fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

מירוץ פתיחת ליגת הסופרבייק הישראלי ISBK במוטורסיטי

מירוץ פתיחת ליגת הסופרבייק הישראלי ISBK במוטורסיטי

גיא בן ברק

צילום: רונן טופלברג

יום שישי,  31.8, מסלול מוטורסיטי בשדה תימן, ליגת ISBK עורכת מרוץ בכורה בעונה. התחלות הן תמיד קשות, ובמיוחד כאשר ליגת פירלי ערכה מירוץ במקביל בפצאל, אבל כפי שלמדנו במקרים רבים בעבר וגם הפעם, השלם הוא גדול מסך כול חלקיו. למרות מיעוט משתתפים שהתבטא למרבה הצער בביטול קטגוריית 300 וגריד של 6 רוכבים בלבד בכול אחת מקטגוריות – סופרספורט 600 וסופרבייק 1000, הרי שזכינו לאקשן משובח. ולא פחות חשוב, המארגן דניאל הצליח לגייס כיסוי טלוויזיוני של ערוץ הספורט "ONE" ובכך זכינו לשידור חי ארצי של כשלוש שעות מהמסלול, עם פרשנות של אסף לביא, רכז מערכת מוטו.

על המסלול ובפיטס פעלו מנהל המירוץ דני אוחנה המיתולוגי, קשה להפריז בהערכה שהאיש הזה ראוי לה כאחד מחלוצי המירוצים בישראל עוד לפני 40 שנה… וותיק מיתולוגי נוסף, רז הימן, על מערכת מדידת הזמנים אשר תפקדה ללא דופי. לאחר דחייה של כשעה מסיבות טכניות, עלו שישה רוכבי קטגוריית ה-600 למקצה דירוג של 20 דקות בסיומו דורג אלי חן בפול לפני חיים זנדברג. אי אפשר שלא להעריך את שני הרוכבים הכישרוניים, קשוחים וותיקים הללו, שיסדו בשנת 1995 את קבוצת IRT95 והיו בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת לישראלים הראשונים המתמודדים באליפות הסופרספורט העולמית, בהמשך בשנת 2003 ארגנו את "מירוץ הסופרבייק הישראלי הראשון במסלול סרס ביוון", ומאז בכול השנים פעילים כרוכבים וכמדריכים. אין פלא איפה ששני אלה נמצאים בליגה אחרת מבחינת רמת הרכיבה שלהם. שלישי על הגריד נהוראי מדויל, לפני רונן רודיק, אור גבריאל ואלעזר סלב. מירוץ 600 יוצא ל-25 הקפות, בזינוק דווקא מפתיע רוכב הסוזוקי GSX-R600 אלעזר סלב, ומוביל לפנייה הראשונה, אולם בתוך זמן קצר נעקף על ידי אלי חן עם הימאהה R6 דגם 2018 וגם על ידי חיים זנדברג על ההונדה CBR600RR החדש הרבה פחות (2009), וכצפוי הקרב הוא בין השניים. אלי ביכולת מעולה מוביל, כאשר זנדברג מגלה כי לא תדלק את ההונדה בכמות מספקת וחייב להאט, בעוד אלי חן, גבר בן 45, מכה את המסלול ואת החום המדברי, מדהים בעקביות הזמנים והקווים, עם עוד ועוד הקפות מהירות ועוקף את כול השדה בהקפה שלמה. בסיום אלי מנצח לפני זנדברג כאשר שלישי רונן רודיק לפני אור גבריאל.

מירוץ הסופרבייק מתמקם על הגריד לפי סדר: גיא הראל בפול, לפני אבי אלבז, גרגורי מישאלוב, ליאור אליה, שון בן יקר וחנוך חג'בי. הסימן לזינוק לא ברור לרוכבים וחלקם מזנקים מוקדם, פעמיים, דני אוחנה מורה על דגל אדום וזינוק מחודש. הפעם זה הולך, גיא הראל עם הב.מ.וו S1000RR נכנס ראשון לפנייה, אחריו ליאור אליה, אבי אלבז עם הונדה CBR1000RR מצליח לעקוף את אליה שרגע לאחר מכן מאבד אחיזה, נכנס לסחרור ומסיים את המירוץ, מה שמותיר את ההובלה בידי גיא ואבי, שני אלה במהירות פותחים פער על האחרים וקרב צמוד ומרתק ביניהם יוצא לדרך. מניין ההקפות יורד כאשר אלבז ממשיך לשבת על הראל, ודרמה נוספת מתחוללת לאחר שהאופנוע של גיא הראל מתחיל לקרטע, אבי אלבז לא מבין מה קורה ומאט אף הוא ובכך ככול הנראה מאבד את הניצחון. גיא הראל מצליח להתניע, ויוצא להקפה אחרונה בה בסגנון מארק מארקז ממש הוא קובע את ההקפה המהירה לכול הסבב כולו, 59:054 שנ', מדהים. הראל בן 50 חוצה את הקו ראשון לקול צהלות אשתו שאף מחזיקה טלפון פתוח עם אימא שלה שלא תפספס… אבי אלבז מרשים מאוד עם מקום שני, צריך היה לראות את האופנוע שלו כדי להבין כמה הביצועים של אבי כרוכב עשו הבדל, את הפודיום סוגר גרגורי מישאלוב. חנוך חג'בי עם ב.מ.וו S1000R, דגם נייקד מול חיות הסופרבייק, מסיים רביעי, שון בן יקר רוכב על R1 עם בלמים בעייתיים נועל את השדה.

 

 

 

 

 

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל