fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

מוטוGP אראגון: דרמה ועוד דרמה במדבר הספרדי

מוטוGP אראגון: דרמה ועוד דרמה במדבר הספרדי

תמי גורלי

צילום: MotoGP

האיש המתוח ביותר בזינוק היה דווקא איש הצמיגים, פיירו טראמאסו. הטמפרטורות הגבוהות והשמש החזקה עלולות להוות אתגר לצמיגי המישלין של האליפות "החום בסוף השבוע הוא האויב הגדול ביותר שלנו" אמר מי שאחראי על פיתוח הצמיגים לאליפות העולם "היה פה חם ממה שאי פעם חווינו פה ומאחר והיה עלינו לבחור את תרכובות הצמיגים כבר לפני חודשים רבים, במרץ, לא היה סיכוי שנוכל לצפות שיהיה כל כך חם".

גם הרוכבים והקבוצות ידעו שזה יהיה האתגר הגדול ביותר – שימור הצמיגים, ההתנהלות עם הצמיגים יהיו גורם מכריע ב- 23 ההקפות שאורכן 116.771 ק"מ (5,077 מטרים להקפה). החום, הצפיפות, הבלימות העמוקות, הישורת הארוכה – לכולם תהיה השפעה על כמה חיים ישארו בצמיגים. את לחץ הרוכבים והצוותים אפשר היה לראות בקלות, החלפת צמיגים ברגע האחרון ומחיקות ברשימות הרשמיות של היצרן. יאנונה, מארקז וקארל אברהם החליפו צמיגים אחרי היציאה האחרונה, החלפה שהתגלתה רק אחרי הקפת החימום כי סודות כאלו שומרים קרוב לחזה או מתחת לשרוול, חימום הצמיגים בדיוק כפי שעשה יאנונה כשקטף את הניצחון הראשון והיחיד שלו עם דוקאטי ב-2016.

חורחה לורנסו, שניצח במסלול פעמיים – אבל עם הימאהה והיה על הפודיום בכל הביקורים במסלול למעט 2010, התייצב על קו הזינוק. לצידו בן קבוצתו שנראה עקבי מאוד בזמנים, והכוכב הביתי – מארק מארקז, שניצח פעמיים במסלול הקרוב לביתו והיה ברור כי הוא מתגעגע לעמדה הבכירה על הפודיום, אחרי בצורת קלה מאז סבב סקסונרינג שהתקיים באמצע יולי.

המטרה של לורנסו היא לפתוח ולברוח, של דובי – להיות איתו, ושל מארקז – לנסות שלא להיתקע מאחורי הדוקאטים, אלו שהוא מודה שכמעט בלתי אפשרי לעקוף. אך הדרמה החלה כבר בפניה הראשונה ואפילו בכניסה אליה, לורנסו, שנראה כמנצח פוטנציאלי, סיים אותה באוויר. הספרדי היה מלא טענות לבן קבוצתו העתידי בקבוצת רפסול הונדה ודרש התנצלות והבטחה שבלוק פאס שכזה לא יקרה פעם נוספת "מהנסיון שלי, נכנסתי נכון לפנייה ובגלל מארק שנכנס מבפנים באופן אגרסיבי ולא לקח נכון את הפנייה, אפילו שראה שאני שם ולא נתן לי להיכנס, לא הייתה לי ברירה ופתחתי את המצערת בכדי לא לאבד 5 או 6 מקומות". לורנסו הרוכב היחיד שיצא עם צמיג הקדמי הרך מודה שאם היה צופה את איבוד האחיזה של האחורי בתרכובת הקשה היה אולי מתנהג אחרת. מארקז ראה את הדברים קצת אחרת "זה ברור שהוציאו אותי לאזור המלוכלך של המסלול, חסמו אותי מקדימה ואז ראיתי את לונסו מבחוץ. כדי לא ליצור מגע שחררתי את הבלם, בכל זאת היה מגע , לקחתי קו פנימי והוא יצא החוצה. ישנם חוקים למרוצים – כשיוצאים לאזורים המלוכלכים, עם כל האדרנלין, צריך לשמור על דם קר ולא לפתוח את המצערת כדי לברוח". לורנסו סיים עצבני ושבור את הסוף שבוע "במיסאנו ההתרסקות הייתה אשמתי. הפעם, מארק הרס את המירוץ שלי, את הרגל שלי ואת האפשרות שלי לנצח, וייתכן שאפילו את המרוץ בתאילנד". לורנסו שבר בוהן ופרק אצבע נוספת ברגל ימין, ויעבור בדיקה רפואית ביום שני הבא לבדוק כשירותו לטוס לאסיה. לפני שיצא לביתו הוא גם הזכיר למארקז ש-"לא מנצחים מירוץ בפנייה הראשונה" ואת זה הוכיח האלוף המכהן עד תום 23 ההקפות.

Copyright: MotoGP

מארקז נתן קרב נפלא ומותח מול דוביציוזו והדוקאטי. השניים נתנו קרב ענקים כשדוביציוזו מוביל את רוב המירוץ ומארקז יושב צמוד אליו, נהנה מהסליפ סטרים ביישורת הארוכה, אך גם סובל מחימום הצמיגים. אופי הרכיבה של השניים שונה – וכך גם החוזקות של הרוכבים והאופנועים, מה שנתן יתרון למארקז בפנייה על שמו ובפניות העוקבות, אך יתרון לדוקאטי ולאיטלקי בישורת ובחלקו הראשון של המסלול. "אני מאוד שמח על הניצחון, עבר הרבה זמן מהפעם האחרונה. ידעתי שיש לי את זה אבל לא הרגשתי ממש טוב עם הצמיג האחורי הקשה ואפילו שלא בחנו מספיק את הרך בתנאי חום, החלטנו בישיבת צוות אחרי אימון הבוקר להמר, כי זו הדרך היחידה לנצח". דוביציוזו, שהיה על הפודיום פעם אחת רק ב-2012, נראה מאד מסופק מהמיקום השני, למרות שזה היה מאוד קרוב "כולם חשבו שאנחנו יכולים לנצח, אך זה לא כל כך פשוט, אני מאוד מרוצה מהשיפור, עשינו צעד גדול, אפילו ענק" אמר הרוכב שסיים בפער של של 0.648, לעומת פער של מעל 7 שניות והמיקום השביעי רק בעונה הקודמת. דוביציוזו שלא הרפה, למעט אולי בשתי פניות האחרונות בהן היה רחוק מדי לנצלן לעקיפה, התייחס לאופי הרכיבה שלו "אני אגרסיבי כשצריך, כשאין בידי קלפים אחרים. ידעתי שמארק ירצה לנצח פה, צפיתי את מה שקרה, ידעתי שהוא ייקח סיכונים".

מי שהפתיעו והצטרפו לקרב, ופתחו גם פער משאר הרוכבים על המסלול, היו צמד רוכבי הסוזוקי. יאנונה שהיה מהיר בבוקר ראה את ההתרסקות של מארקז אך הצליח להישאר צמוד לבן קבוצתו והשניים הפגינו יכולת נהדרת על אופנועי ה-GSX-RR ופתחו פער מדני פדרוסה של מעל לשתי שניות כבר בתום ההקפה עשירית ונשארו שם עד הסוף, כשיאנונה אפילו מאיים על הנצחון ומוביל את המרוץ לרגע קל – ובסופו של דבר מסיים שלישי, פודיום ראשון מאז חרז. "הסוד היה להעתיק מאפס את כיוונון האופנוע של רינס, זה סייע לי מאוד" סיפר הרוכב שבדרך כ

Copyright: Suzuki

לל מאד מתקשה לשמור על הצמיגים מעבר לחמש הקפות, הפעם לדבריו הצליח לשמור על איפוק, לא השתולל או תקף, ישב אחרי בן קבוצתו עד שהרגיש שנותר לו מספיק עם מה לעבוד עד קו הסיום. האיטלקי היה פיוטי משהו אחרי חגיגות השמפניה "ככה אני חי, אני לא חי בשלום עם כלום, אני יודע מה אני רוצה ואעשה כל מה שאני יכול כדי להשיג את זה, גם אם זה לא פשוט. לפעמים אני מפיל עצמי מטה, אבל אני יכול לחזור למעלה ואני חוזר לתפקד למרות הכל". אלכס רינס אמנם סיים מירוץ נוסף במקום הרביעי, אך הוא התקבל בשמחה במוסך כשהוכיח שהוא יכול להילחם עם הגדולים "היה קרב נחמד מאוד, למדתי המון כיצד להילחם מקדימה, לעקוב אחרי מארקז ודוביציוזו ולהילחם באנדראה. זה היה נהדר! התוצאה הזו מחדירה בי מוטיבציה להמשיך לדחוף". ההצלחה של רוכבי סוזוקי והפודיום של יאנונה מהולים בעצב, שכן הם ביטלו את ההטבות ליצרן היפני שמהעונה הבאה יאלץ להתמודד עם הגבלי המנועים וקיצוץ באימונים.

דני פדרוסה סיים חמישי בפער של 5.274 שניות מבן קבוצתו. החום ומשקלו הקל עזרו לו בישורת ובכניסה לפנייה 15 “המירוץ היה טוב ובאופן כללי אנחנו יותר קרובים, הבעיה היא שלא הייתה לי אחיזה באחורי בכל פעם שפתחתי את המצערת". ההפתעה הנוספת של סוף השבוע – רוכב אפריליה, אלכס אספרגארו, ששינה את צורת העבודה עם ראש הצוות החדש שלו והצליח להשוות את התוצאה לזו בשנה הקודמת, אמנם בפער של 3 שניות נוספות מהמנצח – אך אחרי התקופה הקשה של חוסר האמינות של מנועי אפריליה, התקלות הטכניות ובעיות כיוונונים רבות, הרוכב והקבוצה הגדירו את התוצאה באראגון כ-"מאסטר קלאס". אספראגו לא מסתיר שהסוד להצלחה הוא בחלקו האהבה שלו למסלול הביתי "אראגון הוא אולי המסלול שהרגשתי בו הכי טוב אבל ללא ספק התוצאה הזו נותנת לנו דחיפה של ביטחון". בן קבוצתו, סקוט רדינג, סיים רק במיקום ה-16 מאחר והייתה לו בעייה קשה של אחיזה בחלק האחורי ונאלץ להתמודד עם חוסר הנוחות בכניסה לכל הפניות.

Copyright: Aprilia Racing Team

במיקום השביעי סיים דנילו פטרוצ'י, שבחן מזלג קדמי חדש בשביל דוקאטי, שהצליח לסיים במיקום הגבוה אף על פי שסבל מויברציות בחלק האחורי של האופנוע. הוא ניסה להישאר עם הקבוצה המובילה אך אחרי 10 הקפות נאלץ להסתפק רק במיקום הזה, לדבריו. דנילו פטרוצ'י השווא את מספר הנקודות שלו באליפות לאלו של קאל קראצ'לו, שלא צבר נקודה במירוץ בגלל התרסקות במהלך ההקפה החמישית. הבריטי שזינק רביעי, נאלץ לסגור את המצערת בשביל לא להיכנס בלורנסו, מה שגרם לו לאבד מיקומים רבים, הוא הרגיש בנח על ההונדה של LCR אך התרסק באופן דומה לזאת של מארקז מחימום הבוקר בפנייה הראשונה.

הרוכב השני של קבוצת אלמה פראמק גם סיים מאוכזב במיקום התשיעי "אם אהיה כנה, אני לא יכול להיות מרוצה. נאלצתי להתמודד עם ההתרסקות של לורנסו בפנייה הראשונה ולשנות קצת את התכנון למרוץ, אבל עשינו עבודה טובה ואני מרגיש שיפור."

מי שלא מרגיש שיפור הם כל רוכבי הימאהה, אלו של קבוצת המפעל וגם קבוצת הלויין TECH3. ולנטינו נשמע מדוכא, מאוכזב ומותש בסיום המרוץ. למרות שזינק מהמיקום הגרוע ביותר שלו מאז המרוץ השני שלו בקריירה (למעט פציעה באסן 2006 ושני עונשים), הצליח לטפס עד המיקום ה-8 וסיים קצת יותר מ-15 שניות ממארקז. ולנטינו והצוות שלו מצאו משהו באימון החימום אך גם אז היו איטיים בשנייה ממוביל המקצה "מנקודת מבט אחת, היום היה יותר טוב מאתמול אך מהצד השני, המצב הטכנולוגי בו אנו נמצאים הוא קשה, כי אנחנו צריכים להילחם רק בשביל לסיים בתוך העשירייה הראשונה". ויניאלס שאיבד שנייה בהקפה לעומת המוביל במרוץ סיים רק במיקום ה-10 "איבדנו כל מטרה, אני כבר לא יודע למה לשאוף, התחושות על האופנוע רעות מאוד וכעת אני מקווה שנעבור את הסבב האסייתי מהר, אפס מוטיבציה, אפס ציפיות". השניים דורשים תשובות מהמפעל ביפן ומקווים לסיים את העונה הנוכחית בכדי לפתוח חדשה, בתקווה לאחת טובה יותר. רוכבי קבוצת הלווין נשמעו מותשים עוד יותר. זרקו הצליח לשרוד בעשירייה הראשונה עד תום ההקפה העשירית אך משם רק התדרדר וצנח למיקום ה-14 "היה פשוט בלתי אפשרי לעקוב אחרי שאר הרוכבים" אמר הצרפתי והוסיף "ככול שעברו יותר הקפות כך התחושה שלי נעשתה גרועה". חפיז שייארין סיים במיקום ה-18 כשהוא סובל, כמו בכל המרוצים האחרונים, מחוסר ביטחון בכניסה לפניות. המצב של רוכבי ימאהה נראה גרוע מסבב לסבב, הרוכבים והצוותים מנסים לשמור על אופטימיות, אך גם זו מתמוססת עם כל מאבק שמסתיים בתוצאה מאכזבת ליצרן. מאז הניצחון של האגדה הפינית, יארנו סארינן, במסלול פול ריקארד ב-1973, המרוץ הראשון של ימאהה כיצרן רשמי שבו הם גם ניצחו לראשונה, לא הייתה בצורת נצחונות ארוכה יותר לחברה.

Copyright: Yamaha Motor Racing

הרוקיז של הונדה – מורבידלי ונקאגאמי, סיימו במיקומים 11 ו-12, כשרוכב ה-KTM הבודד, עקב הפציעה של פול אספרגארו, בראדלי סמית, סיים במיקום ה-13. תומאס לוטי סיים במיקום ה-17 ורוכבי ריאל אווינטיה עם הדוקאטים סיימו אחרונים, כשג'ורדי טורס, במירוץ הראשון שלו, בו למד על הבלמים והשתנות האופנוע במהלך המרוץ, סיים בפער של פחות מדקה מהמנצח, תוצאה יפה במסלול כה ארוך.

בשבועיים שלפני הסבב בתאילנד, במסלול החדש בבוריראם, הונדה יחגגו את הנצחון ואת הצעד הנוסף לקראת אליפות נוספת, בדוקאטי יכולים להנות מהתחזקות הדסמוסדיצ'י ובימאהה יהפכו שולחנות בתקווה שמשהו יזוז. יש למה לחכות, אפילו שנראה שהאליפות סגורה. וכמו שדובי אמר "גם אם מארקז לא יגיע למרוצים הבאים אני לא בטוח שאוכל לסגור פער של 72 נקודות".

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Suzuki

  • Copyright: Monster TECH3

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Ducati

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: KTM

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Yamaha Motor Racing

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: Repsol Honda

  • Copyright: LCR Honda

  • Copyright: LCR Honda

  • Copyright: LCR Honda Castrol

  • Copyright: Aprilia Racing Team

  • Copyright: Aprilia Racing Team

  • Copyright: Yamaha Motor Racing

  • Copyright: Suzuki

  • Copyright: Yamaha Motor Racing

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל