fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטוGP בוריראם: חגיגה בסנוקר

מוטוGP בוריראם: חגיגה בסנוקר

תמי גורלי

צילום: Michelin

שלושה רוכבים בלטו בסוף השבוע מתחילתו, מארקז, קווארטררו ווינאלס. השלישייה הזו גם שלטה במרוץ החם תרתי משמע שנערך בבוריראם אשר בתאילנד. האספלט בטמפרטורה של 50 מעלות, טמפרטורת האוויר של מעל שלושים שמרגישה כמו ארבעים ולחות של "רק" 58% כשהמרוץ ה-15 הוזנק בשעת הצהריים המקומית. 

דוביציוזו שהיה היחיד שיכול היה לעצור את חגיגות האליפות, זינק רק מהמיקום השביעי וגם ההול שוט לא עזר לו להתקדם מעל למיקום הרביעי וכך גם חצה את קו הסיום.

Credit: Petronas SRT

המיקום הזה יכול היה לאפשר למארקז לסיים שני או שלישי על הפודיום כדי לחגוג תואר נוסף אך לא כך רצה אלוף העולם לחגוג, הוא לא רצה לחלוק את השמחה עם מישהו שיקח את הכותרות ואחרי שישב במיקום השני אחרי הרוקי של קבוצת הלווין פטרונס לאורך כל המרוץ כשהשניים מחליפים ביניהם את ההקפה המהירה, ומארקז מנסה באמת לעקוף לראשונה רק 4 הקפות לסיום המרוץ. את ההתקפה הבאה ביצע רוכב הונדה בכניסה לפנייה האחרונה בהקפה לפני האחרונה וכשזה לא צלח, שמר על פער קטן ותקף שוב בפנייה האחרונה כשהוא יוצא טוב יותר מרוכב ימאהה וחוצה את קו הסיום לפניו "תכננתי את סוף השבוע בשביל לנצח את המירוץ, לא משנה האליפות, לא משנה היכן נמצא דובי, העיקר למצוא את הדרך הטובה ביותר כדי לנצח" אמר מארקז בפארק פרמה דקות אחדות אחרי חגיגת הסנוקר והכדור השמיני "פאביו היה טוב ומהיר אבל הצלחתי לסגור את הפער ואז התחלתי ללמוד אותו מאחור".

אם במיסאנו שם קווארטררו נראה עצוב ומדוכדך בדקות הראשונות אחרי שסיים שני למארקז, הפעם הוא נראה יותר עצבני וכועס, הניצחון של הצרפתי נראה קרוב מאי פעם.

Credit: honda cooperation

בפער של פחות משתי שניות חצה את קו הסיום מאווריק וינאלס אחרי כשהוא סובל בפעם נוספת מבעיות אחיזה עם הימאהה אך הספרדי מעודד מההתקדמות, מורבידלי רכב על הימאהה השלישי במיקום השישי וולנטינו נדחק למיקום השמיני גם הפעם בגלל אחיזה אחורית בעייתית. עם זאת יצאו מעודדים בימאהה בזכות ארבעה רוכבים בעשירייה הראשונה במסלול עם כל כך הרבה ישורות וטמפרטורות גבוהות. בהונדה לעומתם יכלו לחגוג אליפות אך שאר רוכבי היצרן סיימו במיקומים עשירי, 12 ו-18 בלבד וזה בהחלט מעורר דאגה.

שבועיים הפסקה ואז אליפות העולם תפגש שוב במסלול היפני, מוטגי שם מארקז יוכל ליהנות מהניצחון אבל ינסה להשתלט על הכתר המשולש של אליפות רוכב, קבוצה ויצרן.

Credit: Michelin

 

39:36.2 רפסול  HRC מארק מארקז 1
  פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו 2
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס 3
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 4
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 5
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 6
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 7
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 8
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י 9
  LCR הונדה טקאגי נקאגאמי 10
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 11
  LCR הונדה קאל קרצ'לו 12
  KTM רד בול  פול אספרגארו 13
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 14
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה 15
  רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה 16
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט 17
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 18
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 19
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 20
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו X
  KTM רד בול  מיקה קאליו X

 

במוטו2 לוקה מריני רוכב קבוצת SKY46 מצליח לקחת ניצחון מרשים לראשונה העונה. הרוכב האיטלקי שזינק רביעי הצליח לפתוח פער בריא כבר בתחילת המירוץ ולמרות שבכל מקצי האימונים זמני הרוכבים היו צמודים, ברח קדימה ונמנע מקרבות מאחוריו. אחריו סיימו בראד בינדר ואיקר לקואונה שלו זה פודיום בכורה כמו גם לקבוצת אמריקן רייסינג. לקואונה בן ה-19 בלבד התמודד בקרבות עיקשים מול בינדר ואלקס מארקז שסיים לבסוף רק חמישי. מוביל טבלת האליפות סיים אחרי אגוסטו פרננדז אשר צמצם קצת את פער הנקודות באליפות ל-40 בלבד כשיש עוד 100 בקופה. זהו הפודיום הראשון העונה בקטגורייה בו שני רוכבי שלדת KTM חוגגים עם גביעי הניצחון.

במוטו3 גם השנה מסלול צ'אנג סיפק מרוץ צמוד ועמוס דרמות. דארן בינדר שזינק מתחתית הגריד ביצע מהלך עקיפה דרמטי ואגרסיבי שהוביל למגע עם ארון קנאט וגרר שרשרת תגובות והתרסקות שלו ושל ג'ון מקפי וטסאזוקי סוזוקי שנראו כמועמדים לקרב על הפודיום. ההתרסקות הזו ו"ארם-פאמפ" שממנו סבל בהפתעה טוני ארבולינו, הותירו ללורנזו דה לה פורטה קרב קשה אך לא עם המתמודדים לכתר האליפות ואחרי עקיפות רבות וטעות בפנייה האחרונה כי לא נותר לו גומי בצמיגים, סיים שני אחרי אלברטו ארנס ולפני אלונסו לופז. הפער באליפות עומד כעת על 22.

גלריה

  • Photo: Michelin

  • Photo: Michelin

  • Photo: MotoGP

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל