fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ריקה צמח פורשת מתפקידה כיו"ר ההתאחדות לספורט מוטורי

ריקה צמח פורשת מתפקידה כיו"ר ההתאחדות לספורט מוטורי

כתב: אסף לביא | צילום: טים נודלמן, מתוך דף הפייסבוק IMSF – Israel Motorsport Federation

צפינו מהצד בשנים האחרונות של ההתאחדות לספורט מוטורי, בערך 5 יושבי ראש שהתחלפו בתקופות יחסית קצרות, איתם התחלפו גם המנכ"לים, חברי הועד ועוד אנשים צוות. דבר אחד לא היה מעולם להתאחדות וזאת יציבות, למען האמת השנתיים האחרונות של ההתאחדות היו התקופה היציבה ביותר, ולמרות הקשיים התקיימו ליגות מסודרות וסדירות לראשונה.

ריקה צמח ספגה הרבה ביקורת, על היותה אם למתחרה, טענות שהיא מתנהלת בכוחניות ועושה לביתה, אבל ריקה לא הראשונה ולא האחרונה שספגה ותספוג ביקורת בתפקיד הזה, מבנה ההתאחדות הקיים הוא מודל בעייתי, 5 או 6 חברי ועד שנבחרים ע"י העמותות (לאן לרוב אין בכלל אישורי ניהול תקין), חלק מהעמותות בטוחות שיש להן בעלות על ההתאחדות ("אנחנו הקמנו את ההתאחדות והיא שלנו", ציטוט של חבר ועד לשעבר) וחוסר הבנה בניהול כסף ציבורי (התקפלות לדרישות בעלי מסלולים, מפיקים ומועצות – העיקר לקיים מרוץ, גם במחירים מופקעים ולא הגיוניים) יחלו שוב את המעגל הקיים – יו"ר נכנס, יו"ר סופג ביקורת, יו"ר פורש או מוחלף – לצערנו השנתיים היציבות והתוכנית של ריקה לשינוי מבנה ההתאחדות וההתעסקות בהבראת העמותה הגיעו לסיומן.

נזכיר שוב – יו"ר ההתאחדות הוא תפקיד התנדבותי, ללא שכר או תמורה והיו"ר נבחר וממונה ע"י הועד המנהל. מנכ"ל ההתאחדות, לעומת זאת, הוא תפקיד בשכר וממונה ע"י היו"ר. לאחר פרישתה של ריקה ימונה יו"ר חדש באסיפה כללית של ההתאחדות, אותו ריקה תלווה בכניסה לתפקידו. אנחנו מקווים שהיו"ר החדש ימשיך לקדם את המהלכים של שינוי התקנון וההכרה של ה-FIM בהתאחדות ומאחלים לו בהצלחה בתפקידו.

בשבוע שעבר נפגשנו עם ריקה לראיון על המהלך החשוב ביותר שהחלה להוציא לפועל – הכרת ה-FIM בהתאחדות לספורט מוטורי – בנוסף לעוד שינויים שתכננה. כמה ימים לאחר פגישתנו גם סיכמנו על פעילות התנדבותית משותפת של מגזין מוטו וההתאחדות לספורט מוטורי, פרויקט לשיפור בטיחות הרוכבים, פרויקט שכעת עתידו לא ידוע לצערנו. הראיון כבר לא יפורסם – מכיוון שהוא כבר לא רלוונטי, במקום זאת אנחנו מביאים בפניכם את מכתב סיום התפקיד של ריקה, אותו היא כתבה ופרסמה, במלואו ובשפתה. נאחל לריקה הצלחה בהמשך דרכה.

 


פרידה

היום אני עוזבת את תפקידי כיו"ר התאחדות בחששות גדולים, אך גם בתחושת סיפוק וגאווה ענקית. הגעתי להתאחדות לפני שנתיים וחצי. לקחתי על עצמי מחויבות אשר התארכה לנוכח האתגרים הרבים. הצורך הדחוף היה להבריא את ההתאחדות ממשבר תקציבי חמור לאחר שסימה את שנת 2017 בגרעון תקציבי של 1.2 מיליון ₪ כתוצאה מהתחייבות ללא כיסוי שלא אושרו ע"י הוועד או החשב המלווה.
מאז אותו ערב שבו קפצתי למים השקעתי את רוב שעות היום לתפקיד. שהוא התנדבותי וללא תמורה כספית, השקעה רבה אך עם סיפוק ואהבה רבה.
האם זה שווה את זה? תלוי מה מנסים להשיג ואיך מודדים את זה…
קפצתי למים בגלל כמה סיבות קודם כל בשל אהבה לספורט המוטורי, ורצון לצמצום פערים בין מצבו המדשדש בארץ לשגשוגו באירופה.

בפני עמדו אתגרים רבים:
1. חובות כספיים – להבריא את ההתאחדות מהמשבר הכלכלי.
2. שינוי תקנון – להוביל שינוי תקנון שיפתח את שורות ההתאחדות ויחבר את הספורטאים להתאחדות.
3. קיום הליגות – לקיים את הליגות בצורה מסודרת ועקבית כדי ליצור אמון אצל הספורטאים והספקים.
4. שינויים רגולטורים – להוביל שינויים בחוק והתקנות ולהתאימם למציאות בארץ.
5. ביטוח הספורט המוטורי – לטפל באופן מקיף ויסודי בנושא הביטוח התקנה והכיסוי הביטוחי.
6. FIM- להוביל להכרה של בינלאומית בהתאחדות כגוף המייצג במדינת ישראל.

 

האם הגשמתי את המטרות?

בטוח שלא את כולן באופן מלא ויש עדין עבודה רבה

1. הצלחנו לרתום את משרד הספורט לתמוך בתוכנית ההבראה ובכל חודש מעבירה ההתאחדות 50,000 ₪ לספקים שספק אם היו מקבלים את כספם לולא התוכנית. מרבית החובות כבר כוסו ואני מאמינה שעד לסוף השנה הנוכחית כל חובות העבר ישולמו.
כאן המקום להודות לספקים שגילו סבלנות ורצון טוב והסכימו לפריסת תשלומים חסרת תקדים. שאחרת ההתאחדות הייתה נאלצת להכריז על פשיטת רגל.

2. בחודש אוגוסט 2019 שלחה ההתאחדות תקנון חדש לרשם העמותות. תחת התקנון החדש יקבלו כלל הספורטאים את הזכות לבחור את הנציג שלהם בוועד המנהל של ההתאחדות. לצערי התקנון עדין לא אושר אצל הרשם בגלל מחלוקות בין חברי ההתאחדות ואני מקווה שהחברים שנשארו יצליחו לגשר על המחלוקות וישכילו לאחד כוחות.

3. קיום הליגות היה בלב ליבה של פעולות הדחף שהינו צריכים לבצע. חשוב היה ליצור אמון אצל הספורטאים וגם אצל הספקים להמשיך פעילות למרות הקושי הכלכלי וגם ליצר נקודות זכות להתאחדות בוועדת התמיכות לשם קבלת תקציבים בשנים הבאות. לכן פעלנו בכל הכוח לקיים ליגות סדירות בכל הענפים האפשריים ואכן שנת 2018 ו2019 התאפיינו בליגות יציבות בארבע ענפים בטח ובטח ביחס לשנים קודמות.

4. הצלחנו לשנות את תקנת גיל הרישוי לילדים הגיל לנפח 125 סמ"ק ירד לגיל 14, ואני בטוחה שמגמת השינויים הייתה מתגברת לו הייתה ממשלה מתפקדת.

5. כמות ימי הביטוח לספורט המוטורי גדלה באופן משמעותי ב – 2017 היה ביטוח ל 60 ימי פעילות, ב 2018 כבר היו לנו 265 ימים וב 2019 הצלחנו להגיע לביטוח שמאפשר 850 ימים. בהחלט כמות שמאפשרת לקיים אימונים מבוטחים וחוקיים כמעט בכל ימות השנה בכל המסלולים הקיימים, במקביל אנחנו גם פועלים בעזרת משרד עורכי דין להתאמת התקנה לחוק הביטוח כדי שנוכל לחדש את הפוליסה ולהמשיך לתת ביטוח לספורט.

6. בנושא ההכרה של הFIM יצרנו התקדמות וקשרים מאוד טובים והכיוון נראה היה מאוד חיובי, אך לצערי לנוכח ההתנהלות של הוועד קשה לי לראות כרגע שההכרה תעבור.

הייתה לי זכות גדולה לעבוד ביחד עם צוות העובדים המסור של ההתאחדות וברשותם ניב צורי שבלעדיו לא הינו מצליחים להמשיך בתפקוד ההתאחדות.

את כל אלו לא עשיתי לבד אלא בסיוע של שותפים רבים במשרד הספורט וברשות לנהיגה ספורטיבית וכמובן חברי הוועד המנהל ועובדי ההתאחדות שבלעדיהם כל זה לא היה קורה. וכמובן אני בהחלט גם מודה לאלו שפגשתי לאורך הדרך שהערימו קשיים ומכשולים בדרכם הערמומית, הצבועה והשקרית, בזכותכם התעצמתי והתחשלתי לאורך כל הדרך – אתם אלה שנתתם בי עוד יותר כוח להתמיד, להמשיך בדרכי המקצועית, הישרה וגם להצליח.

לא קלה הייתה דרכי. עוף מוזר בתוך הליבה הגברית שלקח לה זמן לעכל אותי ולעבוד איתי יד ביד אבל אט אט זכיתי לאמון רב מגורמי המשרד והרשות וייצגתי את ההתאחדות מולם בהצלחה.

בזמן זה למדתי להעריך וללמוד על הפוטנציאל העצום שגלום בספורט המוטורי וברור לי שדרושה כאן סבלנות ואורך רוח רב אך ההשקעה משתלמת. בשנים אלו הפכה ההתאחדות להיות מוקד של התחדשות ודחפה קדימה את הספורט המוטורי. מחוצה לה התפתחו יזמות פרטיות והן זכו לתמיכה ועידוד מהמהלכים שיזמה והובילה ההתאחדות.

פוטנציאל הספורט עדין לא מומש ואני מאמינה שנראה התפתחות יפה בשנים הקרובות.

אסיים ואומר כי תחושת השליחות והאמונה בדרך ליוותה באמת ובתמים את עבודתי ועבודת הצוות מדי יום. אני משאירה מאחוריי התאחדות חזקה ואיתנה, שנתפשת עם תו תקן של איכות ובה סטנדרטים גבוהים מאוד של עשייה ושירות וזאת בזכות עובדים מסורים שרואים שליחות ומחויבות בתפקידם.

אני מאמינה שבתפקיד ציבורי בכיר, מגיע הרגע שעם השגת היעדים והמטרות, עלינו לפנות את מקומנו ולהמשיך הלאה. ואני שזקוקה לאתגרים רבים, ולבניית פרויקטים והתחדשות, בתחושת סיפוק אדירה, פונה אל התפקיד הבא.

אני מודה על האמון שקיבלתי מהרשות והמשרד בעיקר אני מודה לכל מאות הספורטאים שהיו שותפים מלאים להצלחה של ההתאחדות להתגבר על המשברים ולפרוץ קדימה.

אני מודה כמובן לכל החברים הטובים שאספתי בדרך אתם הייתם עבורי כבני משפחה – מכם אני לא נפרדת. לעולם.

ריקה צמח

2 תגובות ל ריקה צמח פורשת מתפקידה כיו"ר ההתאחדות לספורט מוטורי

    • כל מי שעוסק בנתינה יבורך . הצלחה בהמשך דרכך . תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל