fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

מרוץ F1 רוסיה: מה שהיה הוא שיהיה

מרוץ F1 רוסיה: מה שהיה הוא שיהיה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

בסיומו של מקצה דירוג, פרארי כובשת את העמדה הבכירה. שני נהגי פרארי יזנקו עם הצמיגים הרכים שאמנם מהירים יותר אך מחזיקים מעמד פחות הקפות. במרצדס, יזנקו עם הצמיגים בתרכובת הבינונית המאפשרת מספר רב יותר של הקפות. במרוץ בו מתוכננת החלפת צמיגים אחת, נראה כי ההכרעה תהיה לקראת ההקפות האחרונות של המרוץ. הנקודה הקריטית היא דווקא הפניה השניה אליה מגיעים הנהגים אחרי שקיבלו את אפקט הגרירה מהנהג המוביל וזהו וטל שמנצל את הגרירה ועולה למקום הראשון אחרי זינוק נהדר מהמקום השלישי. סיינז עולה למקום הרביעי על חשבונו של בוטס. מאחור, ג'ובנצי פוגע בריקארדו שמצידו פוגע בגרוז'אן ושולח אותו לסיבסוב לתוך גדר הבטיחות. גרוז'אן פורש בעוד ריקארדו סובל מתקר ומדדה לרחבת הטיפולים. מכונית הבטיחות יוצאת.

בהקפה השביעית, בוטס מצליח להחזיר לעצמו את המקום הרביעי ובפרארי מבקשים מוטל להחזיר את המקום הראשון ל-להקלר. וטל מוכן אם רק יצליח להקלר להתקרב, כך טוען וטל. להקלר מתלונן שוטל לא נותן לו לעבור אולם צריך לזכור כי המילטון קרוב קרוב ובמידה ויתן וטל ל-להקלר לעבור, פרארי מסכנים גם את המקום השני.
בהקפה ה-18, ורשטפן עובר לנהל מרוץ עצמאי אחרי שהצליח לעלות עד למקום החמישי.

 

בהקפה ה-22 בפרארי מכניסים את להקלר להחלפה לצמיגים בעלי התרכובת הבינונית. להקלר יוצא למקום הרביעי – שתי שניות אחרי בוטס.
אחרי שלא הצליחו בפרארי להחליף בין הנהגים, הגיעה החלפת הצמיגים של וטל בהקפה ה-27, הצוות הטכני מעכב את וטל כחצי שניה ואנשיו מאפשרים ל-להקלר לעבור את וטל. וטל יוצא אחרי להלקלר אולם יחידת אגירת החשמל בפרארי שובתת ומאלצת את וטל לפרוש. מכונית הבטיחות הוירטואלית מוכרזת וכולם נכנסים להחלפת צמיגים. המילטון יוצא מהחלפת הצמיגים כאשר הוא מוביל את המרוץ.

בוויליאמס של ראסל יש תקלה בבלמים והמכונית ממשיכה ישר לגדר הבטיחות ומוציא את מכונית הבטיחות המוחשית. בוויליאמס מחליטים לעצור את קוביצה גם כן מחשש לתקלה במערכת הבלמים. בהקפה ה-33 מכונית הבטיחות נכנסת והמרוץ מתחדש. מאז יציאתה של מכונית הבטיחות ועד לסיום המרוץ, מנסה להקלר לעבור את בוטס ולעלות עוד מדרגה בפודיום אולם כל מה שמצליח להקלר הוא להגיע רק עד למרחק ה-DRS אבל לא לעקוף.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. ואלטרי בוטס
3. שארל להקלר
4. מקס ורשטפן
5. אלכסנדר אלבון
6. קארלוס סיינז
7. סרחיו פרז
8. לאנדו נוריס
9. קווין מגנסון
10. ניקו הולקנברג

 

 

איזו מתנה קיבל לואיס לראש השנה! למרות שהינו יהודי, קשה לי להאמין כי הבחור אפילו יודע שזו תחילת השנה היהודית ובכל זאת – העמדה הבכירה בסוצ'י היא לפרוטוקול בלבד. הישורת הארוכה עם הפניה הראשונה הכמעט ולא קיימת, משמשת כר מצויין לעקיפה לפני פניה מספר שתיים. המכונית המובילה "חותכת" את האוויר ומאפשרת לבאה אחריה ליהנות מגרר מופחת ומהירות עדיפה. שארל טען ובצדק, כי לזנק ראשון הוא לא האידיאל המושלם אבל אף אחד לא ציפה שיהיה זה וטל אשר יסתער על המקום הראשון. וטל זינק כנשוך נחש, עקף את המילטון ומצא את עצמו עם מהירות עדיפה על להקלר. לבחור ממונאקו לא היתה אפשרות לעשות דבר. ואז התחילה ההתבכיינות. תדריך לפני מרוץ לחוד ומציאות לחוד. בפרארי ידעו כי להקלר יאבד את ההובלה, סיכמו עם וטל כי במידה והאחרון יוביל, הוא יפנה את מקומו לבחור הצעיר.

שתי בעיות היו עם המהלך הנ"ל. האחת, וטל היה פשוט הרבה יותר מהיר והשניה והחשובה יותר, המילטון ארב מאחור ורק המתין למהלך שכזה על מנת לנצל את הסיטואציה ולתקוף את שני נהגי הפרארי. לקח לקבוצה כמה וכמה הקפות להבין כי ישנה אפשרות ריאלית מאוד לאבד מקומות ובקבוצה המתינו עד להחלפת הגלגלים על מנת לבצע את ההחלפה. ואכן, וטל נותר ברחבת הטיפולים מעט יותר זמן וכאשר יצא, היה מאחורי להקלר ובא לציון גואל. או שלא. יחידת ההנעה החשמלית בפרארי של וטל החליטה שנמאס לה ופרשה לגמלאות. על מנת לא לגרום לנזק גדול יותר לכלל המכלול, הוחלט להורות לוטל לחנות מיד בצד המסלול. מסלול סוצ'י, למרות שאינו באמת כזה, דומה באופיו למסלול רחובות קלאסי בו כמעט ואין שטחי מילוט, הסיכון של מכונית פורמולה 1 חונה בשולי המסלול עם רכבים איטיים העולים גם הם למסלול על מנת לפנותה, שגרו מיידית את מכונית הבטיחות הוירטואלית בתזמון מצויין עבור אלו שעדיין לא החליפו גלגלים ותזמון מושלם עבור מרצדס אשר עטו על המציאה.

 

חוקי מכונית הבטיחות הוירטואלית, יוצרים סיטואציה בה כניסה לרחבת הטיפולים, החלפת גלגלים ויציאה חזרה למסלול, מהירים יותר מאשר שיוט נינוח במסלול עצמו (דנו בכך בעבר בו מכונית הבטיחות הוירטואלית עבדה לטובת פרארי), כך נוצר מצב בו שתי מכוניות המרצדס הצליחו לשמור על ההובלה עד לסיום המרוץ. המילטון הוביל בבטחה כאשר בוטס שומר עליו מאחור. להקלר לא הצליח לסכן את בוטס משום שאמנם פרארי מהירים ממרצדס אולם דווקא בחלקה האחרון של ההקפה, מרצדס עדיפה. כך שהקפה אחר הקפה, הגיעו השניים לפניה מספר שתיים כאשר הפרארי אינה מספיק קרובה על מנת לייצר עקיפה. כך נותרה מרצדס הקבוצה היחידה אשר ניצחה ברוסיה.

רדבול לא ציפו לתוצאה שונה, המטרה של הקבוצה היא לזרוח ביפן במרוץ הבא של הונדה. אי לכך, הוחלפו מנועי הבעירה הפנימית של ארבעת מכוניות רדבול/טורו-רוסו, לחזקים יותר. למרות זינוק מהמקום התשיעי, ברור היה לקבוצה כי ורשטפן יסיים אחרי מרצדס ופרארי, לתוצאה פחותה מזו לא ציפו בקבוצה. הנעלם הגדול היה אלבון. אחרי שנפגעה רצפת מכוניתו במקצה הדירוג, הוחלפה כלל יחידת הכוח ברדבול והויאטנמי זינק מרחבת הטיפולים. הציפיה היתה מקום שישי (חמישי לאחר פרישתו של וטל), אולם לא באמת האמינו שם ברדבול כי התוצאה תהיה טובה כל כך – ותודה לוטל וראסל על שאפשרו למכונית הבטיחות הוירטואלית והרגילה לצאת ולעזור לאלבון לשפר מיקום. אין ספק כי אלבון מתקרב עוד צעד לקראת חוזה לעונה שלמה בקבוצה הבכירה.

לרגע, סיינז נגע בתהילה. זינוק מצויין המשאיר את שתי מכוניות המרצדס מאחור ועם מקום שלישי, סיינז היה מעוניין שהמרוץ יסתיים. אבל לואיס עם מכונית עדיפה, הודף את סיינז לאחור ומעט אחר כך גם בוטס עובר את הספרדי ללא כל התנגדות. אבל כמו שאומרים, את הנקודות סופרים במדרגות ומקום שישי לסיינז ושמיני לנוריס, במקלארן יכולים להיות מעודדים כל כך שהצליחו להגדיל את ביסוסם במקום הרביעי באליפות היצרנים במיוחד כאשר היריבה רנו, מסיימת רק עם מכונית אחת.

ברייסינג פוינט לא ציפו לתוצאה כזו. פרז הצליח להפתיע גם את הקבוצה במקום השביעי בו סיים, כאשר חבילת השיפורים של הקבוצה פורעת את השטרות על המסלול. חבל רק שסטול ממשיך להיות הנקודה החלשה בקבוצה, הפעם הוא היה על סף הניקוד וסיים במקום ה-11.

לאחר שסיכמו עם הנהגים לעונה נוספת בשורות הקבוצה, נותר ל-Haas רק להבין מה לא עובד במכוניות. שוב סוף שבוע של מיש מש של חלקים בשתי מכוניות ה-Haas. במקצה הדירוג היה זה גרוז'אן עם תוצאה טובה אולם במרוץ דברים הלכו מעט אחרת. גרוז'אן נקלע להסתבכות עם ריקארדו וג'ובנצי וסובל מנזק בלתי הפיך. מגנסון, במרוץ מצויין אמור היה לסיים שישי אבל אז, טעות באחת הפניות, איבוד מקום לפרז ועונש על חזרה למסלול לא מהמקום הנכון, מצליח מגנסון לסיים רק תשיעי אבל להביא שתי נקודות חשובות לקבוצה.

 

 

רנו אט אט רואים כיצד המקום הרביעי באליפות הקבוצות חומק מהם. ריקארדו שהיה מעורב בתקרית בפניה ארבע בתחילת המרוץ, ספג נזק משמעותי יותר מאשר חשבו בקבוצה בהתחלה ובהמשך המרוץ נאלץ להחזיר את המכונית הביתה ולפרוש. גם הולקנברג לא יכול להיות מעודד, זינוק גרוע, החלפת צמיגים נוראית בה הרנו התעכבה מעל ל-7 שניות, הידרדרות לאחור למקום העשירי ונקודה אחת שנראים פתאום כמציאה.

סוף שבוע לא מוצלח גם בטורו-רוסו, מעבר לעובדה שהוחלפו מנועים בשתי המכוניות, מבעיית התחממות וחוסר יכולת לייצר קצב מהיר, מנעו מהקבוצה להתמודד על מקום בניקוד.
זינוק מוקדם של רייקונן והתקרית של ג'ובנצי בפניה ארבע, חיסלו למעשה כל תקווה לתוצאה טובה באלפא-רומאו. למעשה כל מה שעלול היה להשתבש, אכן קרה סוף שבוע שהקבוצה שמחה שהסתיים.
לאחר שהמרוץ הקודם היה הראשון העונה בו מכונית של וויליאמס לא הגיעה לקו הסיום, הגיע המרוץ ברוסיה והוכיח כי אפשר גם אחרת. הפעם, שתי מכוניות וויליאמס פרשו מהמרוץ ולמעשה זוהי הפעם הראשונה מאז תחילת העונה בו שתי מכוניות וויליאמס אינם מסיימות מרוץ. ראסל נעל גלגלים ועף ישר לגדר הבטיחות, למזלו בזמן מכונית הבטיחות הוירטואלית, אולם הוא לא הצליח להסביר לקבוצה היכן היתה הבעיה. על מנת לא לקחת סיכון, הוחלט לקרוא לקוביצה להחזיר את המכונית לרחבת הטיפולים.

בעוד שבועיים עוברים לבית של הונדה, ביפן.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל