fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו GP עונת 2018 – תאריכים ורוכבים

מוטו GP עונת 2018 – תאריכים ורוכבים

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

עונת המוטו GP 2018 תכלול 19 מירוצים, יותר מכול עונה אחרת בעבר, לאחר שתאילנד התווספה ומוכיחה שוב על עליית השווקים האסייאתיים. המסלול בבוריראם תאילנד רחוק מלהיות חביב על הרוכבים, גם סוף העולם וגם מזג אוויר מגעיל, ורוסי אף התבטא שממש לא צריך להגיע לשם – אבל בסוף לא רק שיהיה שם מירוץ באוקטובר 2018, גם מבחני טרום עונה יערכו שם בפברואר מייד עם תחילת השנה.
מעבר למסלול התאילנדי אין שינויים משמעותיים בלוח עונת המוטו GP הקרובה, מבחנים ראשונים כבר נערכו בנובמבר לאופנועים החדשים בולנסיה (מארקז האלוף היה המהיר ביותר). העונה הקלנדרית תיפתח ב-28.1.2018 במבחנים שיערכו בספאנג, כאשר מירוץ ראשון יערך כרגיל בקטאר ב-18.3.2018 – אולם כמסקנה מעונת 2017 וגשם שפגע וסיכן את המירוצים, יעברו קטגוריות מוטו2 ו-3 להתחרות בשעות היום ומייד עם רדת החשיכה בסיכון נמוך יותר לגשם או לחות גבוהה יערך מירוץ המוטו GP לאור הזרקורים. שינוי נוסף הוכנס במירוץ באסן הולנד אשר שנים על שנים נערך בסוף השבוע האחרון בחודש יוני, והשנה יוצא ב-1.7 יום ראשון.
רוכבים
עונת 2018 אינה משמעותית לכאורה מבחינת שינויים במיקום הרוכבים הרשמיים הבכירים – כול ששת המובילים, מארקז, פדרוזה הונדה, ויניאלס ורוסי ימאהה, לורנזו ודוביציאוזו דוקאטי, נשארים בקבוצותיהם מעונת 2017 מאחר והחוזים חתומים לשנתיים, כך גם רוכבי סוזוקי יאנונה ורינס, רוכבי ק.ט.מ אספרגרו וסמית. עדיין, ולנטינו רוסי הכוכב המזדקן כבר הודיע כי במידה וביצועיו בשלושה ארבעה מירוצים ראשונים בעונת 2018 לא יתעלו למה שהוא עצמו מצפה, הרי שיש מצב שרוסי יודיע על פרישה, למעט דרמות בלתי צפויות פרישתו של רוסי לא תהיה מיידית אלא בסוף העונה. גם רוכבי הלווין של ימאהה ממשיכים, זרקו המצוין אין שאלה בכלל על זכותו למושב אופנוע קרוב לרשמי, אבל גם יונאס פולגר תקוע להם בקבוצה של פונסורל ולמרות מחלתו של הגרמני, כאן הדרך עוד ארוכה לחזרה חלקה של פולגר למושב וצפויים שינויים.

שינויי הרוכבים בעונה הקרובה: רוכבי מוטו2 בהובלת האלוף פרנקו מורבידלי עולים למוטו גיפי, יריבו לאליפות 2017 של מורבידלי תומאס לוטי השוויצי המבוגר ירכב איתו באותה קבוצה על הונדה בקבוצת וידיאס, נקאגאמי ירכב גם הוא על הונדה אך בקבוצת LCR, בעוד סימון ירכב על דוקאטי חצי פרטי בקבוצת אנטיביה. גם ג'ק מילר האוסטרלי המעופף עובר מהונדה לדוקאטי, מחליף שם את סקוט רדינג שעובר לאפריליה על חשבון בן ארצו סם לאוז, גם רוכבי דוקאטי בעונה הנוכחית ברברה ובאז נפרדים מהקטגוריה.

 

1 Qatar Losail International Circuit March 18
2 Argentine Termas de Rio Hondo April 8
3 Of the Americas Circuit of the Americas April 22
4 Spain Circuit de Jerez May 6
5 France Le Mans May, 20th
6 Italy Mugello Racecourse 3 June
7 Catalonia Circuit de Barcelona-Catalunya June 17
8 Holland TT Circuit Assen 1 July
9 Germany Sachsenring 15th of July
10 Czech Republic Automotodrom Brno August 5th
11 Austria Red Bull Ring – Spielberg August 12
12 Great Britain Silverstone Circuit August 26
13 San Marino Misano World Circuit Marco Simoncelli 9 September
14 Aragon MotorLand Aragon September 23
15 Thailand Chang International Circuit October 7th
16 Japan Twin Ring Motegi 21st October
17 Australia Phillip Island Circuit 28 October
18 Malaysia Sepang International Circuit 4 November
19 Valencia Circuit Ricardo Tormo November 18

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל