fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

מוטוGP אוסטרליה מרוץ: מארקז כתמיד

מוטוGP אוסטרליה מרוץ: מארקז כתמיד

תמי גורלי

צילום: Honda Racing Corporation

יום ראשון, יום המרוצים בפיליפ איילנד החל באופן יוצא דופן, מוקדם ועמוס מתמיד. מיקצי הדירוג של הקטגורייה הבכירה שהתבטלו מפאת מזג האוויר ביום שבת נדחו לשעת האימונים, רק שעות ספורות לפני הזינוק עצמו. במקצה הדירוג הראשון אנדראה יאנונה והאפריליה קבעו זמן שני במהירותו אחרי פאביו קווארטררו הפצוע והשניים השתלבו במקצה הדירוג השני. 

ב-QP2 מאווריק וינאלס על הימאהה המשיך להרשים ביכולתו בפיליפ איילנד, קבע את ההקפה המהירה ולקח פול פוזישן שלישי לעונה. מארק מארקז ופאביו קווארטררו השלימו את השורה הראשונה עם זמנים טובים כשולנטינו רוסי מצליח ברגע האחרון לקבוע הקפה מהירה אשר באמצעותה תפס את ראש השורה השנייה על הגריד. רק ארבע שעות אחר כך הוא התייצב למרוץ כשדנילו פטרוצ'י וקאל קראצ'לו לצידו ושורה מאחוריו, לראשונה שני רוכבי אפריליה בעשירייה הראשונה על הגריד כשג'ק מילר האביר המקומי לצידם.

ולנטינו שעבור זה היה המרוץ ה-400 בקריירה, עבר לצמיגים רכים רגע לפני הדגל הירוק, הוא פתח מצויין לתוך פניית דוהאן והצליח להוביל את המרוץ שלוש הקפות עד שנדחק לאחור בגלל הטופ ספיד הנמוך לדבריו. ולנטינו שהרגיש יותר תחרותי מהמרוצים הקודמים, ציין כי התחושה של להוביל מרוץ אפילו אם לכמה הקפות, הייתה דרך טובה לחגוג את ציון הדרך הזה אך הבטיח להמשיך ולעבוד קשה גם בסבב הבא.

הרוכב הראשון שעקף את ולנטינו היה קאל קראצ'לו הבריטי. רוכב LCR שספג פציעה שכמעט חתמה את הקריירה שלו בהתרסקות ענקית בפניה 1 בעונה הקודמת, הודה שההתרסקות ההיא רדפה אותו לאורך כל הסוף שבוע, אך הוא הצליח להתעלות על הזכרונות ואחרי קרבות השתקע במיקום השלישי שם נותר עד שלוש פניות לפני הסוף, כשטיפס למיקום השני בגלל התרסקות לפניו.

מאווריק וינאלס שהוביל את המרוץ החל מההקפה העשירית והיה נראה כמנצח הכמעט בטוח של המרוץ הזה, איבד את האחורי בלוקי הייטס פנייה מספר 9 מתוך 12 של המסלול המהיר.  רוכב ימאהה החליט שהפעם אינו מוכן להסתפק בכל מיקום מלבד הניצחון בקרב מול אלוף העולם מארק מארקז אך האחורי שלו לא שיתף פעולה. וינאלס הועף בעוז אל החצץ והותיר את מארקז שעקב אחריו רוב המרוץ כשהוא מנצל את הסליפ סטרים שלו, לחגוג ניצחון 11 לעונה וחמישי ברציפות.

 

Copyright: Honda Racing Corporation

 

את המקום השלישי על הפודיום לקח הכוכב המקומי ג'ק מילר. הרוכב האוסטרלי של קבוצת פראמק היה מעורב בקרבות צמודים עם דוביציוזו, בגנאיה, רוסי, יאנונה במהלך המרוץ על המיקום הרביעי. כשהבחין בענני האבק שהותיר אחריו וינאלס הבין כי ישנו סיכוי לחזור בבית לפודיום, הצליח לתת עוד פוש קטן וחצה את קו הסיום כשבן קבוצתו הצעיר פרנצ'סקו בגנאיה אחריו. האוסטרלי הודה כי לא יכול היה לדמיין שהרוקי יצליח לסיים לפניו בביתו שלו עם דוקאטי של העונה הקודמת והוסיף כי המהירות שהפגין בן קבוצתו במהלך המרוץ דירבנה את כל קבוצת הרוכבים לרכוב "על הקצה". בגנאיה הצליח לסיים בפער של מאיות השנייה מהפודיום כשהוא לראשונה מסיים כרוקי המוביל במרוץ העונה.

 

Copyright: MotoGP


ואיפה היה קווארטררו? הרוכב הצעיר לא הצליח אפילו לסיים את הסקטור הראשון של המרוץ, בלימה עמוקה מדי דחפה אותו החוצה בפנייה מספר שתיים אל הדשא והוא התרסק כתוצאה מפגיעה ישירה של דנילו פטרוצ'י. רוכב דוקאטי חווה היי סייד אחרי שנדחק לאזור המלוכלך על המסלול במהלך מעט אגרסיבי אך קביל של מארק מארקז שניסה לשמור על מיקומו. זה המרוץ הראשון העונה שרוכב דוקאטי אינו מסיים בתוך הנקודות וזה היה DNF רביעי לרוקי העונה קווארטררו – סיפר שהטעות שלו והיציאה לדשא הייתה כתוצאה מחוסר נסיונו בקטגורייה הבכירה.

מי שהרשים במרוץ האוסטרלי היה אנדראה יאנונה שסיים שישי ואפילו מאמין שיכול היה לסיים על הפודיום. רוכב אפריליה הסביר כי אופי המסלול המהיר, עם רק שתי נקודות בהן ישנה האצה מהילוכים נמוכים, אפשר לו ולאליקס אספרגארו להיות יותר תחרותיים מתמיד. יאנונה יוצא מעודד מהתוצאה ומוסיף כי הרגעים שבו היה תחרותי, נלחם בראש המרוץ והוביל על פני רוכבים אחרים יתנו לו, לצוותי המפעל והקבוצה להמשיך בעבודת הפיתוח הסיזיפית והקשה.

יוהאן זרקו במרוץ הראשון בחייו על ההונדה הימר על צמיג רך אחורי מאחר ולא הספיק לבחון אף תרכובת אחרת במהלך הסופ"ש, באופן אירוני הוא ניהל קרב צמוד עם פול אספרגארו בן קבוצתו עד לא מכבר ב-KTM שבסופו של דבר חצה את קו הסיום לפניו עם עקיפה בפנייה האחרונה.

אחרון ומחוץ לניקוד חצה את קו הסיום חורחה לורנסו. הרוכב הספרדי הגיע ליעד יותר משנייה אחרי בן קבוצתו בעוד סוף שבוע שעדיף לשכוח. אלוף העולם חמש פעמים הסביר כי הוא מקווה שזה רק צעד אחורה בהתקדמות שהוא מרגיש שהוא והקבוצה עושים. התוצאה הזו של לורנסו מול הפודיום של קראצ'לו מעמידה את הרוכב במצב מאוד בעייתי. הרוכב תרם למאמץ הקבוצתי של רפסול הונדה העונה רק 23 נקודות לעומת 375 של מארקז שזה פחות מתשעה אחוזים במה שהייתה אמורה להיות קבוצת החלומות. הקבוצה עם עוד שני סבבים לעונה, נמצאת בפיגור של נקודה אחת בלבד מרוכבי קבוצת דוקאטי. אלוף העולם יוכל לקטוף את התואר המשולש וגם לקבוע את הניקוד הגבוה לעונה אם ימשיך גם במלזיה וולנסיה באותו האופן.

 

Copyright: Honda Racing Corporation

 

40,43.729 רפסול  HRC מארק מארקז 1
  LCR הונדה קאל קרצ'לו 2
  פראמק דוקאטי ג'ק מילר 3
  פראמק דוקאטי פרנצ'סקו בגנאיה 4
  סוזוקי אקסטאר חואן מיר 5
  אפרילייה רייסינג גרסיני אנדראה יאנונה 6
  דוקאטי אנדראה דוביציוזו 7
  מוביסטאר ימאהה ולנטינו רוסי 8
  סוזוקי אקסטאר אלכס רינס 9
  אפרילייה רייסינג גרסיני אלקס אספרגארו 10
  פטרונס ימאהה פרנקו מוריבידלי 11
  KTM רד בול  פול אספרגארו 12
  LCR הונדה יוהאן זרקו 13
  ריאל אוינטיה קארל אברהם 14
    רד בול KTM TECH3 חפיז שייארין 15
  רפסול  HRC חורחה לורנסו 16
       
  מוביסטאר ימאהה מאווריק וינאלס X
  KTM רד בול  מיקה קאליו X
  ריאל אוינטיה טיטו רבאט X
  דוקאטי דנילו פטרוצ'י X
  פטרונס ימאהה פאביו קווארטררו X
  רד בול KTM TECH3 מיגל אוליביירה XX

 

Copyright: MotoGP


במוטו2 בראד בינדר מנצח עם שלדת ה-KTM עונה שלישית ברציפות. הרוכב הדרום אפריקאי ותומאס לוטי שסיים שלישי מצליחים לסגור את הפער על מוביל אליפות העולם אלקס מארקז שסיים רק שמיני בגלל שהתקשה לעקוף. שבוע שני ברציפות סיים על הפודיום חורחה מרטין בן קבוצתו של בינדר. לוקה מריני שניצח את שני המרוצים האחרונים נאלץ לפרוש מהמרוץ כבר בפנייה ארבע אחרי מהלך אגרסיבי של איקר לקואונה שהוציא אותו ואת מרקו בזקי.

אלוף טרי הוכרז בקטגוריית המוטו3 עם ניצחון נפלא אחרי קרב צמוד ומותח. לראשונה מאז 2004 הוכרז איטלקי כאלוף העולם בקטגורייה הקטנה כשלורנזו דה לה פורטה קוטף את הניצחון השלישי לעונה. זו האליפות השלישית בארבע שנים לקבוצת לאופרד. ארון קנאט וטוני ארבולינו שיכלו היו לעכב את הכרעת האליפות, התקשו במרוץ כשקאנט מתרסק וארבולינו מסיים רק במיקום התשיעי. על הפודיום חגג דה לה פורטה עם בן קבוצתו רמירז ורוכב קבוצת אנחל ניאטו אלברט ארנס שלו זה הפודיום השלישי ברציפות.

הפאדוק התקפל במהירות שכן הסבב הבא כבר בסופ"ש הקרוב במסלול ספאנג אשר במלזיה.

 

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Yamaha Racing

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

תגובה אחת ל מוטוGP אוסטרליה מרוץ: מארקז כתמיד

  1. למרקז יש את הקטע שהוא בולם ,גלגל אחורי באויר(כך שאין נעילת גלגל)
    ומפליק ברגע הנכון לתוך הפנייה
    אולי שווה לאחרים ללמוד ולישם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל