מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
1 על 1
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
לרט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM שמאל
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
הארלי שמאל

MotoGP גרמניה – קרם בוואריה

MotoGP גרמניה – קרם בוואריה

בועז קורפל

צילום: יצרן

מי זה סימונצ'לי?
שובו של פדרוסה לאליפות העולם אחרי ההחלמה הארוכה מהפציעה האחרונה, עושה לו טוב וגם אליפות העולם התעוררה לחיים חדשים. היחידי ש"סובל" לעת עתה מהעניין הוא דווקא בן קבוצתו, האוסטרלי שמוליך עדיין בטבלת האליפות, קייסי סטונר.
הנה חלף לו מרוץ שלישי ברציפות וסטונר לא מצליח לטפס למדרגה הגבוהה ביותר בפודיום. פעמיים היו אלה יריביו מימאהה ואילו הפעם היה זה דני פדרוסה שהופתע בעצמו מעוצמת הביצועים שלו ביום שבת במקצה הדירוג והופתע מחדש ביום שלאחר מכן כאשר ראה את לורנצו לפניו והרגיש שיש ביכולתו לגבור עליו.
חזרתו של פדרוסה סידרה את העניינים והחזירה את הסדר על כנו כפי שהיה טרם פציעתו. אנדראה דוביציוזו חזר למימדים האמתיים שלו וגם מרקו סימונצ'לי שכיכב בכותרות קיבל הרבה פחות זמן מסך בסוף השבוע האחרון.
פדרוסה חזר על מנת לנקום. ואם כבר נקמה, אז העניין מתרכז במיוחד בסימונצ'לי. כל רגע שחלף בתקופת ההחלמה שלו כאשר על המסך אצלו בסלון נשקף פרצופו המחייך ורעמת שיערו של מרקו, האיש שגרם לדני לצאת לחופשת מחלה, העלה את רמת הקריז בדם של פדרוסה לרמות גבוהות יותר. דני חזר לנקום ואיש לא יכול היה למנוע ממנו להשלים את הנקמה הספורטיבית המתוקה מכל ולנצח בגדול במסלול הגרמני שהוא אוהב כל כך, מסלול זקסנרינג. למרות שהוא נחשב לאנדרדוג בגלל אותם ניתוחים ובמיוחד לאחר החזרה המתונה שלו במוג'לו, איש לא האמין שהכול יתפרץ כך בצורה חזקה, איש לא האמין שדני יביס את האחרים ללא תשובה. גם לא דני…

ימאהה ממשיכה בשלה
עם שני ניצחונות רצופים ואופנוע תחרותי ומהיר מאוד, התייצבו רוכבי ימאהה: אלוף העולם חורחה לורנצו ובן ספיס במסלול הגרמני הקטן שמזכיר במבנה שלו מסלול קארטינג מרובה פניות ונטול ישורות ארוכות אשר גורם לך לעבוד קשה וסוחט את כל מה שיש לך. בעונה שעברה סיים לורנצו במקום השני והפעם השאיפה הייתה לדלג מקום אחד גבוה יותר.
האימונים החופשיים ומקצה הדירוג הראו כי הפוטנציאל עדין שם למרות התחזקות המחנה של הונדה בזכות חזרתו של פדרוסה. משטר העבודה הקפדני של לורנצו ודרכו העקשנית לעבוד ולשפר את נקודות התורפה שלו הוכיחה את עצמה. הזינוקים שלו הפכו לשם דבר במרוצים האחרונים גם אם הוא לא מזנק המשורה הראשונה.
כאשר ניתן האות והרוכבים יצאו להקפת החימום, סירב האופנוע של לורנצו להתניע וקצב פעימות הלב שלו ושל אנשי ימאהה הוכפל לדקה או שתיים עד שהמנוע הסכים לעבוד וחורחה מיהר להשיג את כל השאר והתייצב על הגריד בזמן. הזינוק של הספרדי השובב ממיורקה היה טוב כתמיד, אך לא מצוין. פדרוסה הוא זה שזינק טוב מהאחרים ולורנצו נצמד אליו מחשש שיברח ויסגור עניין במהירות. סטונר הגיע בסערה מאחור אחרי ארבע הקפות ונטל את ההובלה כשהוא מושך אחריו זנב ארוך עם לורנצו, פדרוסה, דוביציוזו וסימונצ'לי אבל למרות שהוא לא היה במאבק עם אף רוכב אחר, סטונר לא הצליח לברוח מהם ומשך אותם עוד ועוד כמעט עד למחצית המרוץ.
בהקפה ה-13, חורחה לורנצו לקח החלטה שהוא חייב לעקוף את סטונר. ההחלטה תורגמה למהלך בפועל ובפנייה 12 הצליח אלוף העולם לחלוף על פני סטונר ובדרך הוא משך איתו גם את פדרוסה שלא היסס יותר מדי וגם הוא טס קדימה על חשבון האוסטרלי.
עכשיו זה הפך לדו קרב ספרדי ואוהדי ימאהה כבר ראו את לורנצו סוגר ניצחון שלישי רצוף לקבוצה בכחול, אבל העניין נדחה למועד מאוחר יותר. הם לא הביאו בחשבון את המהירות המטורפת של פדרוסה שהוכיח כי כמו בימיו הגדולים, הוא טס בישורת הראשית במהירויות מסחררות ושום רוכב אחר לא יכול לעמוד בפניו ולמנוע ממנו את העקיפה בקצה הישורת. "רכבתי באופן הטוב ביותר שניתן. סחטתי את האופנוע ואת עצמי אבל אי אפשר היה לעצור את דני" אמר לורנצו בסיום.

יותר עקיפות מאשר בעונה כולה
המאבק הנפלא בין לורנצו לבין סטונר על המקום השני, הוא זה שסיפק את העניין והאקשן בהקפה האחרונה אבל עוד לפני כן הוכיח האוסטרלי כי הוא לוחם עיקש במהלך המרוץ וקשה יותר לשבור את רוחו מכפי שכולם חושבים. המסלול הגרמני קצר מאוד, רק 3,671 מ' שנגמרים בפחות מדקה וחצי. כתוצאה מכך נמשך המרוץ 30 הקפות אבל הן נגמרות מהר מאוד ולכן הרוכבים חייבים להתארגן על עקיפה בפרק זמן מהיר יחסית ואת זה ידע סטונר שנשר למקום הרביעי בזינוק וראה לנגד עיניו את התסריט השחור שבו דוביציוזו שוב מעכב אותו ומונע ממנו לטפס מעלה. הוא ידע ששני הספרדים שנמצאים בחזית מהירים כארנבות ביום שבו עונת הציד נפתחת ולכן הוא נכנס מיד לפעולה ועד להקפה הרביעית טיפס סטונר לעמדת ההובלה של המרוץ בסדרת עקיפות קלאסיות בזו אחר זו כאשר הצמיגים של האופנוע שלו מדביקים אותו לפניות הארוכות והסוחפות בזקסנרינג.
האוסטרלי חשב להעלות הילוך ולהשאיר את האחרים מאחוריו בקרבות על המקומות האחרים אבל התוכנית שלו כשלה כי באותו יום, הארנבות היו מהירות יותר.
למרות שהוא משך אחריו זנב ארוך של ארבעה רוכבים למשך תשע הקפות, הוא לא הצליח להתנתק ממנו ולורנצו שזיהה את הפתח עקף אותו בהקפה ה-13 ועלה למקום הראשון בצלילה המפחידה של פנייה מס'  12 בקצה הירידה, שלא לומר בסוף הנפילה. פדרוסה קיבל זריקת עידוד מהמהלך של לורנצו ובחלוף שתי פניות בלבד, בהגיעם לפנייה מס' 1, גם הוא חלף על פני סטונר שנדחק למקום שלישי.
סטונר לא חלם לוותר. כל עוד יש נשמה בצמיגים שלו, האוסטרלי ימשיך עד פירור הגומי האחרון.
הקרב בין שני הספרדים הוכרע תשע הקפות לסיום ולורנצו נפל טרף לציפורניים של פדרוסה ואח"כ של סטונר שעקף אותו בפעם השנייה במהלך המרוץ.
בהקפות האחרונות התמקדה תשומת הלב במאבקים נפלאים אחרים על המסלול שנגיע אליהם בהמשך אבל נראה היה כי בחלק הקדמי הושג סטטוס קוו ותבנית הרכב הפודיום כבר נקבעה.
אבל יופיו של הספורט והפכפכותם של מרוצי האופנועים הוכיחו פעם נוספת שהקלישאה "זה לא נגמר עד שזה נגמר" מתאימה יותר מתמיד.
קייסי סטונר חש נוח ובטוח במקום השני. מבחינתו, גם אם הוא לא מנצח, העובדה שהוא מסיים לפני לורנצו היא החשובה וכך הוא יוכל להגדיל שוב את יתרונו בראש הדירוג העולמי.
כאשר נותרו 450 מטרים לסיום, חש סטונר שהצמיגים שלו גמורים לגמרי. באופק נותרה עוד פנייה אחת, פנייה מס' 13 ואחריה ישורת קצרצרה אל דגל השח מט. בעיות האחיזה שהחריפו בהקפה האחרונה היו אמורות להתאזן עם הפער שהוא פתח מלורנצו ולהגן עליו, אבל לורנצו סירב לזרוק את המגבת בטרם נשמע הצלצול האחרון של הסיבוב האחרון בקרב.
במהלך אמיץ, מלא השראה וכישרון רב, הצליח חורחה לורנצו לעקוף את סטונר המופתע שהשאיר סדק צר לעקיפה ולהאיץ בעוצמה עד לקו הסיום ולהקדים את האוסטרלי ב-91 אלפיות בלבד שנתנו לו את המקום השני בפודיום והפער בינו לבין סטונר בדירוג העולמי, התקצץ בארבע נקודות נוספות.

כינורות רקע
אם עד למרוץ במוג'לו שמענו את מנגינתם של דוביציוזו וסימונצ'לי ככלי נגינה מובילים, הרי שבגרמניה הם חזרו והפכו להיות צלילי רקע בלבד. סימונצ'לי היה חיוור כמו האופנוע שלו ודוביציוזו שאמר באיטליה שהוא מתמודד לגיטימי על האליפות, גרם לנו לשכוח את האמירה הזו. כל מה שדוביציוזו הצליח לעשות בהיבט הרוכבים המובילים, הוא למנוע מסטונר לטפס מהר לחבורת החוד אך לאחר שהאוסטרלי "ניער אותו וזרק אותו לקרשים", המשיך דוביציוזו בקרב הכל איטלקי שלו מול סימונצ'לי על המקום הרביעי.
המאבקים בין השניים היו יפים לצפייה ובסופו של דבר הוכרעו לטובת דוביציוזו שסיים במקום הכי קרוב לפודיום. סימונצ'לי עוד הספיק להתבלבל קצת בסיום והשאיר לבן ספיס מסדרון צר לחלוף על פניו ובתוך דקה אחת ראינו שני אופנועים של ימאהה חובטים מתחת לחגורה בשני אופנועים של הונדה (לורנצו על סטונר וספיס על סימונצ'לי). אנדראה דוביציוזו ומרקו סימונצ'לי הבינו טוב מאוד מה קורה לשני איטלקים גדולים כאשר ספרדי אחד קטן חוזר למסלול.

1148 מילים
עד כה כתבתי 1148 מילים בלי להזכיר את ולנטינו רוסי, או את דוקאטי. האם זה אמתי? בהחלט כן. ולנטינו רוסי ואופנוע GP11.1 של דוקאטי, כבר לא. הרומן עלה על שרטון רציני ורוסי הבין סופית שההכלאה בין שלדת GP12 למנוע בנפח 800 סמ"ק יצרה מפלצת כבדה, מסורבלת, בלתי ניתנת לשליטה והגרוע מכל, איטית להחריד. "העגלול" של רוסי דרדר אותו לשורה האחרונה על קו הזינוק לצידו של סילביאן גינטולי הצרפתי שהובא כמחליפו של קפירוסי שלא יכול היה להשתתף מחמת פציעה.
רוסי הצליח לטפס עד למקום התשיעי בסופו של יום אבל הוא לפחות השתתף בקרב על המקום השביעי שבו לקחו חלק גם ניקי היידן ואלברו באוטיסה שהתרסק באופן מפחיד בחימום של הבוקר, מספר שעות לפני המרוץ.
באוטיסטה הוביל את שני אלופי העולם לשעבר, רוכבי דוקאטי שהיו חמושים במיטב הטכנולוגיה האיטלקית. כמו בקרב בין דויד לגוליית כך באוטיסטה בסוזוקי הבודד שתוכנן ונבנה בתקציב המדבקות של דוקאטי. באוטיסטה נלחם בניקי היידן ובולנטינו רוסי וגבר עליהם במרוץ המוטו GP הטוב בקריירה שלו. מרוץ שייתן לו נקודות זכות רבות בהמשך דרכו.

לפרוטוקול בלבד
קולין אדוארדס השלים את העשירייה הראשונה במרוץ שלא ירצו לזכור בקבוצת טק-3. אחריו הגיע לקו הסיום הקטור ברברה שביצע טעות בתחילת המרוץ והתדרדר למקום האחרון אך היטיב לרכוב ולתקן את הנזק ולהביא הביתה נקודות חשובות נוספות. קארל אברהם, רנדי דה פונייה, קאל קראצ'לו, הירושי אויאמה, טוני אליאס וסילביאן גינטולי השלימו את הרשימה של הרוכבים על קו הסיום.

מחר בבוקר, יום שלישי בשבוע, יתייצבו הרוכבים בשדות התעופה השונים באירופה וימריאו לטיסה הארוכה הראשונה השנה שתיקח אותם לחוף המערבי של ארה"ב, לקליפורניה. שם, לא רחוק מהעיר מונטריי ומהחופים המרהיבים של קליפורניה, שוכן מסלול קטן, הכי קטן בסבב המוטו GP, אבל יש בו פינה קסומה אחת שנקראת "קורק סקרו" ובתרגום חופשי לעברית, חולץ הפקקים.
למרות הפרשי השעות בין ארה"ב לאירופה וליבשות האחרות, איש לא יעצום עין בטרם יסתיים המרוץ העשירי של עונת 2011, כולם מקווים לראות שם תצוגה גדולה נוספת כמו במוג'לו, כמו בזקסנרינג ואולי אף יותר מכך. הפעם יש סיכוי טוב שזה יקרה.

לתוצאות הסופיות ולטבלאות הדירוג

גלריה

11 תגובות ל MotoGP גרמניה – קרם בוואריה

  1. הרבה אקשן כמו שצריך. רק חבל שרוסי לא משתתף בחגיגה. יופי של סיקור בועז

  2. גם מי שלא ראה את המרוץ יכול ליהנות מההסברים ולהרגיש כאילו ראה אותו.
    כל הכבוד, כרגיל מר קורפל.

  3. It was the best one in 2011. Thank you Dani Pedrosa for great win and great race. Shame for Vale and his fans but the doctor is still here. Stoner and Lorenzo will battle to the end

  4. ופדרוסה יקרע את כולם….ויקח אליפות…הזוי.לא..?

  5. הבוקר ראיתי את השידורים החוזרים של המרוצים ותמי הזאת לא סוגרת את הפה לשנייה. תגיד לה שתנשום ושתפסיק להגיד כל הזמן הוא לומד והוא לומד…זה לא בית ספר פה!

  6. לא ממש זילזלתי בסטונר בשנים שהוא רכב שם, אבל לא ממש החזקתי ממנו. היום, אחרי שאני רואה את הבושה והחרפה של האופנוע שלהם, אני מבין עד כמה הוא היה מעולה. כבוד לקייסי

  7. אם המירוץ בכלל נערך במדינת סקסוניה ולא בבואריה לכן השם סקסנרינג ולא בוואריהרינג

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל