fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

מוטוGP בוריראם: גם בתאילנד קיבלנו קרב ענקים

מוטוGP בוריראם: גם בתאילנד קיבלנו קרב ענקים

תמי גורלי

צילום: MotoGP

לפני שמונה חודשים, כשמישלין היו צריכים להחליט על אילו צמיגים ללכת לסבב במסלול צ'אנג אשר בבוריראם (עיר האושר בתרגום חופשי מתאית), הם הלכו על צמיגים קשים יותר מאשר במבחן, דומים לאלו שהם מביאים למסלול רד בול רינג באוסטריה מסלול עם ישורות ארוכות ובלימות עזות, אף אחד לא חשב שבתקופת המונסונים יהיה רק טפטוף ביום חמישי אחר הצהרים וכל הסופ"ש יהיה תחת השמש הלוהטת עם טמפרטורת קרקע המגיע גם ל-59 מעלות וגם אלו לא יספיקו. החום הגבוה שדורש הרבה מהצמיגים, מהאופנועים ומהרוכבים, המסלול החדש לכולם (למרות המבחן) בשילוב הרבה פחות אחיזה, סיפק כבר מההתחלה הרבה מאוד דרמה ודרש הרבה אסטרטגיה.

מארק מארקז זינק מהפול פוזישן ה-50 שלו, אחרי שעבר דרך Q1 בגלל טעות תכנון הלו"ז כי הרוכב והקבוצה עובדים בעיקר על זמני הקפות למירוץ. לצידו עמד ולנטינו רוסי בפער קטן של 11 אלפיות בלבד ורק בפעם הרביעית העונה במיקום הזה, ובמיקום השלישי דוביציוזו בעוד שורה ראשונה לאוסף. וינאלס הצליח לקבוע זמן לראש השורה השנייה כשקאל קראצ'לו לצידו ואנדראה יאנונה, נציג סוזוקי הראשון, במיקום השישי.

מישלין הודיעו מראש לכל הרוכבים שישנה עדיפות לצמיג אחורי קשה, הוא היחיד שיכול להחזיק מעמד עד סוף המירוץ. זה לא שהרך והמדיום מהווים סכנה, אך עם כאלו, הזמנים יצנחו בכ-2 שניות בהקפות האחרונות בגלל שיאבדו אחיזה בחום הכבד ודרישות המסלול. כולם הקשיבו, למעט אלכס אספרגארו, שזינק מהמיקום ה-16 ובחר באחורי הרך. הרביעיה הראשונה בחרו בקדמי קשה. לפעמים כדאי להקשיב למומחים, הפעם הייתה אחת כזאת.

118.404 ק"מ היה אורכו של המירוץ, כשכל הקפה אורכה 4.552 ק"מ ורק 12 פניות – אבל כמה אקשן היה, כשחלקו הוא אפילו רק בהמתנה מותחת עצבים שיקרה דבר ולמי יגמר הגומי ראשון.

מארק מארקז פתח מצויין כשהוא יודע שהובלה תאפשר לו להימנע מחימום הצמיגים מפליטת החום של אופנועי היריבים שלפניו, ולנטינו רוסי, שהופתע מהצלחת ימאהה בתאילנד, נשאר צמוד אליו. קראצ'לו זינק היטב מהחמישי עד שדובי טיפס במקומו והשתלב במיקום השלישי – כבר בפנייה השלישית בסוף הישורת הארוכה. ולנטינו לקח את ההובלה על המירוץ בהקפה החמישית כשדובי אחריו ומארקז שלישי. בשלב הזה הקצב לא היה מהיר במיוחד, כל הרוכבים חשבו על שימור הצמיגים ושיירה ארוכה של רוכבים המשיכה להקיף את המסלול הלוהט. במהלך ההקפה ה-11 הדוקטור כבר לא יכול היה על שני הרוכבים המתמודדים על האליפות כשהדוקאטי לקח את ההובלה וההונדה התייצב במיקום השני. מאחור וינאלס, שנדחק לאחור עד למיקום השישי בהקפה השנייה, הצליח לחזור ולהיצמד לקראצ'לו כשאחריו גם זרקו, רינס ויאנונה – שזינק רע מאוד התדרדר עד למיקום ה-11, בו גם סיים. דני פדרוסה, שהצטיין במבחן בפברואר, נאבק בצמיגים הקשים כל הסופ"ש, התדרדר מחוץ לעשיריה והצליח להתקדם ככל שהאופנוע התרוקן מדלק, היה נראה כי הוא בדרכו לפודיום ראשון העונה, אך הוא דרש יותר מדי מהצמיגים וסיים את המירוץ כשאיבד את הקידמי בהקפה 13. מקדימה דובי החל לדחוף אך מארקז וולנטינו דלקו אחריו וגם סגרו קצת את הפער.

בהקפה ה-18 קאל קראצ'לו גמר את הצמיג הקדמי והתדרדר עד למיקום ה-7, לפניו זרקו שסיים במיקום ה-5, כשהוא עוקף בהקפה האחרונה את אלכס רינס והסוזוקי.

וינאלס, שהגיע ללא ציפיות והצהיר כי אין לו מה להפסיד, התעורר בהקפה ה-19 והצליח לעקוף את בן קבוצתו שהתקשה לשמור על הקצב ותפס את המיקום השלישי על הפודיום. הדוקטור ניסה להילחם וכמעט נכנס בספרדי בפניה האחרונה של המירוץ כשבלם עמוק מדי – כי לא נשארו לו צמיגים, בסופו של דבר סיים רביעי.  

כשנותרו ארבע הקפות לסיום מארקז נכנס מהר מדי לפנייה השלישית ואיפשר לדובי לקחת חזרה את ההובלה.

שלושת ההקפות האחרונות של המירוץ היו הצגה של השניים, כשהם מחליפים מיקומים בפניות שמונה ותשע ואז חזרה נוספת של הדוקאטי לחזית. בהקפה האחרונה מארקז הצליח לעקוף בפניה החמישית, דובי ניסה להחזיר הובלה בשישית, כשל ואז ניסה לעקוף ולתקוף בפנייה המאתגרת של המסלול – הפניה האחרונה, אך מארקז הצליח לעשות לדובי מה שעשה לו האיטלקי באוסטריה וביפן ב-2017 ובקטאר בתחילת השנה – סגר את הדלת בפניו, מבפנים, ולקח את הניצחון הראשון בבוריראם.וינאלס שסיים שלישי חצה את קו הסיום בפער של 270 אלפיות בלבד, הפער הקטן בהיסטוריית העידן המודרני של המוטוGP.

מארק מארקז, שהצליח להגדיל את הפער בעוד 5 נקודות באליפות העולם, חזר באקסטזה לפארק פרמה. הקבוצה, לדבריו נתנה הכל, והוא הרגיש שהוא צריך להחזיר להם על העבודה הקשה "ההקפה האחרונה הייתה מתנה לקבוצה ולאוהדים" אמר אלוף העולם כשהוא מודה למעל מאה אלף איש ואישה שהגיעו למסלול. הוא גם סיפר שלמרות שמבחוץ דברים לפעמים נראים פשוטים לא הכל הולך חלק "הייתי עד תשע בערב במוסך עם הקבוצה, הם נשארו גם אחר כך, עד עשר וחצי בלילה. עשינו שינויים אלקטרוניים, לא הכל הלך לנו. מבחוץ הכל נראה קל אבל אנחנו עובדים מאוד קשה". אחר כך גם הוסיף כשהוא מפרגן לרוכב שעדיין מונע ממנו את הכתר "זה היה קרוב, לשנינו היה מגיע את הניצחון".

דוביציוזו היה מאוכזב מלסיים שני אך ממשיך ומתרכז בעתיד "קשה להפסיד בפנייה האחרונה אבל האליפות גם כך כמעט סגורה ואנחנו עובדים על העונה הבאה", הרוכב גם מספר שהקרבות הצמודים עוזרים בהתקדמות "אחרי מירוץ עם רוכבים אחרים אפשר להביא פידבק טוב לצוות. בזכות זה אנחנו משתפרים, היינו פה מהירים יותר ממה שחשבנו ועם כל החום ושחיקת הצמיגים המשכנו ועשינו עוד צעד ענק, צעד שהתחלנו באראגון והמשכנו כאן".

מאוריק וינאליס היה מרוצה, אך נשאר עם הרגליים על הקרקע. כשהוא מרוצה שימאהה חזרו לפודיום לראשונה מאז גרמניה "מאד קשה לרכוב ככה, לא עקבי, אבל הצלחתי לסגור פערים פעמיים. הרגשתי טוב על האופנוע אך עלינו לחכות ולראות מה יקרה ביפן". ולנטינו רוסי, שהיה מאוכזב שלא יכול היה להשתתף בקרב מקדימה, חזר גם הוא על אותם הדברים ואמר שהיה כיף יותר לקום בבוקר בידיעה שיש איזשהו סיכוי ולא רק קרב על המיקום השביעי. ימאהה בבצורת של 24 מרוצים, הזמן הארוך ביותר מאז 1972.

ומה חורחה לורנסו חשב כשצפה מהמירוץ מבית המלון בגלל הסדק ביד שמאל? "נחמד לראות את מאוריק וולנטינו שם עוד הפעם. קשה לראות את המירוץ דרך המסך, אך אני מקווה שאהיה שם להילחם חזרה במוטגי".

פחות משבועיים עד שהקבוצות יתייצבו ביפן, תכוונו שעונים.

 

מירוץ צ'אנג בוריראם

1 מארק מארקז רפסול  HRC 39,55.722
2 אנדראה דוביציוזו דוקאטי +0.155
3 מאוריק וינאלס מוביסטאר ימאהה +0.270
4 ולנטינו רוסי מוביסטאר ימאהה +1.564
5 יוהאן זרקו TECH3 +2.747
6 אלקס רינס סוזוקי אקסטאר +3.023
7 קאל קרצ'לו LCR הונדה +6.520
8 אלברו באוטיסטה אנחל ניאטו +6.691
9 דנילו פטרוצ'י עלמה פראמק +9.944
10 ג'ק מילר עלמה פראמק +11.077
11 אנדראה יאנונה סוזוקי אקסטאר +15.488
12 חפיז שייארין TECH3 +17.691
13 אלקס אספרגארו אפריליה רייסינג גרסיני +21.413
14 פרנקו מוריבידלי MARC VDS +22.802
15 בראדלי סמית' KTM רד בול +23.628
16 סקוט רדינג אפריליה רייסינג גרסיני +23.804
17 קארל אברהם אנחל ניאטו +32.507
18 קסביאר סימאון ריאל אווינטיה +37.216
19 ג’ורדי טורס ריאל אווינטיה +39.204
20 תומאס לוטי EG 0,0 MARC VDS +39.421
21 פול אספרגארו KTM רד בול +53.388
22 טקאגי נקאגאמי LCR הונדה 2 הקפות
X דני פדרוסה רפסול  HRC התרסק
X חורחה לורנסו דוקאטי לא השתתף

 

אליפות רוכבים

מארק מארקז 271
אנדראה דוביציוזו 194
ולנטינו רוסי 172
מאוריק וינאלס 146
חורחה לורנסו 130
קאל קראצ'לו 128

 

אליפות קבוצות

רפסול הונדה 358
דוקאטי 324
מוביסטאר ימאהה 318

 

אליפות יצרנים

הונדה 306
דוקאטי 273
ימאהה 218
סוזוקי 157
KTM 45
אפריליה 42

גלריה

  • Copyright: Suzuki

  • Copyright: Suzuki

  • Copyright: Suzuki

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: Moviestar Yamaha

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Monster Tech3

  • Copyright: Monster Tech3

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל