fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

צוות m.h racing יתחרה ב-King of Hammers

צוות m.h racing יתחרה ב-King of Hammers

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

את התחרות המוגזמת הזאת, King of Hammers, המציא דייב קול, אחד מ'ה-13המקוריים' (OG13, חפשו ביוטיוב ותבינו) – קבוצה של אנשי שטח ומוטוריקה שנחשבים ל'פסיכיים', גם בשביל ארה"ב השופעת מפלצות ואתגרים מוטוריים בלתי נדלים; 'זוחלי סלעים' שהחליטו להתחרות גם במכשולים וגם בשביל המהיר – זאת אומרת להמציא הכל מחדש – כולל את כלי הרכב עצמם.

בשנה שעברה פגש דייב קול את מיכאל חן, באחד ממרוצי הסרייה בעולם, ה'בקרוב' הפורטוגלי של האירוע האמיתי בקליפורניה (בעולם מתקיימים כיום 5 אירועים כאלו באירופה, עוד אחד בהודו, אחד באוסטרליה וגם אירוע בסין כשבכל שנה גדלה ומרחבת היריעה לעוד ועוד מדינות – ברנינג מן או לא?). קיצורו של סיפור – הוא כל כך התלהב מהטאלנט הישראלי עד שהחליט להביא אותו לאירוע המרכזי בארה"ב – ויהי מה! זה כולל הנחה משמעותית בדמי הכניסה לאירוע, רכב משופר ומושחז שכבר מחכה שם וגם את המשפט המחמיא (מפי אושיית שטח אמריקאית, להזכירכם): "You are the spirit of the world" – כלומר, אתם (בישראל) הנפש של העולם – ואם עוד לא הבנתם לבד, אז כן, דייב קול הוא אוהב של ישראל ושמח לשתף השנה סוף סוף צוות ישראלי.

במאמר מוסגר נוסיף שבקטגוריית האופנועים יתחרה השנה יורם לביא, אושיית השטח מן העמק, אך הוא רוכב תחת הדגל המקסיקני (שולחים לך מכאן הצלחה, מקסמקס). אך בקטגוריה הבכירה – זו של ה'אולטרה 4' – הרכב החדש שהומצא על ידם, יתחרה כאמור הצוות של m.h racing ISRAEL: מיכאל חן נהג ויריב קלר(סופר ג'יפ), הבוס של רשת השיפורים הישראלית ומתחרה נועז בזכות עצמו, בכיסא הנווט.

את המכונה הספציפית הזו, שהתחרתה פה בעבר והגיעה למקום ה-12, זו ששילדת צינורות מחוזקת לה, שסרניה קלים וחזקים הם, שיודעת לזחול בכוח וגם לרוץ מהר (כאילו שאפשר לעשות כזה דבר במציאות בכלל). 8 צילינדרים של מנוע לה, המספקים כמעט 400 כ"ס וקפיצים קשיחים וארוכי מהלך לה – ממיטב התוצרת שרק קיימת…

אז את המכונה המופלאה הזאת, ספק פיסת אומנות נדירה – ספק מטוס קרב, עומדים מיכאל ויריב לפגוש בפעם הראשונה רק בעוד כמה ימים: הם ינחתו בארה"ב באמצע השבוע הקרוב ויעשו את האימונים עם הרכב במדבריות ה'מוהב' – במגרש השעשועים הענק של ג'ונסון וואלי – עוברים בכל מכשולי העבירות האופיניים למרוץ ולא ישכחו גם לתת בגז בקטעי המדבר המהירים.

"עם הכוח נסתדר", אומר לנו מיכאל, "אבל השלדה פה קצרה יותר מכל מה שאי פעם נהגתי במרוץ – זה מוסיף אתגרים חדשים וצריך ללמוד את היכולות החדשות".

ננסה להסביר מה זה המרוץ הזה, בכמה מילים קצרות: אליפות העולם בפסיכוזה, מעל ℃40 ביום, מתחת ל 4- בלילה. סלעים בגובה של בתים ומרחבי מדבר עצומים, 200,000 צופים בקהל לשמונת ימי המירוץ, עיר של אוהלים, כשבועיים של חיים מוניציפליים בלב המדבר המוהבי השומם, שידור ישיר ל-7 מדינות בעולם: דלק-שמן-נוזל קירור ומסביבם מנגל-בירה-רוק'נ'רול.
לא כל נהג יכול פשוט להרשם ולבוא להתחרות, אפילו אם יש לו כבר מכונת מירוצים מתאימה, מקבלים זימון – למי שנמצא מתאים בכלל לנסות את האתגר.

הרבה כבוד לספונסרים המקומיים שנותנים בסיוע ומקדמים את הספורט המוטורי – לדעתנו אתם אלופים:
אביעד שייביץ מנכ"ל קבוצת אקולנד, אאוטבק טכנולוגיות, נענע גז, אוטומוטור, אבקו, שי שרותי שמירה וסופר-ג'יפ.

עוד נספר לכם כי שני אנשי הצוות האלה הם באמת מקרה נדיר של חיות שטח וספורטאים בדם: יריב – המחושב בין השניים, מחוזק מההתלהבות של מיכאל, 'יוצא מעורו' וממנהגו הרגיל וממן חלום מופלא ומרתק. ואילו על מיכאל נספר שהוא מחוייב לספורט בכל רמ"ח איבריו ו-24/7 שעותיו. באמת ובתמים: מיכאל עזב את עבודתו כמנהל פרוייקטים (של כמה מהגדולים שהיו פה) לפני כשנה ומאז מופנים כל מרצו וממונו לקריירה בתחום הספורט המוטורי – בעיקר באירופה ועכשיו גם בארה"ב, אבל בו זמנית וללא הפסקה – ארגון והפקה של מרוצים גם פה בארץ.

וזאת גם התוכנית להמשך העונה: אחרי שיגמר הקרנבל בקליפורניה מחכה לצוות m.h racing ישראל – עונה אירופית בת 5 סבבים, והקמה של ליגה מקומית שתהווה פלטפורמה עתידית לעוד לוחמי סלעים ומטפסי קירות מוטוריים וליצור מקום בו יוכלו לבטא את עצמם כמו שאלוהים וחברת גודייר התכוונו.

בהצלחה!

 

4 תגובות ל צוות m.h racing יתחרה ב-King of Hammers

  1. בדיוק בבוקר קראתי וראיתי סרטונים לגבי המירוץ הזה והנה אתם עושים כתבה על החלק הישראלי בה.
    פצצה וכיף לכל אוהבי השטח!

  2. בהמון בהצלחה חברים, כל מי שעושה קריירה בחו"ל עם כלי שטח מבחינתי הוא מקור להערצה, תמיכה, פרגון וגאווה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל