fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

הונגריה F1 מרוץ: המילטון והפעם בזכות הטקטיקה

הונגריה F1 מרוץ: המילטון והפעם בזכות הטקטיקה

מיקי כהן

צילום: יח"צ

הרמזור האדום כבה ומי שזינק גרוע במרוץ האחרון, לא חוזר על אותה טעות. ורשטפן שומר על המקום הראשון בעוד המילטון לא מרחם על בוטס וכבר בפניה שלוש עולה למקום השני על חשבונו תוך מגע בין שני המרצדסים. להקלר מנצל את העקיפה של המילטון ומשאיר גם הוא את בוטס מאחור, לא לפני שהמרצדס מקבלת מכה קטנה מהפרארי של להקלר תוך גרימת נזק לכנף הקדמית. בסוף ההקפה הראשונה גם וטל עוקף את בוטס. בהקפה השישית נכנס בוטס להחלפת כנף וצמיגים לקשים, האמורים להספיק עד לסוף המרוץ והוא יוצא למקום האחרון. בחזית, ורשטפן והמילטון פותחים פער על מכוניות הפרארי, שמצידן מנהלות מרוץ לבדן כאשר הרחק מאחור מתנהלת שיירה החל מסיינז במקום החמישי ועד אלבון במקום ה-12.

26 הקפות לקחו לרדבול כדי להכניס את ורשטפן להחלפת צמיגים לאחר שהאחרון התלונן במשך כמה הקפות על אובדן אחיזה. מרצדס עם המילטון עובדים על אסטרטגיה שונה וממריצים את המילטון לבצע כמה שיותר הקפות מהירות, אבל ורשטפן עם צמיגים חדשים קובע הקפה מהירה אחת אחרי השניה ומצמצם את חלון הזמן של המילטון להכנס ולצאת ראשון.

בהקפה ה-32 מרצדס קוראים להמילטון להחליף צמיגים – החלום לעקוף את ורשטפן דרך רחבת הטיפולים נגוז, והמילטון יוצא חזרה למקום השני. בוטס לאחר יותר מ-10 הקפות בהן ניסה לעקוף את ריקארדו, סוף סוף מצליח ועולה למקום ה-11 על סף הניקוד. עם מגנסון כבר יותר קל לבוטס וכבר אחרי הקפה אחת, בוטס נכנס לניקוד. בעוד שבחוד, המילטון סוגר על ורשטפן אבל לא מצליח לעקוף.

וטל מושך עם הצמיגים בתרכובת הביניים עד להקפה ה-40 ולאחר החלפת הצמיגים, וטל יוצא עם הצמיגים הרכים בתקווה לבצע את ההקפה המהירה ביותר ולאסוף עוד נקודת אליפות, מה שלא קורה. בוטס, באופן תמוה, נכנס שוב להחליף צמיגים ויוצא עם תרכובת הביניים. הקפה מאוחר יותר, וגם המילטון מבקר ברחבת הטיפולים ויוצא עם תרכובת צמיגים דומה, מהלך שישאיר אותו עם צמיגים טריים ומהירים יותר לקראת סוף המרוץ ואפשרות לקחת את המקום הראשון מורשטפן. לרגעים זה נראה היה בלתי אפשרי אולם הצמיגים של ורשטפן הלכו ונגמרו והמילטון החל לקבוע שיא מסלול, הקפה אחרי הקפה עד ה-67. שם, בסוף הישורת הראשית, הרדבול של ורשטפן נכנעה והמילטון לוקח את ההובלה. ברדבול מבינים כי איבדו את הניצחון ומכניסים את ורשטפן לקבל את הצמיגים המהירים ושולחים אותו לקטוף את נקודת הבונוס. הקפה מאוחר יותר ואסטרטגית הצמיגים של פרארי מתבררת כאשר וטל עוקף את להקלר ומתקדם לעבר הפודיום.

עשרת המקומות הראשונים:
1. לואיס המילטון
2. מקס ורשטפן
3. סבסטיאן וטל
4. שארל להקלר
5. קארלוס סיינז
6. פייר גאסלי
7. קימי רייקונן
8. ואלטרי בוטס
9. לאנדו נוריס
10. אלכסנדר אלבון

אחרי המרוץ הגרמני, הציפיות היו בשמיים אולם השמיים לא שיתפו פעולה וגשם לא ירד בזמן המרוץ וחזרנו למרוץ כמעט נטול אירועים במסלול צר, טכני ואיטי שבו לאסטרטגיה ומיקום מבחני הדירוג, יש השפעה גדולה על תוצאות המרוץ.
בוטס הפסיד את הפודיום כבר בהקפה הראשונה, שתי נגיעות במרצדס שלו וכנף פגועה אחת, שלחה אותו לנסות לקושש נקודות במקום להילחם על ההובלה. מה שהותיר את המגרש להמילטון ו-ורשטפן ששיחקו חתול ועכבר לאורך כמעט כל המרוץ עד אותה קריאה בקשר של ג'יימס וייל, מהנדס המרוץ של המילטון, להיכנס ולהחליף גלגלים בפעם השניה. 20 הקפות נשארו להמילטון להראות מדוע הוא אחד מנהגי הפורמולה 1 הגדולים שיש. להמילטון לא היה מה להפסיד. הפער מפרארי היה כל כך גדול שגם שתי החלפות צמיגים היו משאירות את המילטון לפני מכוניות הפרארי. פירלי שיערה כי הפער בין הצמיג הקשה לצמיג הביניים הוא כשניה להקפה, מרצדס הימרו ולקחו את כל הקופה גם עם המילטון וגם עם בוטס.
רדבול לא יכלו לעשות דבר עם ורשטפן. המילטון גם לפני החלפת הצמיגים, היה מהיר יותר ורק אופי המסלול מנע מהמילטון לעקוף. אם ברדבול היו מכניסים את ורשטפן להחלפה נוספת, המילטון היה משייט לניצחון לכן כל שנותר לורשטפן הוא לקחת את הצמיגים המהירים ולקטוף את נקודת הבונוס על ההקפה המהירה ביותר.
גאסלי חזר למקומו הטבעי, לצערו. הצרפתי לא מצליח להתרגל לרדבול ולא מצליח להבין מה לא עובד בחיבור בינו לבין המכונית.


בפרארי שינו אסטרטגיה אחרי אסטרטגיה, למעשה, פרארי התחרו רק בין שני נהגיה, הפער היה כל כך גדול מלפנים וכל כך גדול גם מאחור כך שלמעשה לפרארי לא היתה תחרות. לבסוף, הוחלט להראות ל-להקלר ולעולם כולו, מי הנהג מספר 1 של הקבוצה. וטל נשאר על צמיגי הביניים כמה שרק ניתן, מבלי לאבד הרבה זמן ועדיין לאפשר כניסה ויציאה מרחבת הטיפולים מבלי לאבד מיקום ואז ציידו את וטל בצמיגים הרכים והמהירים בעוד שלהקלר נותר על סט הצמיגים הקשה. מכאן זו היתה רק שאלה של זמן עד וטל יעקוף את להקלר ויעלה לפודיום.

חזרה לשגרה גם החזירה את מקלארן למקומה כטובה מהיתר. אחרי מרצדס, רדבול ופרארי (בסדר הזה) ורק עצירה לא טובה של נוריס ברחבת הטיפולים, מנעה תוצאה טובה יותר לקבוצה אחרי שנאלץ לעשות את דרכו חזרה במעלה הטור.

גם אלפא רומיאו חוזרים לשגרה, אחרי הפיאסקו עם המצמד בסיום המרוץ הקודם (אלפא רומיאו הודיעו כי יערערו), רייקונן כמו רייקונן מגיע בשביל ליהנות. בעוד שבשבת טען הפיני כי אין הרבה סיכויים להיכנס לעשיריה הראשונה, הגיע המרוץ ונראה כי אלפי הפינים אשר הגיעו לעודד אותו, הוסיפו עוד כמה סוסים ליחידת הכח של האלפא. ג'ובנצי לא נהנה מאלפי אוהדים ומצא את עצמו מסיים רק במקום ה-18.

טורו רוסו נתנו יד חופשית לשני הנהגים שלה ואיזה מאבק קיבלנו. קוויאט מביא תוצאות לקבוצה בעוד אלבון בעונתו הראשונה רוצה להוכיח את מקומו. נראה היה כי גם הפעם יהיה זה קוויאט עם התוצאה הטובה יותר אבל בעיות צמיגים דרדרו את קוויאט עד למקום ה-15. אלבון לעומתו, הצליח להביא נקודה יקרה לקבוצה.

מסלול הונגריה מעולם לא היטיב עם רייסינג פוינט גם בגלגול הקודם בתור פורס אינדיה. לא היתה תקווה כי יהיה זה סטרול שיביא נקודות ולראיה חזר הקנדי למקומו הטבעי בסוף הטור, פרז היה זה שאליו נישאו העיניים. אחרי מאבק עם אלבון, נכנעה הרייסינג פוינט ופרז סיים ממש מחוץ לניקוד.

רנו ניצלו את מקצה הדירוג הלא מוצלח של ריקארדו ורצו להחליף מנוע, מה ששלח את ריקארדו לזנק מזנב הטור. מראש לא היו ציפיות לתוצאה טובה מריקארדו אולם דווקא מהולקנברג שזינק מהמקום ה-11, היתה תקווה לנקודות שלא התממשה בסופו של יום.

ב-Haas ממשיכים לנסות ולגלות מה עובד וגם בהונגריה הריצו את המכונית החדשה עם מגנסון ואת הישנה, מתחילת העונה, עם גרוז'אן. עם ניקוד לא יצאו מהונגריה אולם לשם שינוי, היה לקבוצה מרוץ שלם לאסוף נתונים משתי מכוניות שונות. לפחות עד שגרוז'און פרש עם מה שנדמה היה כנזילת מים.

לרגע היה נדמה שמשהו משתנה בוויליאמס עם חבילת השדרוג החדשה שהביאה להונגריה אבל אז הגיע המרוץ וקוביצה נשלח למקומו הטבעי והגיע אחרון בעוד שלראסל היו רגעים בהם הוא נלחם עם מכוניות אחרות אולם בסופו של מרוץ, סיים במקום ה-16.
וויליאמס עדיין נשארת הקבוצה היחידה בה שתי המכוניות מגיעות לדגל השחמט בכל מרוץ העונה.

באופן מסורתי, סוף יולי ותחילת אוגוסט מבשרים את חופשת הקיץ. יותר מחצי מהמרוצים עברנו כאשר נותרו עוד שמונה מרוצים עד לסוף העונה ונראה כי אף אחד לא יצליח לעצור את המילטון ומרצדס.
המכוניות חוזרות למפעלים וכל עובדי הסבב נשלחים לבלות עם משפחותיהם.
ב-1/9 שנת הלימודים חוזרת וכן הקרקס המהיר בעולם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל