המרוץ הזה היה רק מעידה בדרך לתואר היצרנים ואליפות הנהגים להמילטון?

האם ברדבול יצליחו להשקיט שלום בין נהגיה לאחר המרוץ היום?

וכמובן, האם נמשיך לראות את מקלארן במגמת שיפור?

לפחות חלק מהתשובות נקבל לאחר המרוץ בבלגיה ב-27.8

אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 375
2. פרארי – 318
3. רדבול – 184
4. פורס אינדיה – 101
5. וויליאמס – 41
6. טורו רוסו – 39
7. האס – 29
8. רנו – 26
9. מקלארן – 11
10. סאובר – 5
אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן וטל – 202
2. לואיס המילטון – 188
3. ואלטרי בוטס – 169
4. דניאל ריקארדו – 117
5. קימי רייקונן – 116
6. מקס ורשטפן – 67
7. סרחיו פרז – 56
8. אסטבאן אוקון – 45
9. קארלוס סיינז – 35
10. ניקו הולקנברג – 26
11. פיליפה מסה – 23
12. לאנס סטרול – 18
13. רומאן גרוז'אן – 18
14. קווין מגנסון – 11
15. פרננדו אלונזו – 10
16. פסקל ורליין – 5
17. דניאל קוויאט – 4
18. סטופל ואנדורן – 1

גלריה

2 תגובות ל F-1 הונגריה: לפני הפגרה, המומנטום בצד של פרארי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל