fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

יומסלול | מסלול פרנצ'יאקורטה – מגרש המשחקים של הצפון

יומסלול | מסלול פרנצ'יאקורטה – מגרש המשחקים של הצפון

כתבה: בלה ליטינצקי | צילום: עידן גרינברג ו-Racebooking

פרנצ'יאקורטה, הוא שמו של חבל ארץ ציורי בפרובינציה של ברשיה. זו, בתורה, שייכת למחוז לומברדיה שבירתה, כפי שידוע, היא העיר מילאנו. עוד משכבר הימים נודע אזור פרנצ'יאקורטה (צרפת הקצרה, בתרגום חופשי) ברחבי אירופה בזכות הגפנים המתפתלות המכסות את הגבעות בצדו הדרומי של אגם Iseo. האגדה מספרת שהאזור היה כל כך נחשק, עוד בימי ביזנטיון, שאחד העמים מצפון לנהר הריין – יש האומרים שהם בכלל היו סקנדינבים במקור – החליט לכבוש את האזור ולהשתכן בו. לעם הזה קראו 'לאנג-בארדים' שבתרגום חופשי לעברית אומר 'ארוכי הזקנים', כנראה שהם היו המקבילים להיפסטרים בזמנם, שכן הם אכן כבשו את האזור, שלימים נודע כלומברדיה, והתחילו להכין שם יין שעד היום מוכר כיין המוגז האיטלקי היוקרתי ביותר. אז מה קשורה צרפת אתם שואלים? יש האומרים שמקור השם 'צרפת הקצרה' הוא עיוות השם 'חצר הפראנקים' כיוון שזהו המקום שבו בחר קארל הגדול לחנות עם צבאו, לא לפני שהוא ריסק את ממלכת ההיפסטרים עובדי האלילים (ארוכי הזקנים ע"ע) ושתה להם את כל היין. הסברה הרווחת היא שמקום חנייתו של קארל הגדול מכוסה כיום בפאדוק של מסלול פרנצ'יאקורטה אבל הראיות לכך, אם היו קיימות אי פעם, אבדו במרוצת השנים תחת גלגליהם של האופנוענים הפוקדים את המתחם מידי יום.

למרות שלא מדובר באחד המסלולים הגדולים או הארוכים בארץ המגף, בדומה לתעשיית היין המקומית, בוחר המסלול להתרכז באיכות ולא בכמות. עם אורך כולל של 2,519.28 מטרים, מסלול פרנצ'יאקורטה הוא אחד המסלולים היחידים שלו אישור כפול של FIA ו-FIM בדרגה הגבוהה ביותר. זאת אומרת שאם יחפצו בכך (למרות שזה לא כל כך סביר להניח), יוכלו לארח סבבי פורמולה 1 ומוטוGP ללא כל שינוי בציוד הבטיחות של המסלול. אבל מתחם פרנצ'יאקורטה כולל לא רק את מסלול המירוצים וכמות האטרקציות במתחם ומחוצה לו גורמת לעיניים לרצד אל מול אתר האינטרנט (הלוקה בחסר) של המפעיל. לצד המסלול נמצא פאדוק גדול, בו ניתן לחנות קאמפרים, וואנים, או כמו קארל הגדול, גדוד או שניים של חיל פרשים. ב-15,000 המטרים הרבועים של הפאדוק נמצאים חיבורים לשקעי חשמל, כרגיל עם שקע תעשייתי/קאמפינג, שאליו ניתן לחבר מחממי צמיגים. אם נפשכם חפצה במיקום "פרמיום" תוכלו להפנות את מבטכם לצד ימין, ולשכור מקום באחד מ-18 הבוקסים הממוקמים ישירות על הפיט ליין, לנוחות המבקרים.
מצדו השני של הפאדוק (בדיוק בצד השני של הבוקסים) נמצא מתחם הקארטינג והמיני-מוטו, ה-Motorsport Arena בו תוכלו לשכור מיני מוטו, קארטינג או אפילו להגיע עם קטנוע מרוצים ולהתאמן במסלול מיוחד באורך 850 מטר, גם הוא בעל אישור דרגה G ו-E של התאחדות האופנועים האיטלקית. עוד באגף השירותים הנלווים של המסלול ישנו מתחם מוטוקרוס שנכון לכתיבת מאמר זה נמצא בשיפוצים, ושותפות עם מסלול ראלי הקרח ב-Val Di Sole שם תוכלו, בין היתר, לשכור אוטו לאימונים על המסלול המושלג, או אם אתם לא ארוכי זקן מנוסים, לשלם על קורס נהיגה בטוחה עם מדריך.

איך מגיעים:
המסלול ממוקם בערך בחצי הדרך בין מילאנו לוורונה, מה שהופך אותו ליעד נוח להגעה משני נמלי התעופה. ההגעה למסלול מתאפשרת דרך כביש מהיר, כמעט עד לכניסה למסלול.

ימי מסלול:
ימי המסלול לאופנועים במסלול פרנצ'יאקורטה מאורגנים על ידי אחד המפעילים הוותיקים והמוכרים בתחום: Pedersoli Moto. לוקה פדרסולי עצמו היה מתחרה במשך שנים ארוכות במגוון אליפויות איטלקיות וכיום, בית הספר לרכיבה של פדרסולי הוא אחד המוכרים והמוערכים בתחום, בעיקר עקב תשומת הלב והפעילות בתחום ההדרכה למתחילים. אני עדיין זוכרת איך במסלול מודנה, גם אני ישבתי והקשבתי לעצות החשובות והמרגיעות מפי אחד ממדריכיו.
ימי המסלול, אם כך, מאורגנים במתכונת פיט ליין פתוח וגם סשנים, ומתקיימים בין 5 ל-10 ימים בחודש כאשר הרכישה מתבצעת ישירות דרך אתר המסלול. ראוי לציין שקיים גם "ערב אופן פיט ליין למתחילים" בעלות של 89 יורו, שמאפשר, בחלק מהתאריכים, לרכב עם קבוצה של עד 38 אופנועים, מהשעה 18:15 ועד 20:00.

הקפה:
ברגע שעברנו את הפיט ליין, הכניסה למסלול היא מצד ימין, לקראת סוף ישורת הזינוק. אנו מוצאים את עצמנו בצדו השמאלי של המסלול, מוכנים להכנס ימינה לדאבל אייפקס במהירות גבוהה שמתהדק לפניה נוספת ימינה, ברדיוס מתהדק. פניות 1, 2 ו-3 יוצרות "ריבוע" טכני וייחודי שמצריך שליטה מדוייקת על הקו בעזרת המצערת ופקודות ההיגוי – המטרה היא לעגל את הריבוע כמה שיותר, להקריב את היציאה מפניה 3 בשביל לחתוך אל צדו הימני של המסלול (מדובר על רוחב של 12 מטרים) ולשגר את האופנוע אל הישורת הקצרה שבין פניה 4 ל-5. כאן, יוכלו מיטיבי הלכת להספיק לעלות הילוך ואז שוב להוריד אותו עם הכניסה לפניה 5. פניות 5,6,7,8, ו-9 הן רצף עיקולים, עיוותים וליפופים מסובכים שתוכננו במיוחד כדי להוציא את האוויר ואת הריכוז מכל רוכב. זהו החלק במסלול שבו הכי קל לאבד שניות שלמות, לפעמים אפילו בכפולות של חמש, ממה שלולא החלק הזה, היה יכול להיות זמן הקפה סביר. אז בואו ננסה לפענח את רצף הפניות המוזר (אבל מאוד מהנה) הזה:
נתחיל מהכניסה לפניות 5 ו-6, נשאף ליישר כמה שיותר את הקו בין שתי הפניות – אבני השפה השטוחות בפניות מתגלות כעוזרות מאוד בשלב זה. ביציאה מפניה 6, לפי המפה ישנה ישורת קטנה, אבל במציאות אורך המקטע הזה הוא בערך 15-20 מטר, מרחק שמספיק בדיוק בשביל להחליט אם את רצף פניות 7-8-9 אנחנו רוצים להשלים בהילוך שני (קצר) או ראשון.

הכניסה ימינה לפניה מספר 7 היא זו שתקבע את המהירות שבה תוכלו לצאת משלושת הפניות האלה, ולכן חשוב מאוד להשלים אותה כאשר האופנוע נמצא כמה שיותר קרוב לצידו הימני של המסלול. המהירות פה נמוכה וההטיות גדולות. האופנוע הופך למסה של מתכת ופלסטיק שנעשית כבדה יותר ויותר עם כל פקודת היגוי, עד שלבסוף אנחנו משלימים את פניית הפרסה (8), משליכים את הגוף כמה שיותר לצד שמאל על מנת ליישר את האופנוע כמה שיותר מהר, פותחים גז, מעלים הילוך בתוך פניה מספר 9 ונושמים לרווחה.

אבל לא להרבה זמן.
כיוון שצריך כבר להאט לקראת הפרבולה שהיא פניה 10: זוהי פניה ארוכה, בעלת רדיוס קבוע שאפשר לקחת אפילו בהילוך שלישי. זוהי אחת הפניות הפשוטות במסלול, וניתן להגיע בה למהירות גבוהה. ביציאה מפניה מספר 10 ישנה ישורת קצרה שתאפשר לנו להתמקם שוב בצידו הימני של המסלול, לקראת הכניסה שמאלה לפניה מס' 11, בה נשאף ליישר את האופנוע כמה שיותר מהר ולזנק לעבר הישורת האחורית, לאחריה עלייה קטנה וכניסה כמעט עיוורת לפניות 12 ו-13, המהוות את הירידה החזקה ביותר לאורך ההקפה, בשיפוע של 4.53% לכיוון הישורת הראשית והפיט ליין. זהו החלק של המסלול שיגרום לכם לדלג על היציאה לפיט ליין, ולא בגלל שפספסתם אותה. התחושות של הריחוף וההטיה של האופנוע בשיקיין בירידה הן משהו שתרצו לחזור עליו שוב ושוב, עד שהזרועות יתעייפו והרגליים יכאבו, אבל כל פעם, בכל הקפה, אתם תדלגו על היציאה לפיטס בין פניה 12 ל-13, רק בשביל הריגוש.

טיפים ועצות:
לרוכבים מתחילים – מומלץ ליצור קשר עם בית הספר לרכיבה של פדרסולי ולברר אם יש ליווי מדריך ביום בו אתם מתכננים לרכב. בהרבה מקרים תהייה נוכחות של אחד המדריכים שלהם במסלול, שייעצו ויעזרו לרוכבים מתחילים ללא עלות.
לרוכבים מתקדמים יותר – ניתן לרכב באופן עצמאי או להזמין קורס רכיבה מתקדמת. ישנם תאריכים רבים המפורסמים באתר של המסלול או של פדרסולי ריידינג סקול.

מידע טכני:
אורך הקפה: 2,519.28 מטרים
רוחב מסלול: 12 מטרים
ישורת ראשית: 519 מטרים
ישורת משנית (בין פניה 11 ו-12) 443.34 מטרים
ישורת אחורית (פניות 4 ו-5) 199.79 מטרים
פניות שמאליות 5, פניות ימניות 8

שיא מסלול לאופנוע: Fabrizio Perotti – BMW S1000RR,1.10.014

תגובה אחת ל יומסלול | מסלול פרנצ'יאקורטה – מגרש המשחקים של הצפון

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל