fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

פאריז-דקאר 2016 – הצד של פיז'ו וגם סרטון מגניב

פאריז-דקאר 2016 – הצד של פיז'ו וגם סרטון מגניב

אביעד רייס

פאריז- דקאר. צמד מילים שמכניס חיל, רעדה וכבוד בכל חובב מוטוריקה. המירוץ ראלי הקשה בעולם ללא ספק, כזה שגובה מספר הרוגים בכל פעם שהוא מתקיים. 

ועדיין, למרות הסכנה, בכל שנה מאז 1979, יגיעו מאות מתחרים ע"ג אופנועים, ג'יפים, טרקטורונים, טנדרים ומשאיות וידחפו את עצמם הרבה מעבר למה שהגוף והמוח מאשרים ומסוגלים, לאורך 9,000 ק"מ ובמשך 16 ימים ולילות.

2008 הייתה השנה היחידה בה לא התקיים ראלי דקאר, בימים בהם ארגון הטרור אל- קעידה שלט ביד רמה באפריקה והטיל את אימתו על כל רחבי אירופה. בעקבות איומים ספציפיים על המירוץ ומקרי חטיפה רבים ביבשת הוחלט לשנות את מסלול הראלי ולהעבירו מאפריקה לדרום אמריקה, אך השם מסרב להשתנות וכנראה שלא ישתנה לעולם. פאריז דקאר זה פאריז דקר, ולא פריז לה- פאז או משהו בסגנון…

ישראלים מעטים (יחסית לאירופה) זכו לבקר ולסבול בדקאר, בהם כמובן אביב קדשאי, עידו כהן, רז היימן והלל סגל, חזי עלון, גלעד בנאי, וגם ראש עיריית ירושלים המכהן ניר ברקת, הידוע כאוהב מוטוריקה גדול. 

השנה יצא לדרך דקאר מס' 36! ויעבור בארגנטינה ובוליביה, יתחיל בבואנוס איירס ויעבור במדבריות המלח של סלאר דה אויוני, ויסתיים בעיר רוסריו בארגנטינה. (עיר הולדתו של הכדורגלן הזה מברצלונה.. נו איך קוראים לו?  ליאו הזה…)

הנה טעימה קטנה מאחת המכונות של המירוץ הקרוב- הפיג'ו 2008 DKR2016 של קבוצת רד- בול שהולכת לקרוע את השטח הדרום אמריקאי בינואר. כמה לקרוע- קרלוס סיינז יושב מאחורי ההגה בחיה הזאת. את החשבון תעשו בעצמכם.

הרכבים בדקאר אמורים להיות כאלה שמסוגלים לטוס בשבילים במשך זמן רב. לכן, הפיג'ו של סיינז היא בעלת הנעה אחורית. השנה הרכב הונמך, הוארך, הורחב, וחוזק- הכל כדי להפוך אותו למכונת השבילים והדיונות האולטימטיבית.

קורות הרכב קוצרו, ע"מ לאפשר לו מעבר קל יותר בין מכשולים כמו אלו שאפשר למצוא במסלול הדקאר. זרימת האוויר לרכב שופרה גם היא, ויותר פתחים לזרימה טובה יותר נוספו למכונה. 

מהנדסי פיז'ו "התלבשו" במיוחד על נושא הפחתת המשקל של הרכב. כל עולל יודע- רכב קל יותר- מגיע מהר יותר לקו הסיום. 
גוף הרכב עשוי מקרבון, והשנה קיבל  לראשונה גם גלגלים העשויים מקשה אחת מגנזיום, בניגוד לחישוקי האלומיניום העשויים משני חלקים שהיו בשנים עברו. ע"מ להשלים את הפחתת המשקל קיבל הרכב צמיגים קלים במיוחד מבית מישלין.

המתלים גם הם שופרו לקראת השנה החדשה, משפרים את חלוקת המשקל ברכב ואמורים להיות מוכנים להתמודד בצורה יותר טובה עם כל צרה שלא תבוא. והצרות יבואו- תהיו בטוחים. 

מפיז'ו נמסר כי כל רכיב וכל חלק עברו בחינה ובדיקות מקיפות, ולמעשה הרכב נמצא תחת סדנת שיפורים ושינויים מהרגע בו חצה את קו הסיום של הדקאר של שנה שעברה. כל שינוי עובר בחינות מדוקדות. 

כאשר הבוחנים שלך הם לא אחרים מסטפן פטרהנסל (11 פעמים זוכה הדקאר), קארלוס סיינז (אלוף ראלי ומנצח דקאר) וסיריל דפרה (מנצח הדקאר 5 פעמים ע"ג אופנועים) אתה יכול לישון טוב בלילה.

גם מנוע הדיזל 3 ליטר V6 טווין טורבו התחזק השנה, וצפוי לתת יותר כח לאריה השואג.
"לא עשינו שינויים מרחיקי לכת ברכב שלנו השנה".. אומר ברונו פאמין מנהל מחלקת הספורט בפיג'ו.

"במקום זאת, החלטנו להעביר את הרכב סדרת שיפורים לרכיבים שכבר קיימים בו, וכך להפוך אותו לטוב יותר. 
השנה התמקדנו בעיקר בגוף הרכב ובאווירודינמיות, מה שגורם לרכב להראות מעט שונה משנה שעברה. גם המנוע וגם המתלים עברו מקצה שיפורים…"

פאמין מוסיף ומסביר- "אני מרגיש שאנחנו הולכים בכיוון הנכון. אי אפשר להשוות את ההכנות השנה למה שהיה שנה שעברה שהכל היה חדש לנו. ברור שאתה לעולם לא יכול להגיד שאתה מוכן ב 100 אחוז לדקאר, כי פשוט אין לך מושג מה הוא יזרוק עליך הפעם, אבל ללא ספק השנה באנו מוכנים יותר".

פטרהנסל, שניצח לראשונה עם הרכב בראלי המשי בסין, חולק ממשנתו- "אפשר ממש לחוש בהבדל עכשיו כאשר הרכב ארוך ורחב יותר. מרכז הכובד נמוך יותר והרכב מרגיש יציב ומהיר בפניות הרבה יותר. 
"גם במנוע אפשר להרגיש הבדל" אומר הדוקטור. "כמעט ויש לנו בעיה לשלוט בכל הכח שהוא מספק…."  משום מה לא נראה לנו שיש סיבה לדאגה. 

פיז'ו 2008 DKR16

350 כ"ס
מהירות מירבית- 200 קמ"ש
מהלך מתלה- 460 מ"מ
אורך- 4,284 מ"מ
רוחב- 2,200 מ"מ
גובה- 1,794 מ"מ
בסיס גלגלים- 3000 מ"מ
קיבולת מיכל דלק- 400 ליטר. 


סרטון נוסף בכיכובם של סיינז, פטרהנסל וסיריל דפרה הקרועים (וכוכב אורח- הפתעה! תצטרכו לצפות כדי לגלות) של "מאחורי הקלעים" של בניית ה 2008 DKR16:

בא לכם כזאת? גם לנו. 

גלריה

4 תגובות ל פאריז-דקאר 2016 – הצד של פיז'ו וגם סרטון מגניב

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל