fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

מוטוGP מיסאנו: איטלקי על איטלקי באיטליה

מוטוGP מיסאנו: איטלקי על איטלקי באיטליה

תמי גורלי

צילום: MotoGP

המרוץ שהוזנק בשעה שתיים זמן מקומי, היה במזג האוויר החם יותר שהיה השבוע. 27 מעלות כשהאספלט מטפס עד 41 מעלות. אחרי שני מרוצים שבהם היה פיזור רוכבים לאורך המסלול וקצת פחות קרבות ממה שסיפקו האליפויות במרוצים האחרונים ואחרי פעמיים שהאוהדים שמעו כבר את ההמנון האיטלקי, הצופים קיוו לשמוע אותו שוב אבל לאו דווקא בזכות האיטלקי הזה.

היה ברור שלדוקאטי יש את זה בסוף השבוע ה-13 של האליפות. מסלול של רוכבים, עם פניות איטיות, מהירות, מעט יישורות שעל הנייר, מסלול שלא האיר פנים ליצרן המקומי בעבר. הנצחון האחרון שלהם היה ב-2007 עם קייסי סטונר ודוביציוזו היה על הפודיום רק פעם אחת, בעונה הקודמת, במרוץ רטוב. הדוקאטים הגיעו למבחן הכי קרוב לבית שבבולוניה לפני שלושה שבועות כהכנה למרוץ והמשיכו את המומנטום לסוף השבוע. אמנם בן הקבוצה של האיטלקי הרשים יותר בזמנים אך דובי היה שם כל הזמן.

למרוץ האיטלקי זינק מהמיקום הרביעי אחרי שבמהלך הסופ"ש הצליח לבצע הקפות מהירות גם עם צמיגים משומשים, מידע שמבטיח קצב מרוץ טוב. דובי פתח חזק, נצמד לחורחה לורנסו מהפול פוזישן, לא מוותר לג'ק מילר שזינק מאמצע השורה הראשונה ולמארק מארקז שזינק לפניו מהמיקום השלישי. דוביציוזו ידע שאם הוא נותן לבן הקבוצה לברוח, הכל אבוד. הקרבות הראשונים איפשרו לספרדי לפתוח פער קל אך בתום ההקפה השנייה, דובי כבר ישב עליו בפער של פחות משתי עשיריות. את ההובלה לקח האיטלקי במהלך ההקפה השישית, בפנייה השביעית ולא הסתכל לאחור עד ההקפה האחרונה – בה חגג כבר עם האוהדים ביציעים. "המטרה הייתה להיות מקדימה ולעשות את ההקפות בקצב טוב. ניסיתי לשחק עם הזמנים שעשיתי וניסיתי להבין מהו מצב היריבים על המסלול בכדי להתאים את המהירות ולשמר את הצמיגים", הוא סיפר בתום המרוץ "ידעתי למה אני מסוגל אבל לא ידעתי מה מסוגלים לעשות המתחרים על המסלול ולכן קצת התאמתי את האסטרטגיה מחדש במהלך המרוץ ועשיתי התאמה לנסיבות". דוביציוזו ידע שהמיקום הראשון יסייע לשמור יותר טוב על הצמיגים, החום הנפלט מאופנועי היריבים מחמם את הגומי ועוזר לשחיקה, הבריחה קדימה איפשרה לו לשלוט בקצב ההקפות, להאיץ או להוריד קצב בהתאם לאלו שאחריו ואפילו לצרוח שאגות נצחון במהלך ההקפה האחרונה "העתיד מזהיר ואנחנו מתמקדים גם בלנצח במקומות בהם לא היינו חזקים בעונה שעברה ואם לא נוכל השנה, אז זו הכנה לעונה הבאה".

מארק מארקז שניצח במיסאנו בעונה הקודמת, סיים שני, עייף ממה שבדרך כלל אנחנו רואים אותו בסוף המרוץ, אחרי שניסה לסגור את הפער על דובי, לורנסו סגר עליו הוא ניהל קרבות עימו על המיקום השני כשהתמקם בשלישי עד שלורנסו התרסק בפנייה מס' 8, חצי הקפה לפני הכניסה להקפה האחרונה.  מארקז התקשה עם תנאי המרוץ והאיטלקים: "ידעתי שבמרוץ תהיה פחות אחיזה בתוך הפניות, ניסיתי לעקוב אחרי הדוקאטים אבל איבדתי זמן בהאצות ביציאה מהן וכשזה לאורך כל המרוץ במהלך 27 הקפות, זה לא פשוט. הייתי על הקצה, הרגשתי שאני דוחף גם מול האופנוע, הייתי מהיר אבל נלחמתי לא רק ברוכבים האחרים אלא הרגשתי שגם נלחמתי בעצמי".

 

צילום: Ducati

 

מארקז לא מסתיר שהוא חושב על האליפות: "להילחם באופנועי הדוקאטי זה קשה, המטרה שלי כשדובי ברח קדימה הייתה לסיים שני… לורנסו בולם ממש חזק בכניסה לפניות ולוקח אותן ממש צמוד לאייפקס. מזל שהדוקאטים התעוררו העונה מאוחר! הרעיון כרגע הוא לצבור נקודות בכל המרוצים. כך נראה לי שנוכל להיות האלופים". מארקז מסיים את המרוץ הזה עם 67 ומגדיל את הפער בעוד שמונה. אפשר כבר להכין את חגיגות האליפות השביעית כי אם ינצח באראגון ודובי יסיים מתחת לשני, יוכל כבר לחגוג בסבב התיאלנדי שאחריו.

לורנסו שסיים את המרוץ במיקום ה-17 בסופו של דבר, איבד אחיזה בפנייה השמינית של ההקפה הלפני אחרונה כשהוא מאוכזב מכך שנאלץ לבחור בצמיג המדיום הקדמי כי חשש שהרך לא יחזיק מעמד במרוץ הארוך. "הסיבה להתרסקות הייתה שנאלצתי להתפשר על צמיג קדמי שאני לא אוהב, לא הייתה לי אחיזה בדפנות ולא במרכזו בכדי לבלום, וזה גרם לי להשתמש בבלמים הרבה במהלך המרוץ והקדמי סגר עלי כל הזמן. הצמיג הזה היה כמו סלע וגרם לי להרבה בעיות". לורנסו שעשה הקפות מהירות במהלך הסופ"ש והמבחן היה מופתע מאד "זה מאד מוזר כיצד רק לפני חודש, בתנאים חמים יותר הצמיג הרך היה עקבי והחזיק מעמד ובסוף השבוע הזה היה קשה לשמור עליו בחיים אחרי כבר חמש הקפות".  

מי ש-"הרוויח" מההתרסקות הזו של לורנסו הוא לא רק מארקז שקיבל מנוחה להקפה האחרונה אלא גם חברו להונדה, קאל קראצ'לו שטיפס לפודיום בפעם השנייה העונה.

קראצ'לו ממשיך בעונה המרשימה שלו על ההונדה. הבריטי התרסק אמנם בשלושה מרוצים אך בכל השאר המיקום הנמוך ביותר שלו עדיין היה בעשירייה המובילה עם מיקומים רביעי, ראשון, שמיני, שישי, רביעי, שישי, חמישי, רביעי ושלישי כאמור במיסאנו. כמו מארקז, קראצ'לו מחוייב לבחור לרוב בתרכובת הצמיגים הקשה הקדמית, בכדי להתמודד עם השחיקה. הסגנון האגרסיבי גומר לשניים את הגומי והם נאלצים לוותר מראש על הצמיגים שמאפשרים לפתוח חזק יותר את המרוצים "היה לי קצב טוב, אבל לא דחפתי חזק בהתחלה בגלל שהצמיג הקדמי לא מאפשר זאת". הוא סיפר אחרי החגיגות "הקבוצה עובדת קשה והקצב שלנו טוב, אמנם ניצלתי את ההתרסקות של חורחה בכדי להגיע לפודיום אך הייתי גם מרוצה אם הייתי מסיים רביעי".

קראצ'לו וקבוצתו של צ'קינאלו מובילים את קבוצות הלווין וטבלאות רוכב הלווין ביד רמה, גם החלפים החדשים שקיבלו מהונדה יכולים לתת עוד דחיפה בתוצאות לפני הישורת האחרונה של האליפות.

רביעי סיים אלקס רינס על הסוזוקי, בפער של 14 שניות מהמנצח והתמודד לאורך המרוץ עם צמיג אחורי רך, היחיד שעובד בשביל היצרן היפני. אחריו חצה את הקו ויניאלס, בפער נוסף של שתי שניות כשאחריו פדרוסה שהתקשה עם הסטינג של האופנוע במהלך המרוץ והשכן של המסלול, ולנטינו רוסי, עם פערים של 2 שניות נוספות בין כל אחד.

ימאהה יצאו מאד מאוכזבים מהמרוץ, מה שהוביל להתנצלות של הדוקטור בפני האוהדים שציפו לחגיגה על המסלול כשהוא מרגיש שימאהה צועדים לאחור "אנחנו נמצאים בתקופה קשה, אנחנו צריכים לקפל שרוולים ולנסות להשתפר, זה לא קל כשהרמה של דוקאטי והונדה כזו וכשהם לקחו צעד קדימה". אמר האיטלקי כשהוא מאד מתקשה להסתיר עד כמה הוא אובד עצות "כמו שקורה בעונות האחרונות, אנחנו מתחילים את העונה ברמה מסויימת וכל האחרים משתפרים כשאנחנו מתקשים. משהו לא עובד". רוסי שקיווה במהלך המקצים לתוצאה מבטיחה יותר, הופתע מההרעה בתוצאות ביניהם "באימון הרביעי היינו חזקים מספיק, הקצב היה טוב, אפילו במקצה הדירוג היינו שם אבל משעות הבוקר לפני המרוץ האופנוע הפך קשה לרכיבה, סבלנו רבות מהצמיג הקדמי ואני ממש מצטער שלא הצלחתי לעשות מרוץ הגון, הייתה אווירה מצויינת כהכנה לחגיגה טובה".  כנראה שהשמש והחום ממשיכים להקשות על הימאהות והתוצאות מהמבחנים אינן מתורגמות למרוצים עצמם עדיין.

ויניאלס הופתע גם הוא מהאופנוע במהלך המרוץ, הזינוק הטוב החדיר בו אופטימיות אך הוא התקשה לשמור על קצב מהיר והתדרדר למיקום החמישי . ישיבות חירום נערכו אתמול אחרי המרוצים במוסכי ימאהה. הם השוו את השיא השלילי של בצורת הנצחונות ל-22 ברציפות וכרגע אין שם אופטימיות רבה.

מאוכזבים רבים נוספים עברו את קו הסיום: זרקו שסיים עשירי התלונן על בעיה בהאצה, רוכבי אלמה פרמאק סיימו במיקומים נמוכים עם ג'ק מילר 18 אחרי שהתרסק בפנייה 14 של ההקפה השלישית כשניסה לשמור על הקצב של הרוכבים לפניו, בזמן שהיו חסרות לו שתי עשריות לכל הקפה ונאלץ לדחוק חזק ופטרוצ'י שסיים במיקום ה-11, חצי דקה אחרי דוביציוזו כשהוא מתקשה עם חוסר תחושה בחלק האחורי של האופנוע.

המרוץ במיסאנו שינה את סדר האליפות, ולנטינו שציפה לאבד את המיקום השני באליפות והגדיר אותו כ-"נס" עד כה, נדחק למיקום השלישי, דוביציוזו עלה לשני ופתח פער מבן קבוצתו שנשאר רביעי, אך כפי שזה נראה, הוא לא יישאר שם עוד הרבה זמן.

עוד שבועיים אראגון.

 

תוצאות המרוץ

1 אנדראה דוביציוזו דוקאטי 42,05.426
2 מארק מארקז רפסול  HRC +2.822
3 קאל קרצ'לו LCR הונדה +7.269
4 אלקס רינס סוזוקי אקסטאר +14.687
5 מאוריק וינאלס מוביסטאר ימאהה +16.016
6 דני פדרוסה רפסול  HRC +17.408
7 ולנטינו רוסי מוביסטאר ימאהה +19.086
8 אנדראה יאנונה סוזוקי אקסטאר +21.804
9 אלברו באוטיסטה אנחל ניאטו +23.919
10 יוהאן זרקו TECH3 +27.559
11 דנילו פטרוצ'י אלמה פראמק +30.698
12 פרנקו מוריבידלי MARC VDS +32.941
13 טקאגי נקאגאמי LCR הונדה +33.461
14 אלקס אספרגארו אפריליה רייסינג גרסיני +35.686
15 מיקלה פירו דוקאטי +35.812
16 בראדלי סמית' KTM רד בול +46.500
17 חורחה לורנסו דוקאטי +46.614
18 ג'ק מילר אלמה פראמק +50.593
19 חפיז שייארין TECH3 +55.168
20 קארל אברהם אנחל ניאטו +1,02.255
21 סקוט רדינג אפריליה רייסינג גרסיני +1,09.475
22 תומאס לוטי EG 0,0 MARC VDS +1,12.608
23 כריסטוף פונסון ריאל אווינטיה + הקפה
x סטפן בראדל HRC התרסק בהקפה ה-16
x פול אספרגארו KTM רד בול פרש בהקפה ה-16
x קסביאר סימאון ריאל אווינטיה התרסק בהקפה 2

 

מצב הניקוד בטבלה

מארק מארקז 221
אנדראה דוביציוזו 154
ולנטינו רוסי 151
חורחה לורנסו 130
מאוריק וינאלס 124
קאל קראצ'לו 119

 

אליפות הקבוצות

רפסול הונדה 297
דוקאטי 284
מוביסטאר ימאהה 275

 

אליפות היצרנים

הונדה 256
דוקאטי 233
ימאהה 184
סוזוקי 131
KTM 41
אפריליה 29

גלריה

  • צילום: MotoGP

  • צילום: Yamaha Motor Racing

  • צילום: MotoGP

  • צילום: Ducati

  • צילום: Michelin

  • צילום: Ducati

  • צילום: Michelin

  • צילום: MotoGP

  • צילום: MotoGP

  • צילום: Michelin

  • צילום: Michelin

  • צילום: Michelin

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל