fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

מרוץ F1 אבו דאבי: טיול של סוף שבוע

מרוץ F1 אבו דאבי: טיול של סוף שבוע

מיקי כהן

צילום: יח"צ

בפעם האחרונה העונה האור האדום כבה. המילטון מצליח לשמור על ההובלה אבל זהו לקלר שעובר את ורשטפן, עולה למקום השני ומתחיל במרדף אחרי המילטון. בוטס מצליח לעלות חמישה מקומות כבר בהקפה הראשונה. בעיה טכנית מונעת ממנהלי המסלול לאפשר לנהגים להפעיל את מערכת ה-DRS. החלפות הצמיגים מתחילות החל מההקפה העשירית. 

המילטון וורשטפן מרגישים טוב עם הצמיגים בעלי התרכובת הבינונית איתם זינקו כמו גם הולקנברג ובוטס אשר ממוקמים במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. וטל מנסה לעבור את בוטס בהקפה ה-18 ללא מערכת ה-DRS, מתקשה ולא מצליח לעקוף והנה, הקפה מאוחר יותר ומנהלי המרוץ מצליחים להתגבר על התקלה הטכנית ומאפשרים לנהגים להשתמש במערכת.

בוטס מנצל מיד את המצב ועוקף את הולקנברג. בהקפה ה-26 ורשטפן נכנס להחליף צמיגים וחוזר למקום השלישי. המילטון נכנס הקפה אחת אחרי ויוצא כאשר הוא עדיין מוביל את המרוץ. בוטס שזינק אחרון נכנס בהקפה ה-30 להחלפת גלגלים ויורד מהמקום הרביעי לשישי. ורשטפן מתלונן כי מאז החלפת הצמיגים, יחידת הכוח של הרדבול מייצרת פחות כח ועדיין מצליח לצמצם את הפער מלקלר עד ההקפה ה-32 בה מצליח ורשטפן לעקוף את לקלר ולעלות למקום השני.

בהקפה ה-39 מבצעים בפרארי החלפת צמיגים כפולה. בעוד שלקלר יוצא עם הצמיגים הרכים ושומר על המקום השלישי, וטל יוצא עם הצמיגים בעלי תרכובת הביניים אל למקום השישי. בוטס מצליח בינתיים לעקוף את אלבון ולעלות למקום הרביעי. בהקפה ה-54 וטל שסגר על אלבון עוקף אותו ועולה למקום החמישי. בוטס עוד מנסה להתקרב ולעקוף את לקלר ולגנוב את המקום האחרון הפודיום, אבל לא מצליח.

עשרת המקומות הראשונים:

  1. 1. לואיס המילטון
  2. 2. מקס ורשטפן
  3. 3. שארל לקלר
  4. 4. ואלרי בוטס
  5. 5. סבסטיאן וטל
  6. 6. אלכסנדר אלבון
  7. 7. סרחיו פרז
  8. 8. לאנדו נוריס
  9. 9. דינאל קוויאט
  10. 10. קארלוס סיינז

שש פעמים במהלך קריירת הפורמולה 1 שלו הצליח המילטון לזנק ראשון, להוביל במשך כל המרוץ, לקבוע את ההקפה המהירה ביותר ולנצח. בכל שנות קיומה של הפורמולה 1, רק נהג אחד הצליח לעשות זאת יותר פעמים ממנו –  ג'ים קלארק, שמחזיק בשיא שמונה פעמים. נראה שהמילטון בדרך הנכונה להתעלות עליו. אבו דאבי היתה עבורו טיול של סוף שבוע, ללא תחרות אמיתית במיוחד לאחר שהוחלפה יחידת כח במרצדס של בוטס מה שמאלץ את הפיני לזנק אחרון.

ואיזה מרוץ היה לבוטס. למרות המרצדס העדיפה, 18 הקפות ללא DRS במסלול בו העקיפות מתרחשות לרוב בסוף הישורות, הקשו מאוד על בוטס לעקוף בתחילת המרוץ. אילו רק המערכת היתה תקינה, אולי היינו זוכים לראות את בוטס בפודיום – הוא לא היה רחוק כל כך משם.

ורשטפן שלישי באליפות העולם ויזכה ללכת לאירוע הגאלה של ה-FIA. שמירה על הצמיגים ואסטרטגיה נכונה של רדבול אפשרה להולנדי לסיים שני אחרי שאיבד את המקום בפתיחה ללקלר. מכונית הרדבול הייתה מהירה יותר מהפרארי בסקטור האחרון של המסלול ולמרות שוורשטפן טען במערכת הקשר כי המנוע אינו מספק את כל הכוח האפשרי, ההולנדי סגר על לקלר והצליח לעקוף. מול המרצדס של המילטון, לא היה לו סיכוי. אלבון מסיים שישי, אבל הפעם כמעט ועשה קפיצה קטנה למקום החמישי אם רק וטל לא היה עוקף.

לקלר נתן את כל מה שהיה לו אבל הפרארי פשוט לא התאימה למסלול. בשני הסקטורים הראשונים הפרארי מהירה אבל לא מספיק ובסקטור השלישי מכוניות הפרארי איבדו כ-6 עשיריות השניה בממוצע. במונחי פורמולה 1זהו נצח. התוצאה הטובה ביותר לה היה יכול לקלר לצפות הוא מקום שלישי אשר כמעט ונלקח ממנו. בפרארי שלחו את לקלר למרוץ עם כמות דלק קטנה מהמותר מה שמהווה מעבר על התקנות וקנס של 50,000 יורו. לקלר מצידו שמר על המקום השלישי. אסטרטגיה שגויה של פרארי גורמת שוב לתוצאה נמוכה. ההחלטה להכניס את שני הנהגים להחלפות גלגלים אחד אחרי השני למעשה גמרה לווטל את המרוץ. גם כך הפרארי לא היו בקצב והעיכוב ברחבת הטיפולים עלה לווטל בשני מקומות אותם היה לו מאוד קשה להחזיר. בצד של פרז, אסטרטגיה מבריקה של רייסינג פוינט. זינוק מהמקום ה-11 אפשר לו לבחור עם אילו צמיגים לזנק וכך מצא את עצמו פרז מבצע רק החלפת גלגלים אחת, יוצא לחלק האחרון של המרוץ עם צמיגים טריים ומסיים במקום השביעי אחרי עקיפה מרהיבה על נוריס בהקפה האחרונה. סטרול לעומתו, בעוד מרוץ פושר, נאלץ להחזיר את מכונית הרייסינג פויינט שלו למוסך כמה הקפות לפני סוף המרוץ – כנראה בעקבות המגע עם גאסלי בתחילת המרוץ.

סיינז היה צריך נקודה אחת יותר מגאסלי על מנת לסיים שישי באליפות הנהגים. גאסלי הסתבך, ניזוק מתאונה ונשר לאחור כך שסיינז היה צריך לסיים עשירי. למשך רוב המרוץ התמקם הספרדי במקומות 10-11 אולם בהקפה האחרונה סיינז היה במקום ה-11. מהלך של הכל או כלום עוקף את הולקנברג ואוסף את הנקודה החסרה. גם לנוריס היה מרוץ טוב למרות העקיפה של פרז שהורידה אותו למקום השמיני. בעוד פרז מתהדר כי העקיפה על נוריס היא המהלך הטוב ביותר בקריירה שלו, האחרון טען כי בסך הכל לא היה אגרסיבי מספיק ונתן לראשון לעקוף.

גם טורו רוסו היו על אסטרטגיה של עצירה אחת, לפחות עם קוויאט. לרגע נראה היה כי המקום השישי באליפות העולם נמצא בהישג יד. קוויאט מתקדם בדירוג ורנו כלל לא בניקוד אבל קוויאט לא הצליח להתקדם כל כך ומקום תשיעי העניק שתי נקודות שלא מספיקות לקבוצה.

אחרי התקרית עם סטרול בתחילת המרוץ, גאסלי סיים למעשה את המרוץ שלו. אחרי החלפת הכנף הקדמית שנפגעה, יצא גאסלי אחרון, שתי הקפות אחרי כולם ורק החולשה של קוביצה מנעה בסופו של יום לסיים אחרון.

לא כך רצו ברנו לסיים את העונה ובטח שלא כך רצה הולקנברג לסיים את קריירת הפורמולה 1 שלו. שתי המכוניות מחוץ לניקוד והולק אחד, שמסיים במקום ה-12. עצירה אחת היתה אמורה להכניס אותו לניקוד אבל מאבק עם נוריס גרם לצמיגים להשחק. הולקנברג הגיע להקפה האחרונה ללא אחיזה והפסיד שני מקומות –  אחד מהם לבן קבוצתו, ריקארדו. 

אחרי ברזיל, אלפא רומאו חזרו למקומות ריאלים. רייקונן סיים 13 וג'ובנצי 16. זה כל מה שאלפא מסוגלת לספק בסוף העונה ולא שחסר כישרון בקבוצה – רייקונן מוציא לרוב מהמכונית הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת לתת.

ב-Haas שמחים שהעונה הסתיימה. גם אבו דאבי לא האיר פנים לקבוצה כאשר מגנסון מסיים במקום ה-14 וגרוז'אן במקום ה-15. הדבר היחיד שניתן להגיד להגנתם הוא כי הקבוצה נאלצה להשתמש ברצפה מדור ישן במכונית של מגנסון לאחר שזו נפגעה במבחני האימון.

עוד קבוצה ששמחה כי העונה הסתיימה היא וויליאמס. עוד מרוץ ועוד שתי מכוניות אשר מסיימות בסוף הטור.

נחזור במרץ 2020 לעונה חדשה.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל