fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

מוטוGP: גריד עונת 2021 מתמלא

מוטוGP: גריד עונת 2021 מתמלא

תמי גורלי

כבר לפני שבועיים, לאחר שהחלו להישמע ידיעות כי פול אספרגארו, הרוכב שהוביל את פרויקט KTM וה-RC16 בשנים האחרונות עומד לעזוב לטובת הונדה, השתחררה הודעה רשמית מהמפעל האוסטרי כי רוכבי KTM הרשמיים יהיו בראד בינדר ומיגל אוליביירה והודו לספרדי על השנים והעבודה שנתן להם. KTM גם אישרו כי לצד איקר לקואונה, שקיבל עונה נוספת בקבוצת הלווין שלהם Tech3, ירכוב דנילו פטרוצ'י ששוחרר משירות דוקאטי.

בבוקר הראשון לשבוע בו עומדת סוף סוף להיפתח העונה נתקבלו ארבע ידיעות גדולות.

הראשונה היא החתמתו של פרנקו מוריבלי לשנתיים נוספות ע"י קבוצת פטרונס. הרוכב האיטלקי בן ה-26 סיים את עונת 2019, עונתו הראשונה על ימאהה, במקום העשירי וחיוור לצד בן קבוצתו הצעיר קווארטררו. מיקומו של מורבידלי היה נראה לא בטוח עם השמועות על חורחה לורנסו שאולי יחזור להתחרות עבור ימאהה, שמועות שהתבררו במהרה כרכילויות ללא כל גיבוי.

רזלאן רזאלי בעלי הקבוצה אומר "אנו נרגשים לאשר כי פרנקי ימשיך עמנו גם בשנה הבאה. הוא רוכב מאוד מוכשר ונכס גדול לקבוצה גם כשבנינו עצמנו בעונת הרוקי שלנו. פרנקי תמיד היה חלק מהתוכניות העתידיות שלנו וזה טוב שאנו יכולים לאשר כי ירכוב עבורנו לא רק בעונת 2021 אלא גם בעונת 2022.
לפרנקי יש את הפוטנציאל להגיע גם למדרגה הגבוהה על הפודיום ועל זה נעבוד קשה כדי להגשים. יש לנו את מלוא האמונה בפרנקי אפילו לפני שהעונה החלה, אנו בוטחים בו שיוכל להיות תחרותי בחרז, שהוא ימשיך להתפתח ולהתבגר בכל התחומים בשנים הקרובות. פרנקי יספק לקבוצה יציבות ותחרותיות".

Copyright: PETRONAS Yamaha Sepang Racing Team

הונדה היו הבאים בתור לצאת בידיעה גדולה כשהם מאשרים בהודעה קצרה על החתמתו של פול אספרגארו. הספרדי שעדיין בחוזה ב-KTM אינו יכול להיות מצוטט בהודעה רשמית וגם לא נציג ההנהלה או הקבוצה בהונדה.

"הונדה שמחים להודיע על החתמתו של פול אספרגארו. אלוף העולם לשעבר במוטו2 יחבור אל קבוצת רפסול בחוזה לשנתיים. הוא יצטרף אל אלוף העולם שמונה פעמים מארק מארקז על ההונדה RC213V. אספרגארו הוא אחד מהרוכבים הוותיקים בטבלת הרוכבים, מתחרה באליפות העולם מאז 2006 עם 104 פודיומים".

ההודעה קצרה אך מבהירה הרבה, הניסיון של פול אספרגארו זו אחת הסיבות לבחירתו והעדפתו על פני מי שירכוב עבורם השנה בקבוצה הבכירה אלכס מארקז. אספרגארו, שצמח ברמה העולמית לצד מארק מארקז והצליח גם לנצח אותו בעבר לא פעם, מגיע עם ניסיון רב בפיתוח אופנוע ה-KTM ופיתוח זה אחד האתגרים הגדולים עימם התמודדו בהונדה כשהם לא מצליחים לפתור את כל הבעיות והוא עדיין נחשב לאופנוע קשה לרכיבה. ה-RC213V נחשב אופנוע הדורש רכיבה אגרסיבית, בדומה קצת ל-KTM, ואספרגארו ידוע כרוכב שאוהב לנהל את האופנוע ולא להתנהל על ידו. בראיון שפורסם במוטו אספרגארו בחר בו כמועדף עליו "האופנוע על המסלול שכל רוכב היה רוצה זה ההונדה, למרות שחורחה (לורנסו) לא עשה איתו תוצאה טובה, נראה שמארקז מנצח בלי צורך להתאמץ יותר מדי כמו בשנים קודמות ולראות אותו נלחם במסלולים מהירים כמו מוג'לו ואוסטריה מדגים עד כמה האופנוע מהיר". סיבה נוספת שדחפה את פול להונדה זה הצורך לבחון עצמו מול הטוב ביותר ואת זה ניתן לעשות רק כאשר מתחרים על אותו אופנוע.

Copyright: KTM Racing

ההודעה הבאה שהתקבלה מהונדה סיפקה שתי ידיעות. הראשונה כי אלכס מארקז, שעוד לא הספיק לרכוב באמת על ההונדה פעם אחת, יזכה להיות רוכב מפעל ברפסול הונדה רק בעונת 2020 ואת שתי העונות הבאות יעשה בקבוצת הלווין LCR. עצם כך שההודעה מהונדה עצמם ולא מקבוצת רפסול מבהירה כי החוזה הוא מול הונדה והרוכב מקבל תמיכה מלאה ואופנוע מפעל, מה שאמור להרגיע את אחיו ואת הסוכן המשותף של השניים במידה וההחלטה של הונדה לא הייתה על פי דעתם. יושישיגה נומורהמי מנכ"ל HRC רומז כי זו לא היתה החלטה פשוטה להיפרד מאלכס שנכנס למלא את החור שחורחה לורנסו הותיר אחריו עם פרישתו המפתיעה.

"הונדה שמחים להמשיך לעבוד עם אלכס מארקז באמצעות תהליך הלימוד של המוטוGP בשתי העונות הבאות. אחרי חשיבה רבה וניתוח של המצב הקיים אנו מאמינים כי לאלכס יש הזדמנות נהדרת לצמוח בקטגוריה הבכירה עם תמיכת מפעל מלאה בקבוצת LCR. אנו מאמינים כי בהליכה במסלול הזה בשלוש העונות הקרובות, גם אלכס וגם הונדה יוכלו להשיג את המטרות אליהן אנו שואפים להגיע". מההודעה ניתן להבין שהונדה מנסים להחזיר את תהליך קבלת רוכב חדש למסלול הרגיל, קודם קבוצת לווין ורק אז למפעל.

באותה ההודעה, הונדה הודו לקאל קראצ'לו על השנים שנתן ותרומתו לפיתוח כולל שלושה ניצחונות. זו בחירה יוצאת דופן שכן אחרי כל כך הרבה שנים כרוכב עבור המפעל הודעות סיום התקשרות מגיע בנפרד. מזה מספר שנים ישנו מתח בין הרוכב הבריטי למפעל ביפן כשגם לוצ'יו צ'קינולו בעלי LCR לא תמיד מצליח להרגיע. הדיבור החופשי של קראצ'לו, הביקורת שהטיח על הפיתוח האיטי, הבעיות הממאנות להיפתר לא תמיד התקבלו יפה אצל היפנים. המשבר עמוק נוסף בין הרוכב ליצרן התרחש לקראת סוף העונה הקודמת כשהונדה סירבו לאפשר לקראצ'לו לפספס מבחן סוגר עונה כדי שיוכל לעבור ניתוח בקרסול וזאת כשהם משחררים את מארקז ואת נקגאמי לעבור ניתוחים וטיפולים. הפתיחות שבה קאל דיבר על פרישה בשנים האחרונות תרמו לבטח בהחלטה להיפרד מהרוכב.

Copyright: LCR Honda

לא מפתיע שהרבה הודעות לגבי עתיד הרוכבים מתקבלות כבר כעת רגע לפני תחילת העונה. עם כל כך הרבה מרוצים בזמן כל כך קצר, 13 מרוצים ב-18 סופי שבוע, ישנה חשיבות גדולה לאפשר לרוכבים להתרכז רק במרוצים ולא בדאגות מסביב, בטח כאשר מדובר ברוכבים צעירים.

על השולחן עדיין נשארו לא מעט נושאים פתוחים כמו העתיד של דוביציוזו, רוסי, זרקו וקראצ'לו כמובן.

המשא ומתן של אנדראה דוביציוזו נמצא כעת במבוי סתום. האיטלקי התבקש לקצץ משכרו וסגן אלוף העולם בשלוש העונות האחרונות מסרב לתנאים החדשים הכוללים גם הרעה בתנאי המלווים והשהות בעת המרוצים. הוא וסוכנו כרגע אינם פוסלים שנת שבתון למרות שעד היום באליפות המוטוGP אין תקדים של חזרה מפרישה שהצליחה.

דוביציוזו נמצא במשא ומתן עם אפריליה אך שם לא ניתן להתקדם עד שיוודע עתידו של אנדראה יאנונה וההרחקה עקב שימוש בסם אסור. אבל אחרי כל הרעש והצילצולים ייתכן שדובי ודוקאטי יבינו כי הם הבחירה הכי טובה כרגע עבור הצד השני והארכת חוזה תחתם לבסוף.

רוכב נוסף המועמד למושב באפריליה לצד אליקס אספרגארו הוא קאל קראצ'לו שבמקרה שלו גם יגיע עם גיבוי מדורנה אך ללא הדרכון האיטלקי. קראצ'לו עדיין מתנדנד בין להמשיך עונה אחת ולסייע בפיתוח ואח"כ להישאר מעורב באפריליה, כמו מקס ביאג'י, או לתלות את הקסדה כבר בתום עונה זו. שני מועמדים נוספים הם בראדלי סמית' המחליף בינתיים את יאנונה ורוכב המפעל ומתחרה במוטוE לורנזו סוואדורי.

Copyright: Ducati

בפטרונס, לצד מורבידלי, אמור לרכוב ולנטינו רוסי ששוחרר כאמור מקבוצת המפעל אך מובטח לו M1 עם כל החידושים כל עוד הוא בוחר להתחרות. ע"פ גורמים מקורבים נעשתה הסכמה כבר על חוזה של שנה פלוס שנה אך כעת ישנו עיכוב כדי לסגור את כל פרטי ההסכם. רוסי ביקש להביא עימו 20 חברי צוות (מכונאים, מדריך, עוזרים אישיים, מדיה, צלם) אך עלולה להיות לזה השלכה קשה על הקבוצה לאחר פרישתו בעתיד. תנאים נוספים שנמצאים בדיון הוא מחויבות הרוכב לקבוצה, ולנותן החסות מבחינה שיווקית. החוזה יהיה חוזה משולש בין היצרן, קבוצה ורוכב שאפשר להגדיר כקבוצה בעצמו וכנראה שייחתם סופית רק בעוד כחודש.

רק לאחר שיוחלט בדוקאטי שמתחילים לאבד סבלנות מול דוביציוזו, יתקבלו החלטות בפראמק ובריאל אווינטיה. טיטו רבאט מוחתם לעוד עונה אך לא ברור אם יוהאן זרקו ירכוב לצידו מאחר והצרפתי דוחף לטפס לפראמק או אפילו לקבוצת המפעל. זרקו אינו בחור פופולרי בפאדוק והקבוצות חוששות מהאווירה שיוצר הרוכב במוסך, אולם ג'יג'י דלאניה מגבה את הרוכב. מועמד נוסף הוא פרנצ'סקו בגנאיה, הקבוצה מבקשת להמתין עם ההחתמה עד שיראו אותו במספר מרוצים. ע"פ גורמים מקורבים, חורחה מרטין ירכוב כרוקי עבור פראמק ב-2021 אך לא התקבל אישור רשמי על כך.

Copyright: Tammy Gorali

 

קבוצה רוכב סטטוס

הונדה

רפסול הונדה מארק מארקז חוזה לארבע עונות נוספות 

2021+22+23+24

פול אספרגארו חוזה לשנתיים 

2021+22

LCR אלכס מארקז חוזה מפעל הונדה לשנתיים

2021+22

? *טאקה נקגאמי?
ימאהה
מונסטר אנרג'י ימאהה מאווריק ויניאלס חוזה לשנתיים

 2021+22

פאביו קווארטררו חוזה לשנתיים

 2021+22

פטרונס פרנקו מורבידלי חוזה לשנתיים

 2021+22

? ולנטינו רוסי
דוקאטי
דוקאטי ג'ק מילר חוזה לשנה עם אופציה 

2021

? אנדראה דוביציוזו
פראמק ? פקו בגנאיה
? חורחה מרטין
ריאל אווינטיה טיטו רבאט חוזה לשנה נוספת

2021

? יוהאן זרקו

KTM

KTM בראד בינדר חוזה לשנה

2021

מיגל אוליביירה חוזה לשנה

2021

Tech3 דנילו פטרוצ'י חוזה לשנה

2021

איקר לקואונה חוזה לשנה

2021

סוזוקי
סוזוקי אקסטאר אלכס רינס חוזה לשנתיים

 2021+22

חואן מיר חוזה לשנתיים

 2021+22

אפריליה
גרסיני אפריליה רייסינג אלקיס אספרגארו חוזה לשנתיים

 2021+22

? קאל קראצ'לו

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל