fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

רן יוחאי עושה היסטוריה באיטליה

רן יוחאי עושה היסטוריה באיטליה

בלה ליטינצקי

צילום: עידן גרינברג

מסלול אנצו ודינו פרארי, אימולה, איטליה. היום הוא יום ראשון ה-6 בספטמבר 2020 וכאן נכתבת היסטוריה. לא עם עט על נייר ולא בהקשות על מקלדת, אלא בעזרת סימני צמיג על האספלט של המסלול האיטלקי האגדי שבו רן יוחאי הפכה לאשה הישראלית הראשונה שמתחרה במרוץ אליפות רשמי על מסלול אספלט. ובכל זאת, למרות המשמעות ההיסטורית של מה שמתרחש, לא נראה שרן יוחאי בת ה-17 (וחצי) מושפעת יותר מידי מכובד העניין.

תפסתי אותה בסוף היום, לאחר המרוץ שסימן את סיומו של 'הרייסינג וויקנד' שסודר ונוהל באופן מופתי על ידי הצוות של Motoxracing with S97 והנהלת אליפות אירופה לנשים. רן, שבמהלך סוף השבוע חוותה טעימה מעולם המרוצים המקצועי, מסתכלת אחורה לעבר הפאדוק שהיא צריכה להשאיר מאחור, לפחות עד הפעם הבאה. "זה עבר כל כך מהר, נראה שרק עכשיו הגענו לכאן. כל הימים התערבבו ביחד וכבר הגיע הזמן ללכת", היא מתוודה. עקב התקופה הלא פשוטה, רן ואביה יכלו להיכנס לאיטליה לחמישה ימים בלבד וגם זה לא היה בטוח עד הרגע האחרון. למרות השהות הקצרה, רן הספיקה להשתתף בכל מקצי האימונים והדירוג, ללמוד את המסלול (וגם להכיר את הגראבל) ולהתרגל לאופנוע מושכר ולצמיגי הדאנלופ שהיא לא הכירה עד עכשיו. במהלך מקצי הדירוג היא הצליחה להקיף את מסלול אימולה בשתי דקות ושמונה עשרה שניות, מה שהקנה לה את המיקום העשירי בזינוק. לאחר זינוק מוצלח היא הצליחה לעקוף את רוכבת הקוואסאקי מרטינה פלנאריו שאיתה היא המשיכה בקרב אחד על אחד עד לסוף המרוץ. לאחר ששתי מתחרות נוספות החליקו ויצאו מהמרוץ (לרוכבות שלום), מרטינה הצליחה לעקוף שוב את רן, שסיימה במקום שביעי, "אם הייתה לי עוד הקפה הייתי יכולה לעקוף אותה, ישבתי לה על הזנב!", רן מוסיפה.

רן לא מצליחה להוריד את החיוך מהפנים והעיניים שלה בורקות כשהיא נזכרת במה שעברה, למדה וראתה במהלך סוף השבוע. הפאדוק של המרוץ הוא כמו עיר קטנה על גלגלים שמתנהלת בסדר מופתי. כל קבוצה, כל משאית, כל טכנאי, כל אופנוע וכל בורג נמצאים במקום הנכון, בזמן הנכון. כמו מכונה משומנת ומכוילת, אוכלוסיית המסלול מתנהלת בצורה מקצועית ומסודרת, בדיוק כמו האופנועים שלהם. וזה חלק ממה שכל כך הרשים והדהים את רן: המקצועיות והטבעיות שבה מתנהלים הדברים, מקצועיות שהיא השתלבה בה בצורה מופתית. החל מהתקשורת עם המכונאי הצמוד, העמידה המדוייקת בזמנים והדרך שבה מתבצעות כל ההכנות על ישורת הזינוק עצמה ועד הבדיקות הטכניות בין מקצי האימון והדירוג.

מעבר לעובדה שזאת הייתה הפעם הראשונה של רן במרוץ במסלול בחו"ל, זאת הייתה גם הפעם הראשונה שהיא התחרתה מול נשים בלבד ולא במרוץ מעורב. במהלך הימים האחרונים רן כבר הספיקה לפתח חברויות עם המתחרות האחרות ומהר מאוד נכנסה לאוירת "חבורת הבנות" בתוך טים מוטו איקס. רן מספרת שהדינמיקה התחרותית לא שונה יותר מידי מהמרוצים המעורבים אבל היא מוסיפה "בדרך כלל אני רגילה שהחברות הן מבית הספר, ובמסלול אני מול בנים. כאן זה שונה, כאן אני יכולה לדבר עם הבנות ואני רואה מולי מישהי שמתעסקת ומתעניינת באותם הדברים. מישהי כמוני! אני תמיד מרגישה שאני מתחרה כמו שווה בין שווים, גם מול הגברים. אבל הפעם הרגשתי שאני יכולה לבחון את עצמי מול משהו שהוא בדיוק כמוני".

אז לפני שחוזרים הביתה ונותנים לאבק הכוכבים לשקוע, אני מבקשת מרן לחשוב על איזה מסר היא הייתה רוצה להעביר לקוראים. אחרי כמה שניות של מחשבה מרוכזת, מצב שבו התרגלנו לראות אותה במהלך סוף השבוע, היא מישירה אליי את המבט כאילו הייתי הרמזור בקו הזינוק ומסכמת: "לא לפחד לצאת לעולם ולנסות. מה שחשוב זה לצבור את הניסיון ולתת את מה שאתה יכול. להגיע כשווה בין שווים ו… מקסימום תצליחי!".

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

7 תגובות ל רן יוחאי עושה היסטוריה באיטליה

  1. איזה יופי כל הכבוד אחלה אבא יש לך בהצלחה בהמשך ממועדון סופר בייק ישראל

  2. מהמם…אישה מתוקה. בהצלחה בהמשך לרן. מיקי אתה קינג…

  3. חחח שווה בן שווים רן יוחאי את פי אלףףף יותר טובבבה מהןן
    אלופת האלופות…….. היה לי הכבוד לצפות בך במסלול ולטעום אבק כוכבך

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל