fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מרוץ F1 ארה”ב: בוטס מנצח, המילטון אלוף

מרוץ F1 ארה”ב: בוטס מנצח, המילטון אלוף

מיקי כהן

צילום: יח"צ

⁷ארבע נקודות בלבד צריך היה המילטון על מנת לחגוג אליפות עולם שישית בסה"כ ורביעית ברציפות, מקום שמיני ומעלה ללא קשר היכן יסיים ה"מתחרה" של המילטון באליפות – בוטס, שמזנק מהעמדה הבכירה. 231 מטרים עד לפניה הראשונה ואכן זהו בוטס שנכנס ראשון לפניה זו. ורשטפן מזנק מצויין ומתמקם מיד אחרי בוטס, במקום השני. וטל מאבד מקומות במהירות מבהילה וטוען כי יש נזק למכונית למרות שלא פגע בדבר ובהקפה השניה וטל רק במקום השביעי. המילטון בינתיים, עולה למקום השלישי וקובע את ההקפה המהירה ביותר. 

בפניה 9 בהקפה השמינית, וטל עושה מה שכולם עושים ו"גונב" מעט מקצה המסלול אבל נראה כי הפרארי רגיה לשטח המשובש שמחוץ לתחומי המסלול והמתלה האחורי הימני בפרארי של וטל מרים ידיים ונשבר. וטל מחנה את המכונית לצד המסלול ובזאת מסיים את סוף השבוע.

ורשטפן הוא הראשון שנכנס להחלפת צמיגים ויוצא עם התרכובת הקשה במטרה לסיים את המרוץ עם עצירה אחת. המילטון נהנה ממסלול פנוי ויוצא למרדף אחרי בוטס שנכנס הקפה מאוחר יותר להחליף צמיגים ויוצא גם הוא עם התרכובת הקשה לפני ורשטפן.

בפרארי הכל מתפרק. אחרי הפרישה של וטל, נכנס לקלר להחלפת צמיגים בהקפה ה-21 ואקדח האוויר של המכונאי המחליף את הגלגל האחורי השמאלי, מסרב לסגור את האום למקומו. 7.7 שניות לוקח לצוות להחליף גלגלים ל-לקלר. אולם פרארי לא לבד כאשר גם לצוות של גאסלי לוקח מעל שש שניות להחליף גלגלים גם בגלל אקדח אוויר סורר.

בהקפה ה-23 מתבקש המילטון להיכנס להחליף גלגלים אולם הוא בוחר להישאר בחוץ ולנסות לעכב את בוטס אך בוטס, עם הצמיגים קשים עובר את המילטון שבחר בצמיגים בעלי תרכובת הביניים ואלו נוטים להגמר בקלות. המילטון מבין את הרמז ונכנס להחליף צמיגים ויוצא למקום השלישי אחרי ורשטפן.

הצמיגים של ורשטפן לא מחזיקים מעמד עד לסוף המרוץ כמו גם הצמיגים של בוטס ושני הנהגים נכנסים שוב להחליף צמיגים ומשאירים את המילטון להוביל את המרוץ.

חמש הקפות לסיום המרוץ, בוטס סוגר את הפער על המילטון ובהקפה ה-52, עובר את המילטון וחוזר להוביל את המרוץ. ורשטפן לא רחוק מאחור ומנסה גם הוא לסגור את הפער מהמילטון אולם הפעם זה לא מספיק והמילטון מסיים שני וזוכה באליפות העולם השישית שלו.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. 1. ואלטרי בוטס
  2. 2. לואיס המילטון
  3. 3. מקס ורשטפן
  4. 4. שארל לקלר
  5. 5. אלכסנדר אלבון
  6. 6. דניאל ריקארדו
  7. 7. לאנדו נוריס
  8. 8. קארלוס סיינז
  9. 9. ניקו הולקנברג
  10. 10. סרחיו פרז

אלוף שואף תמיד לנצח וכך גם המילטון שרצה מאוד לחגוג את אליפות העולם השישית שלו בניצחון במסלול אותו הוא מאוד אוהב, וכבר הוכתר בו כאלוף יותר מפעם אחת – אבל הפעם זה פשוט לא עבד לו. בעוד בוטס ו-ורשטפן בחרו באסטרטגיה של שתי עצירות, בצוות של המילטון הוחלט על עצירה אחת ומול מכונית זהה על צמיגים טריים יותר, לא היה להמילטון סיכוי. למזלו, ה-Haas של מגנסון איבדה את הבלמים שתי הקפות לסוף המרוץ מה שמשאיר את המכונית בשולי המסלול. הדגלים הצהובים שהונפו חיסלו כל סיכוי לוורשטפן לעקוף את המילטון מה גם שוורשטפן נהג את רוב המרוץ עם מכונית עם חלקים אוירודינמיים פגועים ברצפת המכונית ובכנף הקדמית.

אלבון שוב מסיים בשישיה הראשונה והפעם במקום החמישי גם לאחר תקרית קלה עם סיינז בזינוק ושלוש עצירות להחלפת גלגלים. בעיני רבים, אלבון ראוי לתואר נהג היום כאשר הוא מצליח שוב ושוב אחרי כל עצירה, לחזור, לטפס ולשפר מקומות.

המהירות של פרארי לא הצליחה לעבור במחלקת ההגירה של ארה"ב. הצמיגים של וטל ולקלר לא הצליחו להגיע לטמפרטורת עבודה בתחילת המרוץ. מכוניתו של וטל התפרקה ולקלר מסיים רביעי כ-50 שניות מהמקום השלישי. המהירות הגיעה לפרארי רק אחרי החלפת הגלגלים השלישית של לקלר, כאשר הוא על הצמיגים הרכים ועם מיכל דלק יחסית ריק. ישיבת התדרוך של פרארי לאחר המרוץ תהיה קרוב לוודאי ארוכה מהרגיל, על מנת להבין מה קרה במהלך סוף השבוע בארה"ב.

ריקארו עם זינוק מצויין הצליח לשמר את היתרון עד לסוף המרוץ ושוב ברנו בחרו באסטרטגיה של עצירה אחת לאחר הניסוי המוצלח במקסיקו. נוריס כמעט וקילקל לרנו את השמחה אבל רק כמעט. את אותה אסטרטגיה מוצלחת הנחילו ברנו גם ל-הולקנברג ואכן היה הוא האחרון אשר החליף צמיגים וכמו במקסיקו, גם בארה"ב, ההימור הצליח והביא את הולקנברג למקום התשיעי.

במקסיקו האסטרטגיה של צמיגים רכים וצמיגים קשים לא צלחה למקלארן. הפעם עם אותה שיטה, זה עבד. שני הנהגים סיימו במקומות השביעי והשמיני שהפעם זהו נוריס שמקדים את סיינז. מקלארן כמעט בוודאות קבעו את המקום הרביעי באליפות היצרנים. גם לנוריס, הדגלים הצהובים בסוף המרוץ הפריעו לנסות ולעבור את ריקארדו ולעלות למקום השישי.

איזה מרוץ לפרז. עקב כך שנענש ונאלץ לזנק מרחבת הטיפולים, הוחלט ברייסינג פוינט להחליף את יחידת הכח של פרז ולצייד אותו ביחידת כח טרייה על מנת לאפשר לו להילחם ולנסות להציל משהו מסוף השבוע. ואיזו מלחמה נתן פרז. מהמקום האחרון ועד לניקוד במקום העשירי… טוב לא בדיוק. פרז סיים 11 אבל בדיוק כמו בשבוע שעבר, קוויאט מנסה קצת יותר מידי בהקפה האחרונה ומתנגש ברייסינג פוינט של שלו. פרז יוצא ללא נזק, קוויאט עם נזק בכנף הקדמית ועונש של מיקום שמוציא אותו מתוך הניקוד. סטרול סיים במקום ה-13. רגיל וצפוי.

התעלול של קוויאט לא רק שעלה לו במקום העשירי אלא גם לכל הקבוצה באיבוד נקודה חשובה ובעקבות כך ירידה למקום השביעי, נקודה פחות מרייסינג פוינט. אבל דווקא התקווה אמורה היתה להגיע מגאסלי אשר במשך כמעט כל המרוץ היה בעשיריה הראשונה ובתוך הניקוד, עד שמגע עם פרז גרם לשבר במתלה ואילץ אותו לפרוש שלוש הקפות לסוף המרוץ.

בעוד שבעונה הקודמת קבוצת אלפא-רומאו שאז בכלל נקראה סאובר, הראתה התקדמות לאורך העונה ובמיוחד בחצי השני שלה, העונה קורה מהלך הפוך. הקבוצה התחילה את העונה בצורה טובה מאוד אולם מאז חזרו מחופשת הקיץ, הולכת אלפא-רומאו ודועכת. קימי עוד ניסה לעשות משהו במהלך המרוץ אבל לא החזיק מעמד עד לסופו וסיים במקום ה-12. ג'ובנצי סיים 14.

הקבוצה המקומית לא נראתה מוכנה לסבב. Haas מחכים רק שתגמר העונה משום שאפילו כיום, 19 מרוצים מאז התחילה, לא מצליחים להבין מה לא עובד במכונית. לפחות מגנסון סיים את עבודתו מוקדם אחרי שהבלם הקדמי הימני עלה בעננת אבקת קרבון לשמיים.

אולי הנחמה היחידה שיש לוויליאמס היא כי נותרו רק עוד שני מרוצים עד לסוף העונה הכי חלשה של הקבוצה. אליפות היצרנים סגורה כבר כמה מרוצים. גם המקום השני, השלישי וכמעט ודאי הרביעי הוכרעו. מה נותר? המאבק על המקומות חמישי, שישי ושביעי באליפות היצרנים. כל מקום שווה הרבה מאוד דולרים לקבוצות. באליפות הנהגים נותר המאבק על הכרטיס האחרון לאירוע הגאלה שמארגן ה-FIA בסוף השנה, כרטיס המגיע עם המקום השלישי באליפות הנהגים. ורשטפן, וטל ולקלר הם המתמודדים על כרטיס זה.

בעוד שבועיים בברזיל, יכול לקלר לקבל את הכרטיס – אם ינצח.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל