fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מוטו GP יפן: דוקאטי מכה את הונדה בבית

מוטו GP יפן: דוקאטי מכה את הונדה בבית

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מסלול מוטגי מוצף מים לא מנע קרב לוהט אש בין שני היריבים לאליפות, מהסוג שמביא מיליונים לראות את האליפות הזו. דרמה ופיצוץ בדיוק איפה שצריך… ובין מי שצריך. מוביל הטבלה מארק מארקז רוכב הונדה במסלול שבבעלות הונדה ותחת עיניים של כול בכירי התעשייה היפנית הכבדה, יכול היה לנצח את המירוץ כאשר הוביל על רוכב דוקאטי דוביציאוזו בהקפה האחרונה, שניהם על צמיגים גמורים, מארקז מבצע טעות בפנייה 8 ומאפשר לדובי לסגור חצי שנייה במכה אחת, בישורת האחורית מתרגם את עדיפות המהירות של הדוקאטי לעקוף את מארקז, וממש כמו במירוץ באוסטריה, מארקז מתאבד בפניה האחרונה בשיקיין בקו בלתי אפשרי, עוקף לשבריר שנייה אולם דוביציאוזו בקו עדיף פי כמה ליציאה מהירה מהפניה מנצח את המירוץ.

אין סיבה טובה יותר בעולם לראות מירוצי אופנועים מאשר מה שקרה במוטגי היום בשבריר הסיום בין מארקז לדוביציאוזו ואטרף כזה בהחלט יכול להיות התשובה לעידן של אחרי רוסי מבחינת משיכת הקהל – עידן שלמרבה הצער כנראה קרוב מתמיד.

באשר לדוקאטי, קשה להפריז בגודל ההישג של דוקאטי שמסלול זה אינו מהחביבים עליהם בלשון המעטה ולא נצחו ביפן מאז 2010, וכמובן האצבע בעין של הונדה בעלת המסלול עם לא רק דוקאטי מנצח – אלא גם דוקאטי עם פטרוצ'י במקום השלישי, איטליה חוגגת עם רוכבים איטלקים מנצחים על אופנוע איטלקי; זאת לעומת פרישה לא מובנת של פדרוזה רוכב הונדה הרשמי וצבר התרסקויות מביך לקראצ'לו השלושת רבעי רשמי של הונדה. מותיר את מארקז הכישרון היחיד שמסוגל להתעלות על האופנוע הלא עקבי שהונדה מספקת.
פער הנקודות בראשות הטבלה מצטמצם ל-11 נקודות לזכותו של מארקז, והאליפות הזו פתוחה לרווחה כאשר שלושה מירוצים לסיום העונה, כבר בסוף השבוע הקרוב בפיליפ איילנד אוסטרליה, ומזג האוויר שוב ישחק תפקיד בגדול, הפעם הקור של האי סחוף הרוחות והשחפים עם גשם קל ביום המירוץ, מן הסתם יתעדכן ככול שנתקרב לסוף השבוע.

ימאהה עם זאת נפרדת סופית בסבירות כמעט מוחלטת מהחלומות על חזרה לאליפות העולם גם השנה ו-2015 נראית רחוקה וגם בודדה, האלוף אז היה לורנזו, מעלה תהיות על האם הבחירה הגורפת של ימאהה להיפטר מלורנזו כמעט בכול מחיר הייתה טעות. רוסי מתרסק ובהיותו על הברכיים חסר אונים ואז קם לעזור למרשלים להרים את האופנוע החבוט, מראה שמסמן את מה שקורה לימאהה בחלק האחרון והחשוב של העונה. דיברו על רוסי כמוכן לסייע לויניאלס שיש לו לכאורה סיכויים טובים יותר באליפות, אבל איך אפשר לעזור לרוכב עלוב כמו ויניאלס שמסיים תשיעי רק הודות להתרסקויות ופרישות של רוכבים שהיו הרחק לפניו?… במרחק של 41 נקודות מאחור ויניאלס נהנה מסיכוי תיאורטי קלוש כאשר יש עוד 75 נקודות בקופה – אבל סביר יותר שויניאלס לא רק שלא יטפס לסגור את הפער, הוא יאבד את המקום הרביעי לפדרוזה שנמצא רק שתי נקודות מאחוריו אחרי יפן וזאת רק כי פדרוזה פרש עם אפס נקודות, ככה ויניאלס נראה.

תגובה אחת ל מוטו GP יפן: דוקאטי מכה את הונדה בבית

  1. גיא.שוב אתה מתחיל עם הבומבסטיות המיותרת שגרמה לרבים להפסיק לקרוא את מוטו?
    דוקאטי לא 'מכה את הונדה בבית'.
    היה מרוץ אופנועים צמוד שבסיומו דוקאטי הקדימו וניצחו את הונדה על הקסקס.
    כבוד לדוקאטי וכבוד להונדה על מקום שני מכובד בכזה מרוץ וסיומת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל