fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן

מוטוGP ולנסיה: הגשם כמעט וניצח

מוטוGP ולנסיה: הגשם כמעט וניצח

תמי גורלי

צילום: MotoGP

עונת 2018 הייתה עונה עמוסה, צפופה ברובה ומאכזבת לרבים. אז כשהגיע הסבב למסלול האחרון בולנסיה, כמו שקורה כבר 17 פעמים ולהרבה רוכבים וקבוצות היה מה להוכיח כדי לסיים את הקריירה, העונה או החוזה כמו שצריך באליפות העולם. מארק מארקז לא ניצח במסלול מאז 2014 ורצה לסגור אליפות משולשת עם היצרן והקבוצה; פדרוסה סוגר קריירה ורוצה לפחות פודיום אחד העונה; ולנטינו היה קרוב כל כך לניצחון בספאנג ולא היה על הפודיום מאז חופשת הקיץ; וינאלס, בן הקבוצה שלו במירוץ אחרון רצה לקטוף לפחות המיקום השלישי באליפות מבן הקבוצה שלו ולהיות הטופ מן בקבוצה; זרקו ופטרוצ'י רבים על אליפות רוכב הלווין כשהם רוצים לתת מתנהאחרונה לקבוצות שלהם לפני שעוברים לקבוצות מפעל; מורבידלי ושייארין רוצים את רוקי העונה; לוטי רוצה נקודה ראשונה, בודדת ויחידה באליפות העולם; רדינג ובאוטיסטה שעוברים לאליפות הבריטית ולסופרבייק, בהתאמה, רוצים הצלחה אחרונה באליפות העולם, כל אחד לפי יכולתו; בסוזוקי יאנונה רצה להזכיר ליצרן שחבל שלא השאירו אותו ורינס רוצה להוכיח שהוא בהחלט ראוי למקומו; דוקאטי רצו לחזור לנצח את המסלול מאז 2008 עם קייסי סטונר, כשלורנסו חוזר להתחרות במסלול בו ניצח שלוש פעמים; KTM ואפריליה רוצים לנסות לסגור חיובי את העונה אחרי קשיים בפיתוח. הרבה רוכבים – מעט מקומות על הפודיום.

Copyright: Aprilia Racing Team

מאז 2012 לא ירד גשם בסבב הולנסי ביום המירוץ וכשיורד גשם באזור הזה של ספרד – הוא לא מפסיק ויורד חזק. לדברי הרוכבים 10 דקות של גשם חזק גורם לציפה בפניות האחרונות של המסלול, אורכו של המסלול קצת יותר מארבעה קילומטרים וכיוון הרכיבה נגד השעון. כבר ביום שישי, אחרי שני דגלים אדומים במהלך האימונים, הרוכבים הגיעו להסכם עם הנהלת המירוץ כי הם יסמנו לממונים תוך כדי רכיבה האם המצב מסוכן מדי וזה יביא לעצירת הפעילות כשהרוכבים מדברים לא רק על חוסר מגע בין הצמיגים לאספלט אלא גם החזרי מים גדולים מהרוכבים בסביבה.

כשהמירוץ האחרון הוזנק הגשם כבר התחזק, המירוץ הוכרז רטוב כבר מראש בגלל טפטוף שלא פסק כמעט מהבוקר. מאוריק וינאלס זינק מהפול פוזישן, רינס לצידו ודובי שלישי. מארקז, אחרי התרסקות גדולה במקצה הדירוג, סובל מכאבים קשים בכתף (לדברי ד"ר מיר, הוא לא פרק את הכתף אך חטף מכה קשה שהובילה לכאבים קשים בכתף שמאל אותה הוא פורק כל הזמן) ומזנק רק חמישי; ולנטינו אי שם מאחור במיקום ה-16. רינס פתח בטירוף ולקח את ההובלה, פול אספרגארו, שזינק מהמיקום השישי היה כבר רביעי בתום ההקפה הראשונה ושלישי בהקפה השנייה, כשמארקז נותר במיקום החמישי אחרי קרבות – כמו בימים הטובים במוטו2 בהקפה השלישית רוסי שמיני, אחרי קרב קצר עם מילר שנותר שביעי, וינאלס שצפה שייסים שביעי את המירוץ מראה סימנים שהוא צדק – ומתדרדר למיקום החמישי. רינס ממשיך בהובלה ומגדיל לרגעים את הפער על דוביציוזו, במיקום השני. בשלב הזה הגשם כבר חזק והרוכבים מתחילים להתרסק בתנאים הקשים – אספרגארו והאפריליה ראשונים בפניה מספר שלוש, ג'ק מילר 2 הקפות אחר כך באותה הפנייה ואחריהם עוד רבים, כולל פול מהמיקום הרביעי, אך הפער הגדול בין הרוכבים בתנאי הגשם איפשר לו לחזור למירוץ למיקום ה-16.

Copyright: Repsol Honda

מי שלא חזר היה מארק מארקז, שלא מצליח לסיים מירוץ שני העונה, עם התרסקות גדולה שנייה בסבב אחרי היי-סייד בפנייה תשע ונחיתה קשה על הכתף. מארקז, שחשב שהגשם נחלש, החליף על קו הזינוק את צמיג הגשם הרך מאחור בצמיג מדיום, אך עם המים הצמיג לא עמד במטלה "דבר ראשון התנצלתי בפני הצוות והקבוצה על הבחירה שלי בצמיג", הוא סיפר אחרי המירוץ "יש לי עוד הרבה מה ללמוד ואני עושה את זה כל הזמן", הוסיף בשביל שאף אחד לא ישכח שהוא יכול להיות עוד יותר טוב ממה שהוא כיום.

בשלב הזה של המירוץ ולנטינו כבר שלישי, כשוניאלס מוצא עצמו רביעי אחרי כל ההתרסקויות שהיו לפניו ורוכבי הימאהה מהירים על המסלול עם קצב מירוץ נפלא בתנאים הקשים.

יאנונה מתרסק גם הוא מהמיקום החמישי בפנייה 12, וינאלס ומורבידלי, שהתחזקו לאורך המירוץ, מסיימים בחצץ וכשסמית' מתרסק בפנייה 13, דוביציוזו מרים יד ומסמן לעצור את המירוץ, זאת אחרי קרב קשה על ההובלה. ואכן הדגל האדום מונף.

המירוץ בולנסיה, שאורכו קוצר בתחילת העונה ל-27 הקפות, מסתיים אחרי 13 בלבד ועל כן הנהלת המירוץ מודיעה שמאחר ולא עבר שני שליש מאורך המירוץ הוא יוזנק מחדש כשתנאי השטח יאפשרו זאת. סדר הרוכבים לזינוק מסודר על פי ההקפה האחרונה ורינס התיישב על הפול פוזישן לראשונה בחייו; סמית', המתרסק האחרון, מוזמן להצטרף לגריד החדש מהמיקום האחרון – במקרה הזה, 16, כש-8 רוכבים יסתכלו על ההזנקה מהמוסכים.

Copyright: Idemitsu LCR Team

35 דקות אחרי הדגל האדום יוצאים הרוכבים למסלול. חמש דקות אחר כך מוזנק המירוץ האחרון באמת לעונה, תחת תנאים קצת יותר קלים. הפעם רינס שומר על ההובלה רק הקפה אחת, כשדובי לוקח שליטה; ולנטינו מטפס גם הוא על חשבון רינס, אך רק בהקפה השביעית של המירוץ. הקצב של האיטלקי נראה מבטיח כשהוא מצמצם פערים כל הזמן למעט כשדובי קובע את ההקפה המהירה – 1,41.921 שניות. פול אספרגארו, שזינק שביעי מטפס מעלה בסדר הרוכבים כבר בהקפה הראשונה (של החלק השני של היום) ויושב בבטחה במיקום הרביעי. בשלב זה, עם 7 הקפות לסיום המירוץ – שהוזנק ל-14 בלבד, הגשם מתחזק אך אינו מאיים על המשך המירוץ. באוטיסטה מתרסק בפניה 12 כשנותרו 6 הקפות לדגל השחמט וולנטינו מתרסק הקפה אחר כך "זה מרגיש חרא", אמר הדוקטור על המירוץ השני, שנראה כפוטנציאל לניצחון ראשון העונה. "זה כל כך קרוב וזה מתסכל, אנחנו עדיין צריכים למצוא פתרון לשחיקת הצמיג האחורי, אבל אני עשיתי שתי טעויות רצוף במירוצים האחרונים" הוא הוסיף, מתוסכל מאוד ומסתפק במיקום השלישי באליפות, אחרי חמישה פודיומים בלבד העונה וללא ניצחון אחד.

ההתרסקות הזו העלתה את פול אספרגארו למיקום השלישי ולפודיום ראשון ל-KTM, פודיום שסגר יום נפלא ליצרן עם ניצחון של אונצ'ו, הכוכב העולה הטורקי במוטו3, ניצחון של מיגל אוליבירה במוטו2 ואליפות הקבוצה והיסטוריה בשביל הרוכב הספרדי במוטוGP. "אני לא מצליח להאמין עדיין, אני מסתובב ואומר תודה לכל מי שאני רואה, גם למי שבירך כבר, או לא בירך אפילו, זה היום הנפלא בחיי" אמר הרוכב יום אחרי החגיגות על הפודיום. גם רינס לא מחק את החיוך מעל פניו "זה היה המירוץ הטוב בקריירה שלי, ללא ספק", מספר הרוכב המוביל אחרי החגיגות במוסך. ודוקאטי? "זו התוצאה שהיינו צריכים בעונה הקודמת" התבדח ג'יג'י דלאנייה, האחראי על הפיתוח של דוקאטי והוסיף "הוכחנו והשתפרנו לאורך כל העונה, עשינו את זה באופן שיטתי ונכון, אמנם התקשנו קצת בתחילת העונה, אבל ניצחנו 7 מרוצים העונה, עם שני רוכבים – ועל היכולות של דובי אין אפילו מה להוסיף".

Copyright: Michelin

עונת 2019 החלה כבר כמה שעות אחר כך, פדרוסה נפרד לשלום מהאליפות, שמח שסיים ושלם את ההחלטה, מארקז מתמודד עם כאבים עזים למרות שמנסה לשדר שחש בטוב ולנטינו ווינאלס מחכים למנוע החדש שימאהה הביאו למבחן. העונה הזו – לטוב ולרע – נמצאת מאחורי כולם. שנה טובה.

גלריה

  • Copyright: Idemitsu LCR Team

  • Copyright: Idemitsu LCR Team

  • Copyright: Aprilia Racing Team

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: Movistar Yamaha

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Idemitsu LCR Team

  • Copyright: Idemitsu LCR Team

  • Copyright: Idemitsu LCR Team

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל