fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

מוטו GP: מארקז והונדה אלופי עולם

מוטו GP: מארקז והונדה אלופי עולם

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

עונת 2017 של המוטו GP ננעלת במירוץ ענק בולנסיה, בו מוכתר כצפוי אלוף העולם בפעם הרביעית בתוך חמש שנים ענק הרכיבה האולטימטיבי בכול הזמנים בן 24 בלבד הקטלוני רוכב הונדה מארק מארקז שמביא לספרד נחמה בזמן הכי חשוב לה, ומותח אותה כמו את כולנו עד השנייה האחרונה. זאת למרות שאיום על תוארו של מארקז לא ממש היה במירוץ היום, דוביציאוזו רוכב דוקאטי אשר ראוי לכול שבח על עצם ההגעה למצב תיאורטי בו יכול היה לקחת אליפות עולם, היה חייב לנצח ולקוות לאפס נקודות של מארקז, זינק בנחיתות גריד, עלה למקום החמישי ונתקע.

דוביציאוזו בהמשך ישיר לסוף שבוע מגומגם שלו, ברגעי האמת לא הצליח להתעלות לרמה הנפשית וכרע תחת הלחץ, במצב של 13 הקפות לסיום זמן ההכרעה, בו דובי ראה ממרחק של פחות משתי שניות את מארקז וזרקו המוביל מנהלים קרב צמוד על ההובלה, ועוד יכול היה לעשות משהו, מול בן קבוצתו חורחה לורנזו כשל דוביציאוזו וככול שהספרדי משך ומשך את דובי, האיטלקי לא מצליח לעלות לקצב ולממש את המומנטום הזה עם הקווים המופלאים של לורנזו שפותח לו חור באוויר ומראה לו שוב ושוב איך מורידים זמנים בעוד הם סוגרים על פדרוזה שהיה במקום השלישי; לקבוצת דוקאטי לא הייתה ברירה אלא להורות ללורנזו לתת לדוביציאוזו לעקוף – ואז די למרבה הפלא, הספרדי, אולי בשל העובדה שהיה מול מאה אלף ספרדים ובכבוד הספרדי שלו לא יכול היה סתם לתת לדוביציאוזו לעקוף כפי שהצטווה, במיוחד שדוביציאוזו לא היה מהיר מספיק, המשיך להוביל על דוביציאוזו ולא סתם להוביל אלא פתח פער; הסימנים של קבוצת דוקאטי שהחלו עם הודעות טקסט ללוח השעונים של הדוקאטי מספר 99 הלכו והפכו בוטים יותר ללורנזו כולל חץ צהוב על השלט שלו שמורה לו בפירוש לרדת מקום ולתת לדוביציאוזו לפחות לטפס למקום הרביעי, ושום דבר, לורנזו שם זין על ההוראות של דוקאטי ורק כשהוא מתרסק תשע הקפות לסיום, דוביציאוזו עולה למקום הרביעי אולם זה בשלב מאוחר מדי, מה עוד שדוביציאוזו מתרסק בעצמו חצי הקפה יותר מאוחר והכול באמת נגמר.

אבל לא לפני שמארקז הענק המנסה לעבור להוביל על זרקו אלוף המוטו2 שמתאים מאוד למסלול הקארטינג הזה, מפגין עוד הצלה על אנושית מהסוג שהוא מפגין בעונה הזאת, במצב אבוד בפניה אחת המהירה במסלול הצפוף בולנסיה בסוף הישורת כאשר ההונדה כבר מרוח על האספלט – מארק מרים אותו מהאבדון וזה לא נגמר שם כאשר בתוך הגראבל הצפוף מארקז נשאר על הגלגלים ועל הגז מוציא את האופנוע למקום השלישי, ורוכב כמו באגדות לאליפות העולם הרביעית שלו.

עוד יבואו סיכומים רבים לעונה המדהימה הזו שהסתיימה זה עתה, עם לקחים הרבה על איך בונים תחרותיות בתוך מספר שנים לרמה צפופה של ישיבה על הקשקש בכול מירוץ מתוך ה-18 שהיו, עם שיא של תחרות שווה לכולם בדמות רוכב חצי פרטי שכמעט מנצח את המירוץ היום ומסיים שני מול אופנועי המפעל המשתרכים מאחור, אכן למול זרקו על ימאהה ישן, יגון ותחקירים נוקבים בקבוצת ימאהה הרשמית שבסמליות מוחלטת לעונה עלובה לא מורגשת במירוץ הנעילה, רוסי חוטף מרינס על הסוזוקי בהקפות הסיום ויורד למקום החמישי, ויניאלס, זוכרים שהיו מי שהכתירו אותו לאלוף עולם אחרי חמישה מירוצים בהם הוביל את הטבלה? הוא נגוז.

ולמול השפל של ימאהה הזכיה של הונדה נראית מתוקה אף יותר לכנף האדומה, האופנוע של הונדה גומר את העונה במצב הטוב ביותר מבין הרשמיים ובכלל, סוף סוף הצליחו להתאים את ההונדה הרשמית לטכנולוגיה הנחותה של מחשבים שנכפתה השנה על האליפות כדי לצופף את התחרות, והניצחון של רוכב הונדה הרשמי השני דני פדרוזה היום בולנסיה מוכיח זאת היום, כאשר מארקז האלוף של הונדה במקום השלישי.

אין מילים להגיר על מארקז, עם אליפות רביעית בקטגוריה הבכירה, משווה את מספר האליפויות של אדי פאסט לאוסון, מייק דה בייק היילווד, ובוודאות ישווה ואף יעבור את החמש של מיק דוהאן, מארקז צעיר כדי תדהמה, בגיל 24 הוא לוקח ארבע אליפויות כשהוא צעיר בחמש שנים ממה שהיה דוהאן כשלקח את הראשונה מתוך החמש שלו… מארקז הוא הוא גדול הרוכבים, האבולוציה הברורה למלך היוצא ולנטינו רוסי, אבל כמו רוסי מארקז הוא בשר ודם כפי שהתרשם כול מי שראה את הסרט הנהדר על זכייתו של מארקז בעונת 2016. מארקז חושש, מפגין רגשות, לגמרי לא קרחון אלא בן אדם שאוהב, וחוגג, ומשפחה, ובחורות, גורם לך עוד יותר להעריץ את כישרון הרכיבה שלו ולשמוח על זכייתו הצודקת של הטוב ביותר.

3 תגובות ל מוטו GP: מארקז והונדה אלופי עולם

  1. מבחינת כישרון לדעתי הוא הרוכב הגדול בכל הזמנים . אוליי דוהאן שני לו .

  2. ככל שאני אוהב את רוסי, מארקז עם ההצלות המטורפות שלו פשוט גורם לי לשמוט לסת כל פעם. רוכב חכם, מוכשר כמו שד והאליפות הגיעה לו בביטחה.

  3. הונדה= שילוב של רוכב מעולה עם טכנולוגיה שאין שני לה. כבוד!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל