fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי: "לא חוזרים למוטוGP"

קאוואסאקי: "לא חוזרים למוטוGP"

מערכת מוטו

צילום: WSBK

זה נראה קצת מוזר כשחושבים על זה, אבל זו האמת – קאוואסאקי לא לוקחת חלק באליפות מרוצי הכביש הנחשבת בעולם לדו-גלגלי כבר יותר מ-10 שנים.
קאוואסאקי התחרו במוטוGP שש שנים בלבד, בין 2002 (עונה בה השתתפו רק ב-4 מרוצים) ועד ל-2008, אך בעקבות הישגים דלים בהם רק שלושה פודיומים, פציעות של הרוכבים שלהם, והמשבר העולמי שריסק את הכלכלה ב-2008, גרמו לכך שקאוואסאקי לא התייצבו לעונת 2009 של המוטוGP. ליגת מרוצים אחרת בה היצרן דווקא פורח היא ה-WSBK, שם הוא מוביל בשנים האחרונות עם ג'ונתן ריי שמחזיק בלא פחות מ-5 אליפויות רצופות, כשקדם לו גם טום סייקס שהביא אליפות ירוקה בעונת 2013.

בעקבות התוצאות המרשימות באליפות העולם בסופרבייק, לא מעט שאלו האם קאוואסאקי תרצה לנסות את מזלה מחדש גם במוטוGP – אך לפי איצ'ירו יודה, המנהל של קבוצת קאוואסאקי רייסינג, זה לא הולך לקרות בקרוב. לדבריו, ההוצאות הכספיות של המוטוGP גבוהות מאלו שדורשת ה-SBK וזה לא משהו שיכול להצדיק מבחינת היצרן את תוספת הלחץ והדרישות הנוספות מיחידת הפיתוח שלהם, במיוחד לאור המשאבים כלכליים ואנושיים הנדרשים כדי להשתלב באליפות הזו, שגם ככה קשה מאוד להשתלב בה.

איצ'ירו שהתראיין למגזין Speedweek אמר: "המוטוGP יקר מדי עבור קאוואסאקי, זה שיקול כלכלי מבחינתינו. העלות של מהלך כזה גבוהה לפחות פי עשרה מהסופרבייק. כדי לקחת חלק באליפות העולם, התקציב הנדרש הוא לפחות 60 או 70 מיליון יורו לכל עונה, הונדה מוצאים 100 מיליון. מעבר לכך, לא נוכל לשכנע את ההנהלה הבכירה של קוואסאקי עם מיקום חמישי בקטגוריה הגבוהה. צריך לנצח, לא משנה באיזו קטגוריה".

וקאוואסאקי הם לא היחידים – גם ב.מ.וו הצהירו לאחרונה כי אין שום כוונה לנסות ולהיכנס לאליפות, בעיקר בגלל העלויות המטורפות שבאות בעקבות כך.

אליפות המוטוGP היא אליפות אופנועי מפעל בה האופנועים מפותחים ומיוצרים על פי הנחיות קצה של האליפות, לא כמו בסופרבייק בה מתחרים אופנועי כביש המשופרים בהגבלים מסויימים. על פי הערכות וללא עלויות פיתוח או חלקים, עלות אופנוע במוטוGP היא כמיליון דולר, זאת לעומת הסופרבייק ששם ההערכה היא שהעלות עומדת על פחות מחמישית. מעט מאוד יצרנים מצליחים להיות תחרותיים בשתי האליפויות במקביל ודורנה המריצה את שתי האליפויות ניסתה להפעיל לחץ על קוואסאקי לשוב למוטוGP על ידי הקשחת החוקים בסופרבייק אך היצרן היפני צלח את השינויים וניצח כאמור גם בעונה הקודמת את האליפות עם ריי וה-ZX-10.

תודה לתמי גורלי על הסיוע בהכנת הכתבה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל