fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מרוץ F1 יפן: בסוף מרצדס אלופה

מרוץ F1 יפן: בסוף מרצדס אלופה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

במקצה הדירוג אשר התקיים לפנות בוקר, שעון ישראל, וטל הצליח לקבוע את הזמן המהיר ביותר ויזנק מהעמדה הבכירה. להקלר הצליח לקבע את השורה הראשונה לפרארי, מרצדס בשניה כאשר המילטון מזנק רק רביעי, הונדה-רדבול בשורה השלישית ומקלארן ברביעית.

חצי שניה לפני שהרמזור האדום כבה, וטל מזנק, מבין את הטעות ועוצר וכך מאבד את ההובלה, מי שמצליח להתעלות בזינוק הוא בוטס – שלוקח את ההובלה. בעקבות הזינוק הגרוע של וטל, גם להקלר מזנק לא טוב ו-ורשטפן כמעט ועוקף, אבל בפניה שתיים יש מקום רק למכונית אחת והמגע בין שניהם בלתי נמנע. ורשטפן מסתבסב ומאבד מקומות בעוד להקלר נפגע בכנף הקדמית, שתי הקפות עוברות ולהקלר נכנס להחליף כנף, יוצא אחרון ומתחיל להסתער קדימה. סיינז מזנק מצויין וכמעט ועוקף את המילטון, גם הזינוק של נוריס טוב מאוד.
לאחר עשר הקפות, בוטס מוביל לפני וטל, המילטון, סיינז ואלבון, בעוד שורשטפן נאלץ לפרוש – הנזק שספג לא אפשר המשך בטוח להונדה-רדבול עד לסוף המרוץ.

הקפה 16 מתחילות החלפות הגלגלים, אלבון הראשון להיכנס, וטל אחריו והוא יוצא עם צמיגים בתרכובת רכה המראה כי פרארי על אסטרטגיה של שתי עצירות. בוטס נכנס הקפה אחרי וטל ומשאיר את הובלת המרוץ להמילטון, עד להקפה ה-21 בה מחליף המילטון צמיגים גם הוא.
בהקפה ה-37, מרצדס מכניסים את בוטס להחלפת צמיגים נוספת ושוב המילטון הוא זה אשר מוביל, כל מה שנותר להמילטון הוא לשמור על הצמיגים לעוד 16 הקפות, אבל לא, 10 הקפות לסיום המרוץ נקרא המילטון לרחבת הטיפולים. מרצדס צריכים 14 נקודות יותר מפרארי על מנת לסגור את אליפות היצרנים כבר בסוף המרוץ ולשם מכוונים בקבוצה.

המילטון יוצא אחרי וטל, במקום השלישי ויוצא למרדף על המקום השני ואכן, החל מההקפה ה-48, המילטון יושב על זנב הפרארי של וטל ומנסה לעקוף.
פרארי עוד ניסו להוציא את נקודת הבונוס כאשר הכניסו את להקלר להחלפת גלגלים, אבל היה זה המילטון שהחזיק בידיו את אותה נקודה אשר בסופו של מרוץ, העניקה למרצדס את אליפות היצרנים השישית ברציפות.

עשרת המקומות הראשונים:
ואלטרי בוטס
סבסטיאן וטל
לואיס המילטון
אלכסנדר אלבון
קארלוס סיינז
דניאל ריקארדו
שארל להקלר *
פייר גאסלי
סרחיו פרז
ניקו הולקנברג

*נענש ב-15 שניות וירד מיקום אחד

אחרי שהבינו בפרארי כי ניצחון הם כבר לא יראו ביפן, נשאר לקבוצה רק לנסות ולדחות את האליפות השישית הרצופה של מרצדס לעוד מרוץ אחד. ניסיון להעניק ל-להקלר את נקודת הבונוס על ההקפה המהירה לא צלח ומרצדס, אשר סיימו במקומות ראשון ושלישי עם נקודת הבונוס להמילטון, חתמו את העונה עם זכיה באליפות העולם לקבוצות, בפעם השישית ברציפות. למעשה, מאז החלה תקופת המנעוים ההיברידים, אף קבוצה מלבד מרצדס, לא זכתה באליפות העולם.
אבל היום כלל לא נראה מבטיח עבור מרצדס. אחרי שמקצה הדירוג נדחה מיום שבת בגלל אותה סופה, התרכז הכל ליום אחד אינטנסיבי ולרגע נראה היה כי פרארי שולטים ביפן. אבל אז הגיע הזינוק הכושל של וטל והתאונה של להקלר ושם הכל נגמר עבור הקבוצה האדומה.

מי שהיה שם לקטוף את הפירות היו מרצדס וביוחד בוטס. במרצדס עוד ניסו להפוך את המרוץ ביפן ל-1 ו-2 עבורם, אולם אסטרטגיה של עצירה אחת לא הספיקה להמילטון ושתי עצירות גרמו לוטל לחלוף על פניו.
לאחר המגע של להקלר עם ורשטפן, חלקים מהכנף הקדמית של להקלר נשארו רפויים על המכונית. להקלר נקרא לרחבת הטיפולים על מנת להחליף כנף אולם הוא החליט להישאר על המסלול ורק לאחר שהחלקים התנתקו מהמכונית, פגעו ושברו את המראה במרצדס של המילטון, החליט להקלר להיכנס ולהחליף כנף. שופטי המסלול לא אהבו את התרגיל של להקלר ובסוף המרוץ הוחלט להעניש אותו ב-5 שניות על גרימת התאונה עם ורשטפן ועוד 10 שניות על כך שלא נכנס להחליף כנף בזמן.

ורשטפן אולי פרש, אולם מי שהביא הפעם את הניקוד לרדבול היה אלבון שסיים רביעי למרות התקרית עם נוריס. למזלו, החליטו שופטי המרוץ לא להעניש אותו. אלבון ניהל מרוץ משל עצמו, רחוק משלושת המובילים וכל אשר נותר לו הוא לנהל את הצמיגים עד לדגל השחמט.

מקלארן יוצאים מסין ברגשות מעורבים. מצד אחד, סיינז מביא ניקוד חשוב עם המקום החמישי, אבל נוריס מסיים מחוץ לניקוד אחרי שנאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים ולנקות שברים אשר התעופפו מהפרארי של להקלר, ישירות לבלמים של המכונית. אם כל זה לא הספיק, גם ההסתבכות שלו עם אלבון לא תרמה.

רנו התחילו את היום גרוע. במקצה הדירוג ריקארדו לא עבר את Q1 בגלל בעיות בולמים בעוד שהולקנברג לא עבר את Q2 בגלל בעיות הידראוליות. אבל בסופו של יום, שתי מכוניות הרנו מסיימות בתוך הניקוד, ריקארדו שישי והולקנברג מביא עוד נקודה חשובה, מהמקום העשירי.

גאסלי מביא נחת לטורו רוסו במרוץ ה"ביתי" שלהם כאשר הוא מצליח לסיים שמיני. בצד השני, אצל קוויאט המצב קצת פחות מעודד. טוב יותר ממקום 12 לא הביא נחת לאוהדי הונדה.
לפרז שיחק המזל. בהקפה האחרונה בפניות אחת ושתיים פרז וגאסלי מחליפים מגעים בין מכוניות הטורו רוסו ורייסינג פוינט מה ששולח את פרז ישירות לגדר הבטיחות ולפרישה מהמרוץ. למזלו, הפער מהמקום העשירי היה כל כך גדול והמקום התשיעי נשמר לפרז. מי שסובל מחוסר מזל, הוא בן קבוצתו, סטרול שאילו המרוץ היה מתקיים עוד הקפה אחת, היה מסיים עשירי אבל לצערו הסתיים המרוץ וסטרול מצא עצמו במקום ה-11.
לאלפא רומאו חסרה המהירות שהיתה להם במשך העונה ועזרה לקבוצה להתמקם באמצע השדה. מקומות 14 לרייקונן ו-16 לג'ובנצי, משקפים את היכולת של אלפא רומאו בחלק האחרון של העונה.
שוב Haas במלכודת. גרוז'אן מצליח להפיק מקצה דירוג טוב ובמרוץ עצמו, המכונית נעלמת. מקומות 15 ו-17 בסוף המרוץ וכאבי הראש למהנדסי הקבוצה עדיין לא נעלמו.

אולי הדבר היחיד שיכולים בוויליאמס להיות מעודדים ממנו הוא שהצוות הטכני הצליח להעמיד לקוביצה מכונית חדשה בזמן לזינוק, אחרי שהאחרון פשוט השמיד את הקודמת במקצה הדירוג.

בעוד שבועיים, נפגש במקסיקו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל